Mandelbeige avontuur

Algemene discussie over de A2
stefan74
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

06 feb 2020, 19:46 1 x

Ik ben benieuwd wat voor kleur de RDW op de papieren gaat zetten.
Heb ooit een Suzuki gehad in ong. dezelfde kleur en die was volgens de RDW grijs metallic.

reddish silver.jpg
reddish silver.jpg (53.25 KiB) 2682 keer bekeken
Laatst gewijzigd door stefan74 op 06 feb 2020, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Spits
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

06 feb 2020, 19:47 0 x

eekhoorntje schreef:
06 feb 2020, 18:31
Er is een verschil tussen willen en een auto kunnen lossen!
Mijn gezondheid is flink minder geworden dus duurde het gewoon een maand of zo.

Maar een scheef gezakte auto even recht zetten, met Reuma minder kracht en als het fout gaat, is er nog meer spuitwerk aan A2 + de Renault, het ooit geliefde merk van..... :innocent:
(niet relevante info uit de quote geschrapt)

Nah, zal ik zaterdag langskomen om dat ding dan uit de bus te rotten?
Misschien dat er nog meer forumleden (blijft toch een hechte gemeenschap...... 😬) een helpende hand willen toe steken, staat ie zo weer op de bandjes.
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
advanced

06 feb 2020, 19:48 1 x

geen woorden maar daden (foto's)!
jaapje
Audi A2 clublid
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

06 feb 2020, 20:55 0 x

Ik heb nog aluminium oprij plankjes liggen met een opstaand kantje,
Dan kan het wonder er ook niet naast rijden. Zal ik ze zaterdag even komen brengen 🐿?
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

06 feb 2020, 22:22 0 x

eekhoorntje schreef:
05 feb 2020, 19:20
Dit jaar;

1 ATL met defecte motor opgehaald.

2 VW E Up met flinke schade gekocht om de bovenstaande ooit om te bouwen???

3 Ziekenhuis opname + operatie dus moet rustig aan doen.

4 Was hoogste bieder waar ik niet op rekende... foutje bij inladen..slappe banden....dus stuiterde!

5 Ik bepaal zelf de volgorde, de Kampeerauto met Cadeautje staat op 3,4 Km fietsen!

6 Als ze foto eisen, ik ben altijd lekker dwars... de kleine uit museum geplaatst, en thuis staat deze bij zoekgeraakte stukken... maar dan in plastic doosje!

7 Heb schuur vol met diverse klussen, de E Up gemeten en de cellen waren alle beter dan Fam Maathuis kocht volgens mijn meters, maar wat straks? Je weet het pas zeker als je monteerde en mag rijden.

8 Diesels? Elke A2 , ANY, AMF, BHC of ATL mag eind dit jaar Amsterdam niet in, net als Euro II busje...!
En ben voor een hier erg stil forum lid aan 't uitzoeken of het via Riga wel gaat lukken.
Als ze kenteken daar na ombouw Euro 5 overnemen is het een oplossing die niet goedkoop voor 50% van alle forum leden een leuke optie word.
Ik heb voldoende nog goede gebruikte Roetfilters voor leuke prijs beschikbaar....
En de diesel voor naar Riga, 3400 km is 1;20 170 liter of €210,- diesel!
Dan nog daar keuren + APK 3 jaren en nummer platen en hier terug zetten naar NL ?
Als het mag is dat een leuke route.... Riga meeting want als ze er 1 accepteren mogen we allen daar naartoe.

9 de Mandelbeige is ook een ATL dus Euro 4 diesel.... en niemand wil nog diesels helaas!
Met Euro 5, of na inbouw Ad Bleu misschien Euro 6 mogelijk zou dat leuk zijn!
Maar het uitzoeken en regelen vind ik leuker gezien mijn gezondheid dan 1x uitladen en foto maken....
Kleinkinderen komen soms in weekend helpen en die klimmen makkelijker en rijden beter als Opa!

Net randje gespoten wegens iets te ruim gestuurd! :@@
1. Goed gedaan, nu nog de foto's.
2. Idem.
3. Beterschap ermee, hoop dat het weer goed komt.
4. Risico van het vak, nooit zomaar bieden. Methode van transport is neem ik aan eigen keus, ook gezien punt 3.
5. Eerst foto's maken voor het inladen was geen optie?
6. Ijgenweishijd is een A2'er niet vreemd ... ;)
7. Prachtig al dat werk, meeleven is wat lastiger zonder beeldmateriaal ...
8. Ik bewonder je inzet voor bepaalde (om)bouwklussen. Vind het wel lastig om de draad(jes) te kunnen (blijven) volgen, zeker
zonder beeldmateriaal ...
9. Naar mijn idee had je kunnen verwachten dat er foto's gevraagd zouden worden, waarom niet de 5 foto's waarop je hebt
geboden op de A2 geplaatst?
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

07 feb 2020, 08:04 0 x

Ben komende Zaterdag nog in Zee(p)wolde bezig,
Dus niet thuis......
Moet de Zwijnenstal herstellen, en de koeien hebben de beugels gekraakt dus lassen komende zaterdag.

Boer Dirck gaat als er in April een uitkoop regeling voor Boeren komen deze stal verplicht slopen en er een nieuwe Kap schuur voor terug zetten voor A2 boerderij, om dan A2 rijders financieel te kunnen uitmelken!

Carola Schouten bepaalde of en wanneer er uitbetaald gaat worden helaas.
Een 50 jaren oude schuur die op is, net als eigenaren en zoon ziet het alleen niet zitten.

Ja ik ben dus komende weekend flink bezig met versleten boerderij tot hopelijk voorjaar 2020 te laten overleven......

Na zware operatie, een Fan in Almere zal wel meer weten als ervaringsdeskundige.... en nu rustig dit soort las klusjes eerst.
De rijplaten, sorry Jaapje, ik heb perfect hakende balken voor in mijn bumper, en die strips zitten er nu op... alleen in de Master zelf nog niet.... een 6 delig balken setje 2 voor erin te rijden, 2 voor de wielkuipen en 2 voor er overheen!
Ja, dankzij de wielkuipen is de A2 nu op de hellingbaan.... en dan moet je voorzichtig recht zetten zonder dat deze naar beneden pleurde!
De Mandel staat er dus onder een hoek van 25 graden in.....

Voorwielen heeft mijn zoon al strips naast gemaakt maar achter is nu te krap....
Alleen een 1.2 Tdi nog straks even nameten, past die er nog in? Mijn 1e EV is op 1.2 Tdi basis namelijk.... de nr 2 EV komt met betere E Up-date incl. dashboard later ooit wel eens op ATL basis!

Die ATL maak ik geen foto van, gewoon Lars Blauwe... maar dan diesel....
En dat is een goede gebruikte op z'n Vlaams, Nico Aaldering noemt dat een mooie Patina . :rolleyes:
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

07 feb 2020, 09:07 3 x

In de 10 minuten die je aan dit bericht had besteed had je ook naar de bus kunnen wandelen, een foto kunnen maken en posten.

Genoeg zo.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gesloten