We zijn een jaar verder, YAY!
Na veel vooronderzoek kocht ik een jaar geleden mijn gele colorstorm 1.4 BBY. Ik had inmiddels al heel wat import-lijken en "verassing: er zit een nieuw motorblok in" auto's gezien en vond deze: origineel NL (de gele is super-superweinig geleverd in NL). Ik ben 2e eigenaar (bewezen van het spreekwoordelijke oude echtpaar) en kon de volledige onderhoudshistorie achterhalen bij de dealer waar hij in onderhoud geweest is. Hij stond op 100k en ik heb er het afgelopen jaar 30k bijgezet. Hier een verslagje:
Om te beginnen jullie:
Het was zonder jullie niet gelukt. Enorm bedankt, jullie weten wie je zijn. De A2 stond al lang op mijn verlanglijstje en ik heb heb onwijs veel geleerd hier. Zodra ik 'm had werd ik lid. Braaf heb ik dit jaar mijn tien eurto weer overgemaakt en eigenlijk dacht ik dat het wel erg goedkoop was. Ik heb de clubdag gemist want kon uiteindelijk niet, helaas. Het lijkt me erg leuk om eens een sleuteldag te doen.
Motorisch na 30k:
Dus, Blauwbaard, wat is er motorisch, electrisch of mechanisch kapot gegaan na die 30k zul je je afvragen? Ik heb er bij aanschaf een nieuwe distributieset op laten zetten. en voor de rest: Niets dus! Helemaal niets! Zero, Nop, Nada. Nou ja, Ok, vooruit, de accu was kapot in Oktober. Heb ik vervangen door de locale accuboer. Ging 3 dagen geleden weer kapot (laadspanning is netjes, maar goedkope B-merk accu) en is onder garantie vervangen door diezelfde accumeneer. Prima, alleen het was op de dag van de APK

Filters en olie:
Geen olieverbruik na 30k. Gewoon echt helemaal niets! Ik ga komende week olie, filters en bougies wisselen met mijn neefje die rijbewijs en Corsa'tje gehaald heeft. Kan ik hem nog iets leren. Vraag: Is het slim om meteen het brandstoffilter te wisselen of is dat een beetje overbodig?
Wensjes:
Cruise control inbouwen bij @luukske. Chineese Android radio met klapscherm en achteruitrijcamera (kan gelijk de trekhaak er af

En die #@&*! naafkapjes:
ik denk eerlijk gezegd dat we met zijn allen minstens 200 naafkapjes kunnen gebruiken. En die dingen zijn fakking duur! De goedkoopste is momenteel 28 euro/stuk plus verzendkosten Duitsland (https://originalteilemarkt.de/audi-radz ... 17-2806438). Kunnen we die vanuit de Club niet benaderen? "Hallo, wij zijn die NIEDERLANDISCHE a2 club en wij willen VIEL korting"
Toekomst:
Als ik heeeeel eerlijk ben zou ik best een 3e generatie MR2 willen. Omdat die zo praktisch zijn natuurlijk (en 950 kg wegen met een middenmotor). Wel een gele natuurlijk.
Ten slotte:
Ik wrijf me in mijn handjes met mijn exemplaar en realiseer me dat ik door dit forum wist waar ik op moest letten tijdens mijn zoektocht. Nogmaals bedankt allemaal!