BMW I3 ingeruild voor een ..... Audi A2 :-)

Algemene discussie over de A2
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

15 jul 2019, 23:50 0 x

jos_br schreef:
15 jul 2019, 19:47
Vergis je niet in de "moderne" auto's met verbrandingsmotor. Wij hebben hier een 2006!! A8 staan waarvan de starttoelating (keyless entry) stuk is (waterschade) en dat is minstens zo vervelend als die Ampera. En in de toekomst hebben ze het er zelfs over om de obd stekker compleet uit de auto te laten verdwijnen, dus een draadloze manier van communicatie en software aanpassingen uitvoeren.

Mijn 2 cent's v.w.het elektrisch rijden betreft, na wat gereden te hebben in een Tesla en een Nissan Leaf ben ik nog steeds niet enthousiast. Bij zowel de Tesla als de Nissan zie je de reikwijdte terug lopen als een grote wanneer je wat harder rijdt. De Tesla is t/m de 120km/u wel snel, daarna duidelijk minder. De Leaf vind ik een draak van een auto. Ben meer benieuwd naar de toekomstige dieseltechniek, en dan vooral elektro i.c.m. deze diesels die NOx vrij zijn en dus minstens zo schoon als de EV.

Jos.
Jos, ik snap je diesel liefde, maar zo schoon als een EV gaan ze nooit worden.
En lage NOx uitstoot, gaat niet gebeuren.
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

16 jul 2019, 10:34 0 x

Beste allemaal,

Tik eens Tesla in op www.problemcar.nl en geniet van alle ellende die je daar kunt lezen!

Rolf heeft 1x Leaf en enkele dealers zoeken nu elektro monteurs of gaan naar buren/concurrent omdat ze er niet uitkomen....

@ Jos_ Br, Die A8, ik zag het schema op mijn Computer en begreep er niets van.
Wel weet ik dat onze Koop9 vaak bijscholing moest volgen en naar Zandvoort mailen lijkt me handiger,
ja, dat is niet normale weg maar ik wil niet uitsluiten dat mede forum lid / Ex Audi monteur die nu VW doet wel eens over info/oplossing zou kunnen weten.

BNS, Ik heb tekort Auto ervaringen maar vele E Bike, de Arbeiders EV.... hebben van perfecte accu tot rommel, en ongelijk geladen resetten is laden, testen en de leegste per stuk bij peppen en de volle even leeg halen en dan is het gebalanceerd.
Net als je wielen gaat een accu pack balanceren per cel, en de BNS die de laat stroom/lading moet controleren en overladen en/of onder laden moet corrigeren.....
Mijn fietsen, 25,2 Volt oud met 7x 3,6 Li-ion cellen of 36 Volt met 10x een cel....
Dat is met meerdere in serie gezette nog te doen.....
Deze li-ion batterij moet bij 2,92 Volt uitgeschakeld worden als leeg is, en binnen 24 uren weer geladen worden.... en bij 3,6 of 3,7 volt rekenen ze als opgave... maar bij laden mag je tot 4,15 volt vullen!
Bij nameten zie je bij volle de cellen tussen 39,30 en 42,25 volt.
Dat is niet goed voor levensduur en bereik van het voertuig!

Als je de dagelijkse Stella reclame gelooft in de krant of op TV.... die moet ook betaald worden,
en waarom worden er zoveel jonge minder als 2 jaren oude aangeboden bij handelaren in E bike's?
Ik was voor Post bezorger in buitengebied aan het werk.
We kochten een 2 maanden oude Stella, stuk en niet te repareren dus naar handel gedumpt.
Na wielen richten, lagers bijstellen, en balhoofd fietste deze weer beter,
Het bleek dat de monteur die plaatselijk moest afleveren het zo druk had dat hier geen tijd voor was....
Accu zelfde, slecht gesoldeerd, Cellen gewisseld, want de slechtste in serie van 10 bepaalde hele groep, en als je slechtste en beste bij elkaar doet, ook met laden makkelijker... en meer KM uit zelfde cellen!
Opgave was 200 Km en binnen 5 dagen leverbaar... maar die kopers hebben nu echt merk....
Het was wel 2 dagen werk om alles goed te krijgen, dus als ik uurloon zou rekenen, 16x€50,- kost ZZPer, dan zou dit €800,- meer kosten!
Dan is deze met €650,- nep korting nog duurder als een merk fiets!
Stella heeft goede onderdelen maar slordig in elkaar gezet en ik vermoed dat ze vele uitzendkrachten hebben, en na veel werk nu perfecte Post fiets.

