Pagina 1 van 1

autoportret

Geplaatst: 05 jun 2012, 10:30
door audietje
Bijgaand een artikel uit het blad "arts en auto" uit 2000.
Zie de aanschafprijzen. Daar kocht je toentertijd ook een kloeke middenklasser voor.
groet
audietje

autoportret

Geplaatst: 05 jun 2012, 11:02
door Rinus
Naast de vormgeving, die toentertijd niet iedereen zijn smaak was (en behoorlijk afwijkend van de overige Audi modellen), was natuurlijk de aanschafprijs "killing" voor het karretje. Natuurlijk stond haast niemand stil, bij het feit dat de aluminium koets (en alles wat daar bij komt) duurder te maken is, en ook een duurder materiaal is, dan een gewone stalen koets. Want dat zag je er aan de buitenkant niet vanaf.

autoportret

Geplaatst: 05 jun 2012, 21:09
door Peter_Audi_A2
De A2 was een succes geworden als de overheid rond 2000 het zuinig rijden net zo had gestimuleerd (BPM-vrij en geen wegenbelasting) als nu.
De mensen waren dan waarschijnlijk sneller over het afwijkende uiterlijk heengestapt.

Het duidelijkste bewijs is de A2 3L, die nu door de wegenbelastingvrije status opeens in de belangstelling is komen te staan.
Nieuw zijn deze auto's in Nederland vrijwel niet verkocht door de hoge BPM en wegenbelasting destijds.
Om de meerprijs terug te verdienen moesten er teveel km's worden gemaakt en
van idealisten kun je als autofabrikant niet leven.

Het is ook jammer dat er geen automaat leverbaar is geweest. In combinatie met de hoge
instap en compacte buitenafmetingen was de auto voor ouderen aantrekkelijker geweest.
Had naar mijn idee makkelijk gekund, de Lupo en Polo waren met dezelfde motoren wel
leverbaar met automaat ...

Voordeel is natuurlijk wel dat we met een toch wel bijzondere auto rijden ...