Overstappen van VW Lupo 3L naar Audi A2

Algemene discussie over de A2
Plaats reactie
winnieandbuzz

31 dec 2009, 15:01 0 x

Na ruim 10 jaar zeer plezierig in mijn Volkswagen Lupo 3L te hebben gereden moet ik op zoek naar een andere auto.
Niet omdat ik niet tevreden ben over de Lupo 3L. Integendeel: het is de meest plezierige auto die ik ooit heb gehad. Maar vanwege gezinsuitbreiding is het gewoonweg praktischer om een grotere auto te hebben. Nu ben ik altijd zeer gecharmeerd geweest van de A2 en heb eens rondgekeken op wat websites maar heb enige vragen die jullie waarschijnlijk goed kunnen beantwoorden.

1) Zou ik een benzine of diesel uitvoering moeten kopen?
2) is de Audi A2 vrijgesteld van wegenbelasting wegens de zuinigheid?
3) Wat is jullie ervaring met een A2 met automaat?
4) Wat is jullie ervaring met een A2 met dezelfde motor als de Lupo 3L?
5) Zijn alle A2's volledig van alumimium gemaakt of zijn ze op een gegeven moment overgestapt op andere materialen?
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

31 dec 2009, 15:34 0 x

Hallo,

De 1.2 diesel van Audi A2 is vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting. Deze motorvariant is echter heel moeilijk 2e hands te vinden (zeker met niet al te veel kilometers). De 1.4 diesel(3cilinder) is 2e hands wat meer te krijgen.

De koets is geheel van aluminium, behoudens hier en daar wat kunstofmaterialen (delen van spatschermen etc.)

Theo
Johan

02 jan 2010, 08:19 0 x

Volgens mij wordt alleen de 1.2 TDI met een automaat geleverd? :roll:

De keuze voor een benzine of diesel ligt natuurlijk vooral aan het aantal km dat je rijdt, al ligt het omslagpunt niet zo bijzonder hoog.

Welkom op het forum. We hebben ook een voorsteltopic. ;)
Vegamobiel

02 jan 2010, 12:00 0 x

......................
Koen

06 jan 2010, 23:17 0 x

Als jij 'altijd zeer gecharmeerd bent geweest van de A2' en tegelijk 'de Lupo 3L de meest plezierige auto' hebt gevonden, dan ligt een overstap naar de A2 1.2tdi wel er-rug voor de hand.
Deze auto combineert meesterlijk de slimme ruimte, het praktisch gebruiksgemak, de fantastische uitstraling en hoogwaardige afwerking van de A2 met de slimme techniek van de 1.2tdi.
Met een paar kinderen op vakantie is geen probleem. En in tegenstelling tot de reactie hierboven zijn er thans met de import uit Duitsland voldoende te koop als ik een blik werp op gaspedaal.nl...
vr.groet,
Koen
Plaats reactie