Heeft het zin om een A2 1.4 benzine te chiptunnen
Hoi Joop en Theo,
Wat het dynamo lampje betreft, de theorieën die jullie erop na houden zal allemaal wel (ik heb daar geen verstand van) maar dit mankementje heeft mijn auto al sinds ik hem heb, en dat is al bijna 4 jaar. Bij de dealer hebben ze bij het uitlezen geen storing gevonden. Ze hebben de dynamo gecontroleerd en getest en er is niets gevonden en is volgens hun zeggen nog prima in orde. Het punt dat hij dit foutje heeft is niet van dien aard dat ik alles maar ga vernieuwen en voor honderden euro's ga vertimmeren. Zij vertelde als de dynamo na een keer gas geven boven de 2000 toeren uit gaat en dan uit blijft ik daar niets aan moet laten doen.
Het probleem met het wegrijden en wat de kracht onderin betreft is volgens mij opgelost. Met volle bepakking (4 volwassen personen) geen problemen meer gehad! Zoals ik al eerder melde hebben ze de gasklepregeleenheid opnieuw ingeregeld en het probleem is nu opgelost. De monteur vertelde dat als de accu een keer los is geweest deze opnieuw ingeregeld moet worden. Volgens het uitlezen bleek dat de accu in het verleden los is geweest en daardoor was dit manco ontstaan. Ik vind deze redenering vreemd en niet logies maar goed, het werkt weer prima.
Wat het niet reageren van de afstandbediening betreft is volgens mij ook opgelost door het vervangen van de batterij. Hij werkt tot nu toe prima!
Groetjes, Sjors
Wat het dynamo lampje betreft, de theorieën die jullie erop na houden zal allemaal wel (ik heb daar geen verstand van) maar dit mankementje heeft mijn auto al sinds ik hem heb, en dat is al bijna 4 jaar. Bij de dealer hebben ze bij het uitlezen geen storing gevonden. Ze hebben de dynamo gecontroleerd en getest en er is niets gevonden en is volgens hun zeggen nog prima in orde. Het punt dat hij dit foutje heeft is niet van dien aard dat ik alles maar ga vernieuwen en voor honderden euro's ga vertimmeren. Zij vertelde als de dynamo na een keer gas geven boven de 2000 toeren uit gaat en dan uit blijft ik daar niets aan moet laten doen.
Het probleem met het wegrijden en wat de kracht onderin betreft is volgens mij opgelost. Met volle bepakking (4 volwassen personen) geen problemen meer gehad! Zoals ik al eerder melde hebben ze de gasklepregeleenheid opnieuw ingeregeld en het probleem is nu opgelost. De monteur vertelde dat als de accu een keer los is geweest deze opnieuw ingeregeld moet worden. Volgens het uitlezen bleek dat de accu in het verleden los is geweest en daardoor was dit manco ontstaan. Ik vind deze redenering vreemd en niet logies maar goed, het werkt weer prima.
Wat het niet reageren van de afstandbediening betreft is volgens mij ook opgelost door het vervangen van de batterij. Hij werkt tot nu toe prima!
Groetjes, Sjors
- VerA2
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 10 sep 2010, 22:19
- Locatie: Gemert-Bakel
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Hallo Sjors,
ik dacht laat ik het eens simpel schrijven maar dat werkt niet altijd. Feit is dat het enige wat je met zekerheid kunt vaststellen met het laadstroomlampje is dat als hij brand, dat de accuspanning hoger is dan de dynamospanning. Aangezien de accu pas wordt geladen als de laadspanning hoger is als de accuspanning kun je dus stellen dat er niet (bij)geladen wordt.
Maar genoeg daarover (indien gewenst kan eenieder mij daarover PB'en).
Het gaspedaal moet zoals ik al schreef opnieuw ingeleerd worden als je de accu voor langere tijd los maakt.
Toch mooi dat de auto nu wel goed is.
