Hallo,
Na een dikke maand te hebben gereden (5000 km) zijn we heel tevreden met onze aankoop!
Gemiddeld hebben we op die 5000 km 1 op 30.3 gereden!
1x een storing gehad (was misschien ook al bij vorige eigenaar) was dat de deur van de bijrijdersjant niet meer open ging (ook niet met de hendel).
Dit uitgelezen en bleek er een kortsluiting in het deurslot te zitten. Daarna de stekker verbinding bij het scharnier schoon/droog gemaakt, toen was het probleem weer opgelost.
En voor de zekerheid de accumulator vervangen omdat deze al 8 jaar oud was en hij nog maar 3 a 4 x schakelde voor hij weer ging pompen.
Al met al super tevreden!
ervaring A2 1.2 TDI na een dikke maand
[quote="mj.jans"]
En voor de zekerheid de accumulator vervangen omdat deze al 8 jaar oud was en hij nog maar 3 a 4 x schakelde voor hij weer ging pompen.[/quote]
Prima dat je na 8 jaar de accumulator hebt vervangen. Dat is zeker aan te raden.
Maar ik denk dat door het vervangen van de accumulator die 3 a 4x niet is toegenomen.
Anders dan de Lupo 3L die max 7x zou kunnen schakelen met een goede accumulator, en met een slechte 2-4x , is het bij de Audi 1.2TDI anders geregeld :
De audi A2 heeft een lager setpoint qua hydrolische druk waarbij de pomp weer aanslaat.
Een audi A2 zal dus in de praktijk nooit meer dan 3a4x kunnen schakelen per pompactie, hoe oud of nieuw je accumulator ook is.
En voor de zekerheid de accumulator vervangen omdat deze al 8 jaar oud was en hij nog maar 3 a 4 x schakelde voor hij weer ging pompen.[/quote]
Prima dat je na 8 jaar de accumulator hebt vervangen. Dat is zeker aan te raden.
Maar ik denk dat door het vervangen van de accumulator die 3 a 4x niet is toegenomen.
Anders dan de Lupo 3L die max 7x zou kunnen schakelen met een goede accumulator, en met een slechte 2-4x , is het bij de Audi 1.2TDI anders geregeld :
De audi A2 heeft een lager setpoint qua hydrolische druk waarbij de pomp weer aanslaat.
Een audi A2 zal dus in de praktijk nooit meer dan 3a4x kunnen schakelen per pompactie, hoe oud of nieuw je accumulator ook is.