03 feb 2020, 08:17
0 x
Wegens de wielkasten in de oude Master, moest ik met balken een hellingbaan maken.
Hij hangt nu onder 25 graden schuin, en ja, ik zag in de garage ook dat de nieuwere steviger bus is....
De eerste generatie mag je niet met 1 wiel op stoep zetten, carrosserie tordeerde en deuren gaan niet meer open of dicht.... 7 cm smallere geworden en ik moet dus deze oude houden, 99% is gesloopt wegens roest!
De Master heeft zelfde deuren maar de binnenbalk is anders!
Dankzij spiegels in laadruimte hou ik aan beide zijden 1 cm over!
Audi spiegels ingeklapt.. auto staat in 1e versnelling en op handrem.
Ga straks aan trekhaak trekken of ik deze 1000 kg sjoemel diesel 1 cm kan verplaatsen...
zonder dat hij naar beneden zakt.
Ga eerst voorkant opknopen met spanbanden... na 4x eerder nu fout gegaan... denk eraan de
hellingbaan van randen te voorzien, banden tegen die randen en je kunt blind naar binnen,
of naar buiten natuurlijk mits je juiste banden maat hebt... 1.2 Tdi word dan ramp....
Ja, leuk en busje wat net paste, maar via achterklep naar binnen klimmen naar voorstoel is een hele klus nog.... nog nooit zo lastig geweest!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...