Met de A2 op vakantie naar Italië geweest.

Algemene discussie over de A2
j.hoeben1

12 jul 2010, 20:09 0 x

Ik heb wel eens gehoord dat je max. 5 liter brandstof mag mee nemen in een kan. Ik woon namelijk heel dicht bij de Belgische grens waar veel Nederlanders zoals ik altijd gaan tanken. Daar zie ik ze wel eens die van ver komen hun hele kofferbak vol kannen voltanken. De pomp eigenaar vertelde mij dat dit niet mag maar is volgens hem een eigen risico. Je krijgt een vette bon als je gepakt wordt. En dat vindt ik terecht. Levensgevaarlijk, een rijdende bom. Ik zou maar uitkijken en dus niet doen.

Sjors
pionok

12 jul 2010, 20:43 0 x

okey dat had ik niet begrepen, ik dacht je het deed vanwege de prijs.
Ik begrijp nu heel goed dat je het voor het milieu doet ,wat ik een goede zaak vind.

Zijn er motorisch nog dingen die je aangepast hebt of is het gewoon hup olie erin en rijden maar?
ik heb me er nooit in verdiept aangezien ik geen diesel rijd (ik rijd er per jaar te weinig km voor).

gr.rene
c-ray

13 jul 2010, 01:18 0 x

Vegamobiel, als idealist is het leven niet makkelijk ;) Mijn bewondering heb je!

Wat betreft het meenemen, ik vermoed dat een beperking door de overheid eerder is ingegeven door een gemis aan accijns, bij tanken over de grens, dan het werkelijke gevaar.
Natuurlijk is meer brandstof meer gevaar maar wie dit significant vindt kan zijn auto evenzeer half vol gooien, scheelt ook 20 liter 'gevaar'. Auto's die ontploffen bij aanrijdingen bestaan vooral in films. Alleen bij brand is er een verhoogd risico.
In het geval van koolzaadolie hebben we het over olie die ook voor consumptie geschikt niet veel anders dan zonnebloemolie of oliefolie. Wie met een paar flessen daarvan vanuit de supermarkt naar huis rijdt is niet levensmoe maar kookt gezond :lol:

Ray
Vegamobiel

13 jul 2010, 19:05 0 x

.
Plaats reactie