nieuwe a2 komt niet.

Algemene discussie over de A2
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

02 jan 2013, 23:20 0 x

alles voor het milieu maar inderdaad zijn de modellen om te huilen.

geloof me... alle lease priusjes zijn gekocht ivm de bijtelling en niet ivm milieu, dat boeit ze geen hol.
ze hebben geen tuinbroek en geiten wollen sokken aan, knuffelen in het weekend geen bomen en ik heb ook nog nooit een greenpeace sticker op een prius gezien.
als ze de keuze hadden (lees; als er geen bijtellingsregeling was) reden ze passat, mondeo, A4, laguna of zo met het liefst met dikke diesel er in.

de prius doet het vooral goed kwa verbruik met veel stadswerk want dan kun je elektrisch rijden, maar meneer de vertegenwoordiger rijd het liefst minimaal 120 en ja..... dan is die elektromotor al lang in slaap gesukkeld.
ze halen dan gemiddeld een verbruik dat gelijk danwel hoger ligt dan b.v. de meeste golfjes en dus hebben ze meer co2 uitstoot en dus schiet het z´n doel voorbij, hebben we het nog niet eens over de enorme milieu belasting die het maken van de accu en vooral het afvoeren van deze kost.
nee, de enige die lachen zijn de berijders dan wel de werkgevers want die kijken in hun portomonee en niet uit het raam naar de bloempjes en bomen.
uiteraard juich ik ook alle inspanningen van de automobiel fabrikanten toe maar we moeten hier in NL niet zo naief lullen dat we het allemaal voor het milieu doen, met voorop onze regering
regering; wij naief?? nee hoor...
maar waarom scherpt u de bijtellingsregeling en de wegenbelastingregels weer aan als milieu voorop staat??? juist!! omdat het geld scheelt in de schatkist en dan word het hoofdstuk milieu weer snel dicht geslagen want geld gaat voor milieu.

ik moet zeggen dat ik de AMPERA de enige vind die er nog een beetje stoer uitziet buiten de tesla.
een prius is een te vreemd model, . (maar misschien vinden zij dat weer van de A2..... :twisted: )

tevens denk ik dat de electrische auto in deze vormen zoals ze er nu zijn maar een tussenstation is en dat er een ander concept komt dat beter te verkopen is richting milieu, er is nog steeds niet bewezen dat in het gehele proces van een elektra auto er minder co2 nodig is. en dit komt nu steeds vaker her en der in het nieuws.
nee ik geloof echt dat er nog heel wat staat te gebeuren in de toekomst.
misschien rijden we wel allemaal met een windmolentje op het dak :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Peter

02 jan 2013, 23:23 0 x

De Ampera/Volt is 1 van de lelijkste auto's ooit. Smaken verschillen. :D
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

02 jan 2013, 23:32 0 x

[quote="Peter"]De Ampera/Volt is 1 van de lelijkste auto's ooit. Smaken verschillen. :D [/quote]

ik vind de voorkant wel iets hebben, maar het zijaanzicht is weer een stuk minder, de wielen vind ik mooi en de achterkant alleen als je er recht achter rijd, op de foto is het een raar ding en in het begin moest ik er ook niets van hebben, maar ik zie er regelmatig 1 rijden en dan ziet hij er wel goed uit. ik moest er ff aan wennen, iets dat bij mij met de prius nog steeds niet is gelukt......

maar ja..... waar vw audi bloed zit......
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

02 jan 2013, 23:41 0 x

@koop9 geeft het al aan, het succes van de Prius heeft vooral te maken met de bijtelling (dus indirect met de kosten/batenplaatje voor de gebruiker) en niet met het wel of niet mooi vinden van de auto.

Sinds de Prius in de gunstige bijtellingsregeling valt komen ze met 130 voorbij snorren op de linkerbaan, terwijl ik ze vroeger
links inhaalde, als ze op de rechter rijstrook rijdend een zo gunstig mogelijk verbruik probeerden te halen.
Het geitenwollensokken imago is de Prius in dat opzicht al lang kwijt ...

Wat ik wil aangeven is dat een echte doorbraak afhangt van de bruikbaarheid/kostenplaatje van een bepaald type
auto en niet zozeer van de schoonheid (wat al een heel subjectief begrip is).

De volkswagen kever was maar een rare auto toen hij uitkwam met de motor achterin en luchtkoeling, maar heeft
wel miljoenen mensen mobiel gemaakt. De reden? Hij was voor veel mensen op dat moment betaalbaar.

Trouwens, die schuin aflopende achterkant van de Prius, waar heb ik die vaker gezien? ;)
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Audi_gekkie

03 jan 2013, 02:37 0 x

We gaan er maar vanuit dat de benzine en diesel uitvoering wel komt van de nieuwe A2.