Ik denk dat het bij elke auto ook is, loterij welke je toevallig kreeg en wie er die dag werkte.
Een vakantie auto, gemaakt in Juli / Augustus is dus meer kans op rottigheid dan een normale productie.

En ja, een E bike is geen Auto maar ik zie helaas vele overeenkomsten.
De Opel Ampera en Tesla S staan op sloperij op enkele KM afstand en daar is na 1 week weinig van over!
Alle onderdelen zijn eraf en kale koets mag de pers in!
En de Nissan Leaf, ja die is veel geld waard als schade auto en gaat iets langzamer uit elkaar....
Veel nu op voorraad, en ik weet dankzij sloperij en de prijzen die ze vragen wat de zwakke puntjes waarvan ik hoop dat Rolf die niet kan noemen!
Gebruikt duur dus wat betaal je dan bij een dealer?
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
HansJan
Moderator

21 jul 2019, 07:59 1 x

rolf schreef:
15 jul 2019, 23:50
Jos, ik snap je diesel liefde, maar zo schoon als een EV gaan ze nooit worden.
En lage NOx uitstoot, gaat niet gebeuren.
Ik las een interessant artikel over de lobby van de auto-industrie om de e-auto zo schoon mogelijk te presenteren terwijl het echte probleem wordt gemaskeerd:

"Totdat de accu voor bijvoorbeeld Tesla compleet gebouwd is, kan men acht jaar lang een auto met een verbrandingsmotor rijden om dezelfde milieuvervuiling te bereiken”, zegt Wellnitz. Hij noemt het verhaal van de nuluitstoot van de elektrische auto een absurditeit en maakt in één ademzucht een einde aan het sprookje van goedkoop rijden met elektriciteit."

In een recent bijgewoonde seminar over e-mobiliteit (gesponsord door Audi) werden de nadelen van elektrisch rijden ook van tafel geveegd en zo ook de nadelen van het bouwen van de accu.

De beperkte wereldvoorraden voor de productie van accu's worden een groot probleem en autofabrikanten moeten aan de bak om nog meer energie uit de accupakketten te halen. De mogelijkheden bereiken daar ook hun limiet met alle gevolgen van dien.

Ik geloof er ook niet in en heb besloten dat de volgende nieuwe auto er ook eentje wordt met traditionele brandstofmotor. Arnhem is straks weer een beetje schoner.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
rolf

21 jul 2019, 10:25 1 x

Toen ik in het artikel het hoofdstuk "De kinderen van Afrika sturen hun groeten" las was ik klaar.
Dit artikel is door de Duitse auto industrie gesponsored " onderzoekje", het hele artikel staat vol met beweringen die al lang ontkracht zijn.
Helaas gaat dit soort rommel er in als koek bij de massa.
Het is de Duitse auto industrie er alles aan gelegen om het EV tijdperk zo ver mogelijk voor zich uit te schuiven omdat die nog zwaar gebukt gaan onder hun ICE investeringen die nog niet terug verdient zijn, zo eenvoudig is het.
Ze hebben veel te lang gewacht met het over schakelen, lachte Toyota letterlijk uit om nu hybride techniek want wij hebben " clean diesel", nou, dat verhaal kennen we onderhand.
Zo "clean" zijn ze niet, schandalig gewoon weg.
De Duitse auto industrie kan het gewoon niet, na 6 jaar hebben ze nog steeds geen enkele EV die ook maar in de buurt komt van Tesla, Kia, Nissan of Hyundai.
De Audi e-tron is een aanfluiting qua range en verbruik.
Voorsprong door techniek komt de laatste jaren uit het verre oosten, en hoe gek het ook klinkt, de US in de vorm van Tesla, niet uit Duitsland meer.
Bijna alle S modellen van Audi hebben diesel motoren gekregen, diep triest, Porsche had er zeker nog een hele berg op de plank liggen, die was er ook klaar mee.
Traktor motoren in een sport versie, hoe verzin je het.
Dus ze hebben nog wat in te halen.
rolf

