Mooi rapport en auto is erg uitvoerig beschreven. Mooi vind ik deze tekst "...de originele remklauwen werden voorzien van rode kunststof afdekkingen waardoor het lijkt alsof het voertuig rondom met Brembo remklauwen is uitgevoerd". Dat leverde de 4 nullen in de taxatiewaarde op! ;-).
In verlengde van deze discussie een nabrander. Is het niet een idee om ipv te gaan sleutelen een A2 forum taxatie meeting te organiseren. Kunnen op een plek bijeenkomen en bij genoeg belangstelling een goede taxatieprijs bedingen? In het verlengde zouden we ook een youngtimer verzekeraar kunnen vragen een verzekering voor onze leden aan te bieden?
Audi A2 ‘zoek naar ultiem exemplaar’
Volvo Amazon Combi P220 1966
BMW iX3 high executive Sophistogrey 2022
Audi e-tron 55 quattro Typhoon grijs 2019
Hoeft van mij niet. Iedereen kan googelen hoeveel zijn auto waard is, behalve @pocoloco.
Verder geloof ik niet dat een youngtimer verzekeraar goedkoper is, tenzij je de A2 bijv. hoogstens 5.000km gaat rijden.
Via de bekende vergelijkingssites (Pricewize, Independer) kun je de verzekeraar bieden die bij je past. Ik betaal maar €19 per maand voor W.A.+ met 25.000km per jaar.
Verzekeringen... ik WAS bij unive verzekerd voor WA,huis,auto e.d.
tot ik 1 auto totalloss reed in de winter. Het toeval wilde dat unive mij gebeld had 2mnd eerder en me voor een paar euro extra per maand noclaim beschermer had verkocht.
De auto had ik net groot onderhoud gegeven ( oa distri ) . Maar unive vertrouwde het niet. Jos heeft ook nog met ze gesproken en gezegd dat ik niet eerst groot onderhoud doe om daarna de auto totalloss te rijden... Maar maanden gezeik en uiteindelijk mijn geld. En daarop asap bij unive weggegaan.
Hoeft van mij niet. Iedereen kan googelen hoeveel zijn auto waard is, behalve @pocoloco.
Googlen hoeveel je auto waard is, dat is toch heel wat anders dan je auto laten taxeren.
Een gezamenlijke taxatie lijkt mij wel wat, heeft vooral zin als je auto natuurlijk meer heeft dan vergelijkbaar.
Je dagwaarde googlen is niet moeilijk, independer etc. Maar je hebt ook nog een 'vervangingswaarde'.
Mijn auto is all risk verzekerd voor 21 euro per maand.
Als ik hem morgen zelf de sloot inrijd, krijg ik de dagwaarde minus eigen risiko (bij mij toevallig 0 euro, geen eigen risiko)
Zal ong. Een 1950 zijn voor de mijne.
Maar krijg ik morgen geen voorrang van rechts, en mijn a2 wordt total loss gereden kan ik bij de tegenpartij de vervangingswaarde eisen.
Dan is het wel handig als je een taxatierapport hebt.