A2 testverslagen
Ik kocht mijn eerste Golf 1 diesel. Diesel kostte toentertijd 50 cent en de benzine 1 gulden en met die liter reed ik gemakkelijk 1 op 20. Dat waren gouden tijden met een vergoeding van de baas van ik meen 19 cent per KM.
groet
audietje
groet
audietje
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Helaas de auto liep tijdens de test op Ron 95
Wat gebeurt er dan? De motor ecu krijgt een signaal van de klopsensor dat er “ pingelen” geconstateerd is.
Pingelen is een ongewenste en niet door de bougies ingezette verbranding . Kan motorschade opleveren in de vorm van afbrokkelende zuigers.
De motorecu lost dat zelf op , aan de hand van het doorgegeven signaal van de pingelsensor wordt het ontstekingstijdstip, stand van de inlaat nokkenas en brandstof hoeveelheid teruggegesteld tot de motor normaal loopt.
Het is dus heel jammer dat de testers niet de moeite genomen hebben om de juiste brandstof er in te gooien ( Ron 98)
Nb.bij normaal ( licht belast) rijden zal het verschil tussen de brandstofsoorten wat minder merkbaar zijn.
De pingelsensor:
Wat gebeurt er dan? De motor ecu krijgt een signaal van de klopsensor dat er “ pingelen” geconstateerd is.
Pingelen is een ongewenste en niet door de bougies ingezette verbranding . Kan motorschade opleveren in de vorm van afbrokkelende zuigers.
De motorecu lost dat zelf op , aan de hand van het doorgegeven signaal van de pingelsensor wordt het ontstekingstijdstip, stand van de inlaat nokkenas en brandstof hoeveelheid teruggegesteld tot de motor normaal loopt.
Het is dus heel jammer dat de testers niet de moeite genomen hebben om de juiste brandstof er in te gooien ( Ron 98)
Nb.bij normaal ( licht belast) rijden zal het verschil tussen de brandstofsoorten wat minder merkbaar zijn.
De pingelsensor:
- Bijlagen
-
- 7B85ED83-A1BD-4374-8550-2095E02CD7FF.jpeg (1.44 MiB) 14094 keer bekeken
- Lar
- Audi A2 clublid
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Die 108 pk klopt gek genoeg wel. Weet niet wat de grotere banden precies voor effect hebben. Zowel bij mijn Volvo 240 2.3 en Alfa Spider 2.0 merkte ik echt verschil in bij gebruik van Shell V power in zowel gretigheid als verbruik
- FrankDercks
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik kwam op internet de navolgende vergelijkings"test" tegen. Ook hier de strekking van het verhaal: De A2 was zijn tijd (ver) vooruit...
https://www.autozeitung.de/audi-a2-bmw- ... 97308.html#
https://www.autozeitung.de/audi-a2-bmw- ... 97308.html#
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Handige mensen die van flinke klus houden,
de BMW i3 vanaf €2999,- maar ik zie het niet zitten.
de BMW i3 vanaf €2999,- maar ik zie het niet zitten.
- Bijlagen
-
- i3.jpg (579.18 KiB) 13888 keer bekeken
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Huh... € 2.999 voor een grote klont gesmolten plastic met hier en daar een beetje aluminium? Vasat een 9 teveel getypt 

- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Wat heeft een uitgebrande BMW I3 te maken met testverslagen van de A2? 

- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
220.000 km gelopen, wellicht is het inlaatgedeelte al flink vervuild door de uitlaatgasrecirculatie in combinatie met de directe benzine-inspuiting. De RON 95 benzine doet dan de rest.jaapje schreef: ↑10 okt 2019, 16:28Helaas de auto liep tijdens de test op Ron 95
De pingelsensor:
7B85ED83-A1BD-4374-8550-
2095E02CD7FF.jpeg
Gezien het overgebleven vermogen zal deze A2 nog een hele kluif hebben
aan een goed losgereden 1.4 16V benzine ...