A , B of C label

Algemene discussie over de A2
Plaats reactie
j.hoeben1

19 jun 2009, 12:48 0 x

Vandaag zag ik weer een advertentie in de krant staan over de zin of onzin van een milieu-label op auto's. De Lexus 450h heeft een A-Label. Verbruik gemiddeld 6,3 liter op 100km. CO2 emissie gecombineerd 148 gram/km. (volgens eigen gegevens van het merk). Laat ik duidelijk zijn dit is natuurlijk super zuinig voor zo'n auto en ook nog eens super milieu vriendelijk. Maar de A2 1.4 benzine verbruikt (volgens eigen gegevens van het merk) gemiddeld 6 liter op 100km en de CO2 emissie gecombineerd 144 gram/km en is dus zuiniger en minder vervuilend dan die Lexus, maar krijgt een C-Label. Wie is nu het meest vervuilend. Zeg het zelf maar. Een milieu label aan auto's geven is in mijn ogen een goede zaak, maar moeten hem wel geven op werkelijke zuinigheid en milieu vriendelijkheid. De Lexus verbruikt en vervuild meer dan de A2. Leg dit maar eens uit aan een normale sterveling. De bedenkers van zo'n label hebben hiermee in mijn ogen de spijker mis geslagen, en heeft daarom voor mij weinig waarde. Het moet in mijn ogen niet gaan om de techniek of innovatie wat bij de Lexus natuurlijk fantastisch is maar om het werkelijke verbruik en vervuiling waar deze labels voor bedacht zijn. Alleen dan kan een aspirant koper een juiste keuze maken als hij een andere auto gaat kopen en het verbruik en milieu ook mee wil laten tellen.
Bob

19 jun 2009, 17:57 0 x

Ik denk dat als je bij de Lexus ook nog het gewicht meetelt, hij in verhouding idd zuiniger is, dat zal de stelregel wel zijn.

Maar idd ben ik het wel met je eens: een C-label voor een A2 is natuurlijk belachelijk.... zeker voor de TDI
sanders

19 jun 2009, 18:03 0 x

volgens mij heeft de a2 tdi een b label en geen c
Plaats reactie