21 jul 2019, 10:28 0 x

eekhoorntje schreef:
16 jul 2019, 10:34
Beste allemaal,

Tik eens Tesla in op www.problemcar.nl en geniet van alle ellende die je daar kunt lezen!
/quote]

Tik eens VW, BMW of Audi in, ben je de komende jaren aan het lezen en zien we je hier niet meer op het forum.
Echt genieten. :cry
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

21 jul 2019, 16:50 0 x

rolf schreef:
21 jul 2019, 10:28
eekhoorntje schreef:
16 jul 2019, 10:34
Beste allemaal,

/quote]

Tik eens VW, BMW of Audi in, ben je de komende jaren aan het lezen en zien we je hier niet meer op het forum.
Echt genieten. :cry
Beste Rolf en rest van Forum;

De VW Karmann Ghia was inderdaad een roestbak maar na zandstralen inlassen en galvaniseren gelijk door naar de richtbank omdat hij was krom getrokken, nu roestvrij en kan deze dromen en alle problemen zijn bekend, voordeel massa product, en voor de A2 liefhebbers, de krikpunten achter lijken op een A2.

BMW 1 Serie met 1598 cc benzine uit 2005 is zeldzaam, rest diesels en ook leuk..... dus heb ik al.

Audi, nog een NSU Prinz 1200 TT en DKW Cabrio met veel werk, dus dat merk had ik al toen de Auto Union logo's nog gebruikt werden.

Nissan Leaf, dit mag ik niet zeggen want jij vind het niet goed als ik er een sloop! :mrgreen:
En Peter Maathuis zal jaloers worden als ik van plan ben de techniek wil overzetten in een.....! :rolleyes:
En nee, ik zal zeker geen Rolf :troll: uit Norge vragen om de assen passend te maken, heb een adres voor draaibank lenen....!
Het Accupack, Lader, Motor en Regelaar en kabelboom, dus als ik echt alles over zet, hoe sluit ik dan mijn Navigation Plus van Audi A3 dan aan?
Het is er een van eerste generatie die beperkte bereik had, maar A2 is lichter, dus meer KM met zelfde accu?
Ben al blij dat ik die stoelen en zo niet hoef over te zetten.....

Dus voor dit soort bovenstaande zal ik na lang zoeken op Problemcar nauwelijks iets vinden!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

21 jul 2019, 19:11 2 x

Offtopic: goed quoten is blijkbaar niet zo eenvoudig, ik zie dit bij de laatste 2 posts verkeerd gaan ...

Ontopic: vond het zelf wel apart dat iemand
van een redelijk nieuwe EV terugkeert naar een wat oudere ICE.

Voor mijzelf zou een BMW I3 een goede vervanger van de A2 kunnen zijn:
net zo ijgenweis van vorm als de A2en past (zij dat de BMW iets breder is) in mijn jaren 70 garage.

Ik denk zelf dat de EV in Nederland pas echt gaat doorbreken als ze (nieuw) betaalbaar worden
in het A- en B-segment.
Het is op dit moment nog teveel fiscaal gestuurd en eigenlijk alleen
aantrekkelijk die de beschikking heeft over een auto van de zaak.

Terwijl wat betreft luchtvervuiling best wat gewonnen zou kunnen worden met een kleine(re) EV
met wat minder rijbereik.
Kleine auto's reden relatief vaak korte ritjes, waarbij de brandstofmotor amper goed op temperatuur kan komen en daardoor extra vervuilt.

Helaas zijn deze nog erg duur in aanschaf, wellicht dat dit beter wordt als de aanschafsubsidie voor particulieren er komt.

Vind het zelf nog steeds jammer dat er nooit een fatsoenlijke opvolger van de A2 is gekomen,
met elektrische aandrijving was het een goede concurrent voor de BMW I3 geweest.
Plaats reactie