Succes ermee, Joop.
ik dacht laat ik het eens simpel schrijven maar dat werkt niet altijd. Feit is dat het enige wat je met zekerheid kunt vaststellen met het laadstroomlampje is dat als hij brand, dat de accuspanning hoger is dan de dynamospanning. Aangezien de accu pas wordt geladen als de laadspanning hoger is als de accuspanning kun je dus stellen dat er niet (bij)geladen wordt.
Maar genoeg daarover (indien gewenst kan eenieder mij daarover PB'en).
Het gaspedaal moet zoals ik al schreef opnieuw ingeleerd worden als je de accu voor langere tijd los maakt.
Toch mooi dat de auto nu wel goed is.
Succes ermee, Joop.
Ik heb al zo'n 4 jaar een powerbox zitten samen met een K&N luchtfilter.
Mijn A2 is een 1.4 benzine en had enorm last van vermogen verliest bij het rijden met de airco aan.
Daarom ben ik op zoek gegaan naar een oplossing en ben terecht gekomen bij FGA Motorsport.
Heb een Audi A2 evo R gekocht en kon niet gelukkiger zijn.
Het verschil is enorm, de wagen rijdt véél soepelder als ervoor en geen vermogen verlies meer bij het rijden met airco.
De evo R versie is duurder maar gewoon plug & play, originele conectoren en in 10 minuten geïnstaleerd.
De verantwoordelijke bij dit bedrijf heeft mij verteld dat zij de "ideale" waarden voor de motor van Audi zelf hebben, en die dan programeren in de chip. (Ze kopen die gegevens aan bij de merken zelf) Is het waar of niet? Geen idee, maar ik ben meer dan gelukkig met mijn investering.
Tegelijkertijd is mijn verbruik met gemiddeld 1 liter omlaag gegaan.
Dus wat mag een mens zich meer wensen?
Mijn A2 is een 1.4 benzine en had enorm last van vermogen verliest bij het rijden met de airco aan.
Daarom ben ik op zoek gegaan naar een oplossing en ben terecht gekomen bij FGA Motorsport.
Heb een Audi A2 evo R gekocht en kon niet gelukkiger zijn.
Het verschil is enorm, de wagen rijdt véél soepelder als ervoor en geen vermogen verlies meer bij het rijden met airco.
De evo R versie is duurder maar gewoon plug & play, originele conectoren en in 10 minuten geïnstaleerd.
De verantwoordelijke bij dit bedrijf heeft mij verteld dat zij de "ideale" waarden voor de motor van Audi zelf hebben, en die dan programeren in de chip. (Ze kopen die gegevens aan bij de merken zelf) Is het waar of niet? Geen idee, maar ik ben meer dan gelukkig met mijn investering.
Tegelijkertijd is mijn verbruik met gemiddeld 1 liter omlaag gegaan.
Dus wat mag een mens zich meer wensen?

[quote="okuki"]Ik heb al zo'n 4 jaar een powerbox zitten samen met een K&N luchtfilter.
Mijn A2 is een 1.4 benzine en had enorm last van vermogen verliest bij het rijden met de airco aan.
Daarom ben ik op zoek gegaan naar een oplossing en ben terecht gekomen bij FGA Motorsport.
Heb een Audi A2 evo R gekocht en kon niet gelukkiger zijn.
Het verschil is enorm, de wagen rijdt véél soepelder als ervoor en geen vermogen verlies meer bij het rijden met airco.
De evo R versie is duurder maar gewoon plug & play, originele conectoren en in 10 minuten geïnstaleerd.
De verantwoordelijke bij dit bedrijf heeft mij verteld dat zij de "ideale" waarden voor de motor van Audi zelf hebben, en die dan programeren in de chip. (Ze kopen die gegevens aan bij de merken zelf) Is het waar of niet? Geen idee, maar ik ben meer dan gelukkig met mijn investering.
Tegelijkertijd is mijn verbruik met gemiddeld 1 liter omlaag gegaan.
Dus wat mag een mens zich meer wensen?
