Vraagje:
Als ik op de site van de RDW kijk valt mijn 1.4 benzine (2002) onder de emissienorm euro4. Ik vind dat vreemd, aangezien deze norm pas na 2005 (?) ingevoerd is. De mijne is ingevoerd vanuit Duitsland in juli 2009. Hoe zit dat bij jullie? Heeft dat te maken met de invoerdatum?
Daarnaast heb ik op de site van LEZ Antwerpen gekeken tot wanneer ik met mijn Atweetje Antwerpen in zou mogen.. zij geven aan dat ik een Euro 3 heb??? Ik mag dus tot 2028 Antwerpen in, overeenkomstig de Euro3 norm.
Niet dat ik zo veel in Antwerpen kom, ik heb hun enkel site gebruikt als controle.
Wie weet hoe het zit?
Euronorm benzine 2002
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Op jou RDW pasje en online staat voor jou Audi A2 Euro 4 en dan mag je gewoon doorrijden.
De AUA & BBY liepen opvoor en ook op rdw.nl zal de Euro 4 melding komen en daar kijken ze naar.
Pas in 2005 werd het voor alle nieuwe verplicht maar deze Euro 4 ietsje eerder ook al leverbaar.
De oude Euro3 voertuigen die er nog waren moesten in 2004 nog even snel op naam gezet worden en als garage voorraad en later gebruikt verkocht worden als gebruikte... demo.
De Diesels als AMF en ANY hebben dit probleem wel, die zijn als Euro 3 afgeleverde.
Dus kijk naar jou pasje en dat is het bewijs dat je deze steden wel in mag.
De AUA & BBY liepen opvoor en ook op rdw.nl zal de Euro 4 melding komen en daar kijken ze naar.
Pas in 2005 werd het voor alle nieuwe verplicht maar deze Euro 4 ietsje eerder ook al leverbaar.
De oude Euro3 voertuigen die er nog waren moesten in 2004 nog even snel op naam gezet worden en als garage voorraad en later gebruikt verkocht worden als gebruikte... demo.
De Diesels als AMF en ANY hebben dit probleem wel, die zijn als Euro 3 afgeleverde.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
-
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Duidelijk verhaal! Dank je!eekhoorntje schreef: ↑29 mar 2020, 14:38Op jou RDW pasje en online staat voor jou Audi A2 Euro 4 en dan mag je gewoon doorrijden.
Pasje staat inderdaad Euro4.