Afstandsbediening - functies

Algemene discussie over de A2
Plaats reactie
Ronald84
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

21 jan 2018, 13:21 0 x

Beste allen,

Weet iemand wat de functie is van het middelste knopje op de afstandsbediening? Ik heb natuurlijk het sterke vermoeden dat hiermee de kofferklep ontgrendeld kan worden. Deze functie lijkt bij mij uitgeschakeld te zijn, aangezien er helemaal niets gebeurt wanneer ik (lang) op het knopje druk.
Een andere vraag: totdat ik het OSS in Bad Tolz liet repareren, kon ik door het knopje 'deuren sluiten' lang ingedrukt te houden, alle portieren vergrendelen en ging ook het OSS dak automatisch dicht als deze open stond.
Weet iemand of er nog meer afstandsbedieningsfuncties zijn te activeren?
Ik vermoed dat ik iets met VAGcom moet activeren, maar heb nergens kunnen vinden wat en hoe.

Ronald
BlauweA2

21 jan 2018, 15:57 0 x

Ronald,

Middelste knopje is inderdaad om de achterklep te ontgrendelen.
Met programmeren/activeren van de sleutel kan ik je helaas niet helpen.
Heb wel eens artikelen hierover voorbij zien komen, heb je de zoekfunctie al geprobeerd?

Succes.
Peter_Maathuis
Moderator
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

21 jan 2018, 23:21 0 x

Door de open- of sluit-knop van de afstandsbediening lang ingedrukt te houden kun je alle ramen (en OSS) in een keer openen of sluiten, de "comfort"-functie noemt Audi dat.

Het is vreemd dat na de reparatie van je OSS deze functie niet meer werkt. Hebben ze bij die reparatie in je comfort-module wat gewijzigd? En daarbij de achterklep-ontgrendel-functie ook uitgeschakeld?

Gaat je achterklep wel op slot als je de auto met de afstandsbediening afsluit of heeft de comfort-module helemaal geen contact met de achterklep?

Ik denk dat je de comfort-module eens nader moet bekijken.
HansJan
Moderator

23 jan 2018, 13:09 0 x

Ik vermoed dat de functie voor het sluiten van het dak middels de AB in de comfortmodule is uitgeschakeld. Dit moet middels VAGCOM hersteld worden. Mogelijk kan @koop9 de benodigde data delen? Hij zit overigens ook heel dichtbij, wellicht even PB sturen om afspraak te maken.
Ronald84

24 jan 2018, 20:58 0 x

De achterklep sluit gewoon mee wanneer ik via de afstandsbediening de deuren sluit. De comfortmodule heeft dus wel contact met de achterklep. Aangezien de 'comfort' functie niet meer werkt sinds de reparatie van het OSS in Bad Tolz, denk ik inderdaad dat het om een instelling gaat.
De middelste knop op de afstandsbediening 'ontgrendeling achterklep' heeft het nooit gedaan zolang de auto in mijn bezit is. Dit geldt voor beide afstandsbedieningen. Zou het niet werken van deze knop ook een instelling zijn die met VAGcom te veranderen is? Zijn er meer mensen bij wie de middelste afstandsbedieningsknop niet werkt?
HansJan
Moderator

24 jan 2018, 21:32 0 x

Ik heb de vraag eens via 'interne kanalen' uitgezet. Komt hopelijk snel een antwoord op! ;)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Plaats reactie