Umweltzone sticker
- Audi_gekkie
Volgens mij is er geen touw aan vast te knopen, wanneer de 1.2 een groene sticker krijgt.
Volgens mij is het een kwestie van geluk hebben welke ambtenaar je treft.
Volgens mij is het een kwestie van geluk hebben welke ambtenaar je treft.
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Volgens mij is er op het duitse audi A2 forum er eens iets over geschreven dat het mogelijk is voor de 1.2 TDI met groene sticker te verkrijgen.
En meen ook de 90 pk diesel versie rond 2004 vanwege ander type wijziging ?
ook op http://wiki.3lvrienden.nl/?page_id=363
En meen ook de 90 pk diesel versie rond 2004 vanwege ander type wijziging ?
ook op http://wiki.3lvrienden.nl/?page_id=363
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
-
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Beste mensen. Inmiddels in Duitsland geweest en maar gewoon Berlijn in gereden. Blijkbaar is de boete maar 25 euro en zien ze "buitenlanders" door de vingers. Hier in NL met geen mogelijkheid een groene sticker te krijgen. Als ik binnenkort weer in Duitsland ben (doordeweeks) ga ik het daar nogmaals proberen.
Dank voor jullie reacties.
Groet Bas
Dank voor jullie reacties.
Groet Bas
- Audi_gekkie
Waarom wil je die eraf hebben?Bij mij zit er nog een oude stikker op het raam. Hoe krijg ik die er netjes af?
Volgens mij krijg je 'm er niet heel af.
Ik heb 'm er ook nog opzitten, maar vind het een leuk aandenken.
- DonGaspar
Alle Audi A2 1.2TDI komen in aanmerking voor de groene sticker (Duitse uitstoot categorie D4). Echter gaat dat niet vanzelf omdat hij normaliter standaard alleen categorie Euro 3 heeft gekregen.
Gelukkig heeft certificeringsinstantie TUV SUD kennis van het feit dat deze auto eigenlijk ook aan "D4" voldoet. Zij kunnen je hiervoor een nieuw document leveren waarop staat dat jouw auto aan "D4" voldoet en meteen ook een groene sticker sturen.
Hier zijn wel kosten aan verbonden.
Er is een bekende procedure hoe de groene sticker officieel te krijgen. Dit heb ik begin dit jaar gedaan en gaat prima. Rijd nu rond met een mooi groen sierraad (en wie weet kom ik ooit in Duitsland ermee
))
Documentatie staat vooral hier: https://a2-freun.de/forum/showthread.ph ... ete&page=7 (post #345)
In het kort, dit is de procedure die ik heb gevolgd:
1) Als je die nog niet hebt, bestel een COC (Certificate of Conformity) van jouw Audi A2 3L. Deze bestel je online via https://coc.volkswagen-konzernlogistik.de
Kosten: schijnt bij de eerste keer aanvraag voor jouw auto gratis te zijn, daarna iets van 60-70 euro. Zelf moest ik wel betalen ervoor.
2) Maak een kopietje van je kentekenbewijs.
3) Stuur een brief naar TUV SUD, met bovenstaande 2 documenten als bijlage. In de brief vraag je om D4 certificering en een groene sticker voor jouw A2 3L.
Dit kost als ik me goed herinner een paar tientjes. Je kijgt 1 a 2 weken na versturen van deze brief een mooi poststuk van TUV SUD met daarin je groene sticker, je papieren certificaat en de rekening.
Om het gemakkelijk voor je te maken, hier is mijn brief (geanonimiseerd), die je als template kan gebruiken (ik had een voorbeeld gebruikt van het Duitse forum). Het adres van TUV SUD staat hier ook in:
=========================================
Don Gaspar
Audistraat 2
1234AB Bunnik
Niederlande
Tel: +31 30 XXX XXXX
Mob: +31 6 XXXX XXXX
TÜV SÜD
Herr Kestel
Zeppelinstraße 5
96052 Bamberg
Deutschland
2. Januar 2015
Umschlusselung Audi A2 1.2 TDI
Sehr geehrter Herr Kestel,
Ich beantrage bei Ihnen die Zusendung der grünen Feinstaubplakette und falls die Umschlüsselung meines Audi A2 1.2 TDI von Schlüsselnummer 46 auf 55. Alle nötigen Daten entnehmen Sie bitte den beigefügten Schriftstücken.