[/quote]
Hoi okuki,
Mogen wij weten waar we dat bedrijf kunnen vinden of welke website, en wat de kosten waren zou ook al heel interessant zijn.
Gr. Sjors
Mijn A2 is een 1.4 benzine en had enorm last van vermogen verliest bij het rijden met de airco aan.
Daarom ben ik op zoek gegaan naar een oplossing en ben terecht gekomen bij FGA Motorsport.
Heb een Audi A2 evo R gekocht en kon niet gelukkiger zijn.
Het verschil is enorm, de wagen rijdt véél soepelder als ervoor en geen vermogen verlies meer bij het rijden met airco.
De evo R versie is duurder maar gewoon plug & play, originele conectoren en in 10 minuten geïnstaleerd.
De verantwoordelijke bij dit bedrijf heeft mij verteld dat zij de "ideale" waarden voor de motor van Audi zelf hebben, en die dan programeren in de chip. (Ze kopen die gegevens aan bij de merken zelf) Is het waar of niet? Geen idee, maar ik ben meer dan gelukkig met mijn investering.
Tegelijkertijd is mijn verbruik met gemiddeld 1 liter omlaag gegaan.
Dus wat mag een mens zich meer wensen?

Hoi okuki,
Mogen wij weten waar we dat bedrijf kunnen vinden of welke website, en wat de kosten waren zou ook al heel interessant zijn.
Gr. Sjors
Hoi mede A2 rijders,
Gisteren met 4 volwassen kerels met een gezamenlijk gewicht geschat van 350kg op stap geweest in mijn A2tje. Ze gingen er allemaal in en vonden dat ze redelijk zaten. Maar ik kwam er wel achter dat mijn karretje het er zwaar mee had. Verschillende keren sloeg de motor af bij het optrekken. Dit is een echt manco van de A2 en eigenlijk ook nog gevaarlijk ook bij bijv. drukke kruispunten. Misschien is er toch wat aan te doen via chiptunnen als je het verhaaltje van okuki leest. Wat ik eigenlijk niet begrijp is dat vele auto's die deze technologie aan boord hebben veel beter presteren en ook nog zuiniger zijn. Waarom niet standaard installeren vanaf fabriek.
Sjors
Gisteren met 4 volwassen kerels met een gezamenlijk gewicht geschat van 350kg op stap geweest in mijn A2tje. Ze gingen er allemaal in en vonden dat ze redelijk zaten. Maar ik kwam er wel achter dat mijn karretje het er zwaar mee had. Verschillende keren sloeg de motor af bij het optrekken. Dit is een echt manco van de A2 en eigenlijk ook nog gevaarlijk ook bij bijv. drukke kruispunten. Misschien is er toch wat aan te doen via chiptunnen als je het verhaaltje van okuki leest. Wat ik eigenlijk niet begrijp is dat vele auto's die deze technologie aan boord hebben veel beter presteren en ook nog zuiniger zijn. Waarom niet standaard installeren vanaf fabriek.
Sjors
http://www.fgamotorsport.com/en/shop/au ... -2005.aspx
Ligt in Ukkel nabij Brussel voor de mensen uit België.
De gewone box moet men solderen, de EVO-R heeft Audi conecoren en is plug & play.
Ligt in Ukkel nabij Brussel voor de mensen uit België.
De gewone box moet men solderen, de EVO-R heeft Audi conecoren en is plug & play.
[quote="j.hoeben1"]Gisteren met 4 volwassen kerels met een gezamenlijk gewicht geschat van 350kg op stap geweest in mijn A2tje. Ze gingen er allemaal in en vonden dat ze redelijk zaten. Maar ik kwam er wel achter dat mijn karretje het er zwaar mee had. Verschillende keren sloeg de motor af bij het optrekken.[/quote]
Zelf heb ik daar niet zo'n last van (mijn motor heeft ook wat meer "ervaring"
),
maar er is toch ook een officiele motormanagement softwareupdate van Audi zelf?
