Mandelbeige avontuur

Algemene discussie over de A2
DED@2
Audi A2 clublid
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

01 feb 2020, 20:07 0 x

Dit is te hilarisch ! Ik wil dit zien. Foto’s graag 👍😝
stefan74
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

01 feb 2020, 21:12 0 x

eekhoorntje schreef:
01 feb 2020, 13:18
Deze Mandel Beige is minder zeldzaam en vond ik op straat!

Dit is de LY1Y met zelfde kleur naam maar totaal andere tint!
Wel betaalbaar en goed te vinden!
Deze audi 80 kleur is toch Rosenholtz ? of ben ik nou in de war met een ander duits merk?
jmkoole
Motortype: (nog) geen Audi A2

01 feb 2020, 23:26 2 x

Wat een babbelverhaal weer... Ik schenk nog wat in en haal er een zak knabbels bij :joy:
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie

01 feb 2020, 23:44 2 x

eekhoorntje schreef:
01 feb 2020, 18:59
Kom zelf maar foto maken, sterke man nodig want garage krik kwam niet hoog genoeg...
de A2 is verschoven en staat scheef, moet deze eerst recht zetten voor deze weer uit de bus kan!
Ik kom nu tegen de rechter deur aan als ik door zou rammen!
Ik heb achter maar 2 cm over, nu 3 links en rechts -1.... en dan lukt het niet.

En als deze weer recht staat nog instappen.. ook een ramp. volgende keer een Ambulance er achter....
Daarom de foute LY1Y foto maar geplaatst.
Laat ons dan meegenieten van deze trubbels!!! :@@
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

02 feb 2020, 09:45 8 x

Even geduld nog, de camera moet nog even uit de schuurd worden gehaald en worden opgesteld:
Afbeelding
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

03 feb 2020, 08:17 0 x

Wegens de wielkasten in de oude Master, moest ik met balken een hellingbaan maken.
Hij hangt nu onder 25 graden schuin, en ja, ik zag in de garage ook dat de nieuwere steviger bus is....
De eerste generatie mag je niet met 1 wiel op stoep zetten, carrosserie tordeerde en deuren gaan niet meer open of dicht.... 7 cm smallere geworden en ik moet dus deze oude houden, 99% is gesloopt wegens roest!

De Master heeft zelfde deuren maar de binnenbalk is anders!
Dankzij spiegels in laadruimte hou ik aan beide zijden 1 cm over!
Audi spiegels ingeklapt.. auto staat in 1e versnelling en op handrem.

Ga straks aan trekhaak trekken of ik deze 1000 kg sjoemel diesel 1 cm kan verplaatsen...
zonder dat hij naar beneden zakt.
Ga eerst voorkant opknopen met spanbanden... na 4x eerder nu fout gegaan... denk eraan de
hellingbaan van randen te voorzien, banden tegen die randen en je kunt blind naar binnen,
of naar buiten natuurlijk mits je juiste banden maat hebt... 1.2 Tdi word dan ramp....

Ja, leuk en busje wat net paste, maar via achterklep naar binnen klimmen naar voorstoel is een hele klus nog.... nog nooit zo lastig geweest!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
jmkoole
Motortype: (nog) geen Audi A2

03 feb 2020, 08:49 0 x

Dit draadje heet niet voor niets 'avontuur'...
Maar waarom zo moeilijk allemaal? Had je geen aanhanger kunnen lenen/huren?
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
Peter_Maathuis
Moderator

03 feb 2020, 10:20 0 x

Natuurlijk kon dat, maar dan is het geen avontuur...
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

03 feb 2020, 10:38 0 x

Na 4x foutloos en nu dus Bingo!
Het bleek dus dat een voertuig op veren en zachte banden een wip kan maken.

Een aanhanger huren koste geld, diefstal gevoelig en rijd langzamer en achteruit rijden is lastiger.
Nu ziet niemand een met krasjes... Uh,, bumper en deur moeten vervangen worden!

En de gemaakte hellingbaan voor de wielkuipen... dat in de oen haard?
De rij planken en helling is als ik er een rand op ga maken nog betere oplossing.
Dit zit ook op elke 4 kolom hefbrug en werkte goed.
Alleen in en uitstappen is ramp.
Volgende keer laat ik het de kleinkinderen wel doen, klimmen met 8¾ jaren oud iets vlugger over de platte achterbank naar voren...

Ook moet ik voor 't bieden online kijken waar de sloper staat aangeboden, mag met Euro II geen
enkel centrum meer in... dus omrijden gaat nog maar hoe krijg je een defecte in buitenwijk?
Deze Kampeerauto is met €575,- per jaar goedkoper dan de ATL inhoud... waar we nu dubbele voor moeten betalen!

Ja, ik bedenk iets, doe het gewoon en leer nog dagelijks om het te perfectioneren... moet nog lier hebben om defecte naar binnen te takelen... en ver weg? Kan onder de A2 op helling slapen en de wasbak en kookplaat zittende op grond nog gebruiken... chemo toilet is erg krap gebogen zitten.... maar het kan net!
Daar krijgen jullie zeker geen foto van... Krampeer Auto!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 feb 2020, 16:49 3 x

eekhoorntje schreef:
03 feb 2020, 10:38
Ja, ik bedenk iets, doe het gewoon en leer nog dagelijks om het te perfectioneren... moet nog lier hebben om defecte naar binnen te takelen... en ver weg? Kan onder de A2 op helling slapen en de wasbak en kookplaat zittende op grond nog gebruiken... chemo toilet is erg krap gebogen zitten.... maar het kan net!
Daar krijgen jullie zeker geen foto van... Krampeer Auto!
Is het inmiddels al gelukt om het fototoestel op te stellen? Het chemisch toilet hoeft er niet op, ik ben al dik tevreden met de auto in auto .... ;)
Gesloten