Autokennzeichen: X-XXX-XX (Niederlande)
Fahrzeug-Identifizierungsnummer: WAUZZZ8Z02N0XXXXX
Mit freundlichen Grüssen,
Don Gaspar
Anhang:
Zulassungsbescheinigung “Kentekenbewijs” in Kopie
EG – Übereinstimmungsbescheinigung (COC) im Original
Succes!
Gelukkig heeft certificeringsinstantie TUV SUD kennis van het feit dat deze auto eigenlijk ook aan "D4" voldoet. Zij kunnen je hiervoor een nieuw document leveren waarop staat dat jouw auto aan "D4" voldoet en meteen ook een groene sticker sturen.
Hier zijn wel kosten aan verbonden.
Er is een bekende procedure hoe de groene sticker officieel te krijgen. Dit heb ik begin dit jaar gedaan en gaat prima. Rijd nu rond met een mooi groen sierraad (en wie weet kom ik ooit in Duitsland ermee

Documentatie staat vooral hier: https://a2-freun.de/forum/showthread.ph ... ete&page=7 (post #345)
In het kort, dit is de procedure die ik heb gevolgd:
1) Als je die nog niet hebt, bestel een COC (Certificate of Conformity) van jouw Audi A2 3L. Deze bestel je online via https://coc.volkswagen-konzernlogistik.de
Kosten: schijnt bij de eerste keer aanvraag voor jouw auto gratis te zijn, daarna iets van 60-70 euro. Zelf moest ik wel betalen ervoor.
2) Maak een kopietje van je kentekenbewijs.
3) Stuur een brief naar TUV SUD, met bovenstaande 2 documenten als bijlage. In de brief vraag je om D4 certificering en een groene sticker voor jouw A2 3L.
Dit kost als ik me goed herinner een paar tientjes. Je kijgt 1 a 2 weken na versturen van deze brief een mooi poststuk van TUV SUD met daarin je groene sticker, je papieren certificaat en de rekening.
Om het gemakkelijk voor je te maken, hier is mijn brief (geanonimiseerd), die je als template kan gebruiken (ik had een voorbeeld gebruikt van het Duitse forum). Het adres van TUV SUD staat hier ook in:
Don Gaspar
Audistraat 2
1234AB Bunnik
Niederlande
Tel: +31 30 XXX XXXX
Mob: +31 6 XXXX XXXX
TÜV SÜD
Herr Kestel
Zeppelinstraße 5
96052 Bamberg
Deutschland
2. Januar 2015
Umschlusselung Audi A2 1.2 TDI
Sehr geehrter Herr Kestel,
Ich beantrage bei Ihnen die Zusendung der grünen Feinstaubplakette und falls die Umschlüsselung meines Audi A2 1.2 TDI von Schlüsselnummer 46 auf 55. Alle nötigen Daten entnehmen Sie bitte den beigefügten Schriftstücken.
Autokennzeichen: X-XXX-XX (Niederlande)
Fahrzeug-Identifizierungsnummer: WAUZZZ8Z02N0XXXXX
Mit freundlichen Grüssen,
Don Gaspar
Anhang:
Zulassungsbescheinigung “Kentekenbewijs” in Kopie
EG – Übereinstimmungsbescheinigung (COC) im Original
Succes!
Audi A2 1.2 TDI 3L - ANY - Silver metallic - 2001
Fiat 500e - 100% electrisch - e-Sport package - Moon Roof - Granito Lucente - 2014
Fiat 500e - 100% electrisch - e-Sport package - Moon Roof - Granito Lucente - 2014
-
Beste DonGaspar.
Dank voor je reactie. Ga ik regelen.
Groet Bas
Dank voor je reactie. Ga ik regelen.
Groet Bas