Beste allemaal,
Tik eens Tesla in op
www.problemcar.nl en geniet van alle ellende die je daar kunt lezen!
Rolf heeft 1x Leaf en enkele dealers zoeken nu elektro monteurs of gaan naar buren/concurrent omdat ze er niet uitkomen....
@ Jos_ Br, Die A8, ik zag het schema op mijn Computer en begreep er niets van.
Wel weet ik dat onze Koop9 vaak bijscholing moest volgen en naar Zandvoort mailen lijkt me handiger,
ja, dat is niet normale weg maar ik wil niet uitsluiten dat mede forum lid / Ex Audi monteur die nu VW doet wel eens over info/oplossing zou kunnen weten.
BNS, Ik heb tekort Auto ervaringen maar vele E Bike, de Arbeiders EV.... hebben van perfecte accu tot rommel, en ongelijk geladen resetten is laden, testen en de leegste per stuk bij peppen en de volle even leeg halen en dan is het gebalanceerd.
Net als je wielen gaat een accu pack balanceren per cel, en de BNS die de laat stroom/lading moet controleren en overladen en/of onder laden moet corrigeren.....
Mijn fietsen, 25,2 Volt oud met 7x 3,6 Li-ion cellen of 36 Volt met 10x een cel....
Dat is met meerdere in serie gezette nog te doen.....
Deze li-ion batterij moet bij 2,92 Volt uitgeschakeld worden als leeg is, en binnen 24 uren weer geladen worden.... en bij 3,6 of 3,7 volt rekenen ze als opgave... maar bij laden mag je tot 4,15 volt vullen!
Bij nameten zie je bij volle de cellen tussen 39,30 en 42,25 volt.
Dat is niet goed voor levensduur en bereik van het voertuig!
Als je de dagelijkse Stella reclame gelooft in de krant of op TV.... die moet ook betaald worden,
en waarom worden er zoveel jonge minder als 2 jaren oude aangeboden bij handelaren in E bike's?
Ik was voor Post bezorger in buitengebied aan het werk.
We kochten een 2 maanden oude Stella, stuk en niet te repareren dus naar handel gedumpt.
Na wielen richten, lagers bijstellen, en balhoofd fietste deze weer beter,
Het bleek dat de monteur die plaatselijk moest afleveren het zo druk had dat hier geen tijd voor was....
Accu zelfde, slecht gesoldeerd, Cellen gewisseld, want de slechtste in serie van 10 bepaalde hele groep, en als je slechtste en beste bij elkaar doet, ook met laden makkelijker... en meer KM uit zelfde cellen!
Opgave was 200 Km en binnen 5 dagen leverbaar... maar die kopers hebben nu echt merk....
Het was wel 2 dagen werk om alles goed te krijgen, dus als ik uurloon zou rekenen, 16x€50,- kost ZZPer, dan zou dit €800,- meer kosten!
Dan is deze met €650,- nep korting nog duurder als een merk fiets!
Stella heeft goede onderdelen maar slordig in elkaar gezet en ik vermoed dat ze vele uitzendkrachten hebben, en na veel werk nu perfecte Post fiets.
Ik denk dat het bij elke auto ook is, loterij welke je toevallig kreeg en wie er die dag werkte.
Een vakantie auto, gemaakt in Juli / Augustus is dus meer kans op rottigheid dan een normale productie.
En ja, een E bike is geen Auto maar ik zie helaas vele overeenkomsten.
De Opel Ampera en Tesla S staan op sloperij op enkele KM afstand en daar is na 1 week weinig van over!
Alle onderdelen zijn eraf en kale koets mag de pers in!
En de Nissan Leaf, ja die is veel geld waard als schade auto en gaat iets langzamer uit elkaar....
Veel nu op voorraad, en ik weet dankzij sloperij en de prijzen die ze vragen wat de zwakke puntjes waarvan ik hoop dat Rolf die niet kan noemen!
Gebruikt duur dus wat betaal je dan bij een dealer?
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...