Hier heb ik op mijn werk een aantal uren mee mogen sturen...
http://www.autovandaag.nl/think/think-c ... kker/7018/

Conclusie:
- belachelijke prijs
- airco begin 2012 een optie
- ongelooflijke harde vering (veel stugger dan A2)
- onooglijk model (ik schaamde mij rot om er in te rijden)
- veel te klein
- waardeloze accesradius, waardoor zoals het de merknaam al zegt alleen in de stad te rijden is
- afwerking ver beneden de maat (enorme kieren in de deuren en dashboard)
- gelijk een afkeer gekregen van electische auto's (maar die Tesla.... geef mij die maar ;) )
+ super acceleratie (Nissan Skyline killer :mrgreen: :mrgreen: )
+ geweldig geluid tijdens accelereren (lijkend op F16 :lol: )

Rolf zijn ze daar in Noorwegen wel goed snik?
http://en.wikipedia.org/wiki/Think_City
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

03 jan 2013, 11:22 0 x

Als dat de toekomst zou moeten worden, stop ik acuut met mijn automobiele hobby :s hock: Sorry, dat ik het zeg.. Maar wat een invaliden hok is dat ding, zeg (zonder denigrerend te willen zijn naar die groep). Een Smart is er nog mooi bij in vergelijking.
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

03 jan 2013, 12:44 0 x

Tuurlijk is het emotie. :D :D :D Maar autorijden (en auto's) zijn voor mij persoonlijk ook emotie. Zou dat er niet zijn, dat reed ik wel iets echt praktisch, zoals een Toyota, Nissan, noem maar op. Ik heb eigenlijk nog nooit echt een "burgermans" auto gereden, op de Corsa na dan.

Het zou ook niet logisch zijn van Audi, om een tyopenummer te schrappen en / of niet in het modellengamma te hebben. Dan zou er niks tussen de A1 en A3 zitten.
rolf

03 jan 2013, 16:19 0 x

[quote="Audi-gekkie"]We gaan er maar vanuit dat de benzine en diesel uitvoering wel komt van de nieuwe A2.

Hier heb ik op mijn werk een aantal uren mee mogen sturen...
http://www.autovandaag.nl/think/think-c ... kker/7018/

Conclusie:
- belachelijke prijs
- airco begin 2012 een optie
- ongelooflijke harde vering (veel stugger dan A2)
- onooglijk model (ik schaamde mij rot om er in te rijden)
- veel te klein
- waardeloze accesradius, waardoor zoals het de merknaam al zegt alleen in de stad te rijden is
- afwerking ver beneden de maat (enorme kieren in de deuren en dashboard)
- gelijk een afkeer gekregen van electische auto's (maar die Tesla.... geef mij die maar ;) )
+ super acceleratie (Nissan Skyline killer :mrgreen: :mrgreen: )
+ geweldig geluid tijdens accelereren (lijkend op F16 :lol: )

Rolf zijn ze daar in Noorwegen wel goed snik?
http://en.wikipedia.org/wiki/Think_City[/quote]

Zal wel, als je weet wat een auto hier kost en vooral als je in en rondom de grotere steden woont.
Daar betaal je je scheel aan parkeerbelasting en tol en dat heb je niet voor electrische auto's, dus voor woon werk verkeer rond en in deze steden is hij zeer geschikt.
En je kunt parkeren op speciale plaatsen waar je gratis je accu kunt bij laden als ik me niet vergis.........dus zo een karretje om naar de binnenstad van bijv. Oslo te geraken als je daar je werkplek hebt is ie heel snel terugverdient. ;)
Als je het puur als stads vervoermiddel ziet is het een prima ding en daar is alles mee gezegd......en dat is ook de insteek van dat ding. Qua emotie scoort ie -100.
Audi_gekkie

04 jan 2013, 13:17 0 x

[quote="Rinus"]Tuurlijk is het emotie. :D :D :D Maar autorijden (en auto's) zijn voor mij persoonlijk ook emotie. Zou dat er niet zijn, dat reed ik wel iets echt praktisch, zoals een Toyota, Nissan, noem maar op. Ik heb eigenlijk nog nooit echt een "burgermans" auto gereden, op de Corsa na dan.

Het zou ook niet logisch zijn van Audi, om een tyopenummer te schrappen en / of niet in het modellengamma te hebben. Dan zou er niks tussen de A1 en A3 zitten.[/quote]

Spijker op de kop.
Voor mij is auto ook emotie.
De meeste auto's die ik heb gehad was emotie. Soms ging ik speciaal naar de auto toe om er alleen naar te kijken.
Kijken naar de lijnen, kleine details, zwijmelen...

Als ik dit niet heb met een auto dan is het voor mij alleen een stuk metaal.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

28 sep 2013, 14:10 0 x

http://www.autoweek.nl/nieuws/24957/tes ... -noorwegen

@Rolf, heb je al een Tesla gespot? Ze schijnen het goed te doen in Norway ... ;)
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Plaats reactie