Niet alle AUA motoren kunnen deze update doen maar jouw BBY zekers wel. Er werd
gerept over "Anfahrschwäche" met airco aan. Na de update schijnen de A2's iets pittiger
te zijn. De update kan alleen via een dealer, gaat via een CD en duurt ong. 3 kwartier.
Correct me if I'm wrong en groeten, Gompie
Zelf heb ik daar niet zo'n last van (mijn motor heeft ook wat meer "ervaring"

maar er is toch ook een officiele motormanagement softwareupdate van Audi zelf?
Niet alle AUA motoren kunnen deze update doen maar jouw BBY zekers wel. Er werd
gerept over "Anfahrschwäche" met airco aan. Na de update schijnen de A2's iets pittiger
te zijn. De update kan alleen via een dealer, gaat via een CD en duurt ong. 3 kwartier.
Correct me if I'm wrong en groeten, Gompie
[quote="Gompie"]
Zelf heb ik daar niet zo'n last van (mijn motor heeft ook wat meer "ervaring"
),
maar er is toch ook een officiele motormanagement softwareupdate van Audi zelf?
Niet alle AUA motoren kunnen deze update doen maar jouw BBY zekers wel. Er werd
gerept over "Anfahrschwäche" met airco aan. Na de update schijnen de A2's iets pittiger
te zijn. De update kan alleen via een dealer, gaat via een CD en duurt ong. 3 kwartier.
Correct me if I'm wrong en groeten, Gompie[/quote]
Ik ben daar destijds mee naar de dealer geweest. Daar vertelde ze mij dat er de laatste versie al op stond. Maar of dat zo is weet ik niet. Ik heb de dealer van Mossel namelijk niet zo hoog.
Sjors
Zelf heb ik daar niet zo'n last van (mijn motor heeft ook wat meer "ervaring"

maar er is toch ook een officiele motormanagement softwareupdate van Audi zelf?
Niet alle AUA motoren kunnen deze update doen maar jouw BBY zekers wel. Er werd
gerept over "Anfahrschwäche" met airco aan. Na de update schijnen de A2's iets pittiger
te zijn. De update kan alleen via een dealer, gaat via een CD en duurt ong. 3 kwartier.
Correct me if I'm wrong en groeten, Gompie[/quote]
Ik ben daar destijds mee naar de dealer geweest. Daar vertelde ze mij dat er de laatste versie al op stond. Maar of dat zo is weet ik niet. Ik heb de dealer van Mossel namelijk niet zo hoog.
Sjors
Hallo met veel interesse heb ik dit topic gelezen en daarna op de a2 freunde.
Ik heb zelf de BBY motor versie met stuurapparaat 036906034CA met software versie 4637
zoals onder te lezen is 5246 de laatste wat wat meer power onderin het toerenbereik zou geven. Daarnaast lees ik dat het verbruik omhoog gaat!? Zijn er forumleden die een upgrade hebben laten uitvoeren? rijdt de A2 er nu beter door en gaat het brandstof verbruik inderdaad omhoog?
036906034CA ; 4627 ; 036906034CA ; 036906034CA_4637.sgo
036906034CA ; 4637 ; 036906034CA ; 036906034CA_5246.sgo
036906034CA ; 5246 ; 036997034C ; D35273BU.sgo
Ik heb zelf de BBY motor versie met stuurapparaat 036906034CA met software versie 4637
zoals onder te lezen is 5246 de laatste wat wat meer power onderin het toerenbereik zou geven. Daarnaast lees ik dat het verbruik omhoog gaat!? Zijn er forumleden die een upgrade hebben laten uitvoeren? rijdt de A2 er nu beter door en gaat het brandstof verbruik inderdaad omhoog?
036906034CA ; 4627 ; 036906034CA ; 036906034CA_4637.sgo
036906034CA ; 4637 ; 036906034CA ; 036906034CA_5246.sgo
036906034CA ; 5246 ; 036997034C ; D35273BU.sgo
" Alleen wrijving geeft glans"