Eekhoorntje,je kletst maar weer een eind weg.
Ron 98 met eventueel 5 % bio ethanol is ruim verkrijgbaar.
Als je alleen al de shell pompen neemt, die allemaal v-power leveren heb je nergens problemen met tanken, rijden of starten.
Ook het door jou beschreven geratel bij het starten slaat nergens op.
Dat wordt veroorzaakt door de nokkenas verstelling die nog niet in de 0- graden positie staat.
Kan dat ongefundeerde gewauwel nu niet eens stoppen?
Alsjeblieft .
En Dolf: ooit gaan we allemaal wel elektrisch rijden of op waterstof,
Maar het is een voorstel van een tweede kamerlid meer niet.
En het voorstel betreft de Ron 95 benzine en niet de 98
In het zelfde artikel wordt aangehaald de ANWB berekend heeft dat er nog 900 000 voertuigen in Nederland zijn die niet op Ron 95 kunnen rijden, dat daar ook rekening mee gehouden moet worden. Dus...
Je bent ook weer lekker bezig.
95 word E10 Benzine en 98 E5
- rolf
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Daar hebben we geen russisch onderzoek voor nodig, is al lang bekent.eekhoorntje schreef: ↑21 jan 2019, 10:26Onderzoek in Rusland laat hetzelfde zien, de AUA & BBY motoren geen of nauwelijks problemen
Vandaar ook dat ik expliciet de FSI benoemde, en de AUA en BBY zijn geen FSI motoren.
- rolf
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Nou, daar in den Haag zijn ze getroffen door de klimaat bliksem, en om de doelstellingen te halen wordt zo een beetje alles uit de kast getrokken.jaapje schreef: ↑21 jan 2019, 11:32
En Dolf: ooit gaan we allemaal wel elektrisch rijden of op waterstof,
Maar het is een voorstel van een tweede kamerlid meer niet.
En het voorstel betreft de Ron 95 benzine en niet de 98
In het zelfde artikel wordt aangehaald de ANWB berekend heeft dat er nog 900 000 voertuigen in Nederland zijn die niet op Ron 95 kunnen rijden, dat daar ook rekening mee gehouden moet worden. Dus...
Je bent ook weer lekker bezig.
Dus ik ben er niet zo gerust op..............en die 900k voertuigen zijn over het algemeen allemaal oudere voertuigen, dus het gaat afhangen van de oliemaatschappijen of ze die ethanol vrije benzine blijven voeren.
Is de afname minder dan loop je de kans dat het gewoon stopt.
Mag je een octaanbooster in je tank gaan kieperen als je 98 nodig hebt.
Blijf je alleen nog het 10% ethanol probleem houden.
- WHM
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Tank bij Shell V-power (98 octaan) of BP (Ultimate), ik heb geen last geen 98 kunnen tanken. Het is iets duurder dan 95.
Vanochtend de FSI gestart, het was -8 graden, geen enkel probleem. De auto stond op de openbare weg. Dus herken niet wat je zegt over moeilijk starten als het koud is. Waar komt deze info vandaan?
Vanochtend de FSI gestart, het was -8 graden, geen enkel probleem. De auto stond op de openbare weg. Dus herken niet wat je zegt over moeilijk starten als het koud is. Waar komt deze info vandaan?
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Het rouwe draaien van een 1.6 Fsi geld niet voor die op benzine of met LPG op benzine starten en pas warm genoeg over gaan.
Maar de volledig op LPG rijdende zonder benzine tank hebben hier bij lagere temperatuur last van.
Dus niet de oorzaak die Jaapje noemde, gewoon omdat LPG moeilijk verdampt bij lage temperaturen en
zij zitten nu met voorverwarmen van LPG leidingen aan het experimenteren.
Verder zoeken ze naar een E10 oplossing, vaak is in dorpen alleen diesel en Euro 95 te leveren.
Ook daar is het probleem dat je soms 40 Km moet rijden voor een Super 98 pomp of 102 pomp.
Als ze daar ook straks de 98 E5 gaan leveren, dan komt iedere Fsi rijder in problemen.
Ik heb het forum daar gelezen en alleen maar vertaald en samengevat wat ze proberen op te lossen.
Ik vertaal en plaats hun berichten en beslist geen broodje aap, wel een kans op vertaal fouten.
Maar de volledig op LPG rijdende zonder benzine tank hebben hier bij lagere temperatuur last van.
Dus niet de oorzaak die Jaapje noemde, gewoon omdat LPG moeilijk verdampt bij lage temperaturen en
zij zitten nu met voorverwarmen van LPG leidingen aan het experimenteren.
Verder zoeken ze naar een E10 oplossing, vaak is in dorpen alleen diesel en Euro 95 te leveren.
Ook daar is het probleem dat je soms 40 Km moet rijden voor een Super 98 pomp of 102 pomp.
Als ze daar ook straks de 98 E5 gaan leveren, dan komt iedere Fsi rijder in problemen.
Ik heb het forum daar gelezen en alleen maar vertaald en samengevat wat ze proberen op te lossen.
Ik vertaal en plaats hun berichten en beslist geen broodje aap, wel een kans op vertaal fouten.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...