Bijzondere A2 te koop - elektrisch!
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Knaagdier wil vanuit zijn (en veler kostentechnisch) ideaal elektrisch rijden, maar bekommert zich niet over de CO2 uitstoot die gepaard gaat met al zijn individuele internationale bestellingen. En zo zijn ook deze toekomstige EV's bij voorbaat besmet. Goed bezig!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Als je de 1.2 Tdi 3L geschiedenis bekijkt, van 2008 tot 2014 belastingvrije spaardiesels....
Nu gewone tarief en dat word 15% hoger!
Elders in Europa worden sommige schoner gemaakt, je kunt een nieuwere Euro 6 motor ook inbouwen en herkeuren en zo Milieu vriendelijker maken maar bij RDW, het blijft de oude Euro norm en keuren mag, aanpassen weigeren ze echter!
Niet ik maar Den Haag veroorzaakt deze ellende van ontduikende burgers!
Nu gewone tarief en dat word 15% hoger!
Elders in Europa worden sommige schoner gemaakt, je kunt een nieuwere Euro 6 motor ook inbouwen en herkeuren en zo Milieu vriendelijker maken maar bij RDW, het blijft de oude Euro norm en keuren mag, aanpassen weigeren ze echter!
Niet ik maar Den Haag veroorzaakt deze ellende van ontduikende burgers!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
+1: Pictures or it didn't happen ...Peter_Maathuis schreef: ↑20 dec 2019, 13:19Beste Dirck,
We lezen hier nu al weken / maanden over enthousiaste plannen om allerlei A2's te voorzien van een motor met andere brandstof en daarmee bij de RDW langs te gaan.
Maar zou je concreet kunnen aangeven welke omgebouwde A2's (diesel => benzine, diesel => LPG, diesel => elektrisch) je door de RDW-keuring hebt gekregen en dus met aangepaste brandstof op NL-kenteken hebt?
Bedankt!

- Cooper
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Conclusie: met alle woning bebouwingen vooral in het westen en vliegverkeer zou zonder autos al de temperatuur stijgen.Nooit opgemerkt in het voorjaar dat bijv. in je dorpje er nog geen bloesem is en in de stad wel?.
Zo veel voorbeelden dat bebouwing de temperatuur laat stijgen.
Jammer, dat de gemiddelde Nederlander(vooral jonge) niet door heeft dat we in de maling worden genomen het laatste half jaar.Boeren de zondebok? Voor de rest alle begrip dat we elektrisch gaan denken.Toch weer een nieuwe uitdaging,waar ik me waarschijnlijk in de toekomst ook mee bezig (moet helaas) ga houden.Achter de geraniums zitten is hopelijk nog ver weg.
Zo veel voorbeelden dat bebouwing de temperatuur laat stijgen.
Jammer, dat de gemiddelde Nederlander(vooral jonge) niet door heeft dat we in de maling worden genomen het laatste half jaar.Boeren de zondebok? Voor de rest alle begrip dat we elektrisch gaan denken.Toch weer een nieuwe uitdaging,waar ik me waarschijnlijk in de toekomst ook mee bezig (moet helaas) ga houden.Achter de geraniums zitten is hopelijk nog ver weg.
22k Euro voor een om omgebouwde A2 naar elektrisch is waanzin. Voor dat ebdrag koop je nu al een e-Golf uit 2017 (met 36 kWh pakket en warmtepomp) in Duitsland.
200 tot 300km bereik en snellaadmogelijkheid. Airco, adaptive cruise control etc. Als je het puur voor de hobby en uit eigen interesse doet dan is het een prima zaak.
Heb zelf ook wel zitten fantaseren om een Fiat 500E aandrijving en accupakket in een A2 te bouwen maar kosten en tijd staan in geen verhouding.
Paul
A2 1.9 TDI
e-Golf (binnenkort)
Porsche 911
Audi A4 quattro 2.0 TFSI
200 tot 300km bereik en snellaadmogelijkheid. Airco, adaptive cruise control etc. Als je het puur voor de hobby en uit eigen interesse doet dan is het een prima zaak.
Heb zelf ook wel zitten fantaseren om een Fiat 500E aandrijving en accupakket in een A2 te bouwen maar kosten en tijd staan in geen verhouding.
Paul
A2 1.9 TDI
e-Golf (binnenkort)
Porsche 911
Audi A4 quattro 2.0 TFSI