A2 testverslagen

Algemene discussie over de A2
Gebruikersavatar
j.hoeben1
Berichten: 722
Lid geworden op: 04 jun 2009, 17:04

30 mei 2012, 13:33 1 x

[quote="audietje"]Bijgaand een vergelijkingstest tussen de 1.2 TDI en de 1.4 TDI
groet
Audietje[/quote]

Dat waren nog eens brandstofprijzen destijds! f 1,85 is €0,84 8-) :o

Sjors
audietje
Berichten: 820
Lid geworden op: 10 jun 2011, 11:15

30 mei 2012, 14:00 0 x

Ik kocht mijn eerste Golf 1 diesel. Diesel kostte toentertijd 50 cent en de benzine 1 gulden en met die liter reed ik gemakkelijk 1 op 20. Dat waren gouden tijden met een vergoeding van de baas van ik meen 19 cent per KM.

groet
audietje
Gebruikersavatar
Lar
Audi A2 clublid
Berichten: 326
Lid geworden op: 05 dec 2018, 18:45
Locatie: s-Gravenhage
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

10 okt 2019, 16:01 0 x

Matig verhaal. Maar t gaat wel over t juiste type
Bijlagen
20191010_155943.jpg
20191010_155943.jpg (6.48 MiB) 12662 keer bekeken
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1142
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: (nog) geen Audi A2

10 okt 2019, 16:28 4 x

Helaas de auto liep tijdens de test op Ron 95
Wat gebeurt er dan? De motor ecu krijgt een signaal van de klopsensor dat er “ pingelen” geconstateerd is.
Pingelen is een ongewenste en niet door de bougies ingezette verbranding . Kan motorschade opleveren in de vorm van afbrokkelende zuigers.
De motorecu lost dat zelf op , aan de hand van het doorgegeven signaal van de pingelsensor wordt het ontstekingstijdstip, stand van de inlaat nokkenas en brandstof hoeveelheid teruggegesteld tot de motor normaal loopt.
Het is dus heel jammer dat de testers niet de moeite genomen hebben om de juiste brandstof er in te gooien ( Ron 98)
Nb.bij normaal ( licht belast) rijden zal het verschil tussen de brandstofsoorten wat minder merkbaar zijn.


De pingelsensor:
7B85ED83-A1BD-4374-8550- 2095E02CD7FF.jpeg
Bijlagen
7B85ED83-A1BD-4374-8550-2095E02CD7FF.jpeg
7B85ED83-A1BD-4374-8550-2095E02CD7FF.jpeg (1.44 MiB) 12656 keer bekeken
Gebruikersavatar
Lar
Audi A2 clublid
Berichten: 326
Lid geworden op: 05 dec 2018, 18:45
Locatie: s-Gravenhage
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

10 okt 2019, 22:16 1 x

Die 108 pk klopt gek genoeg wel. Weet niet wat de grotere banden precies voor effect hebben. Zowel bij mijn Volvo 240 2.3 en Alfa Spider 2.0 merkte ik echt verschil in bij gebruik van Shell V power in zowel gretigheid als verbruik
Gebruikersavatar
FrankDercks
Audi A2 clublid
Berichten: 210
Lid geworden op: 25 jul 2017, 21:56
Locatie: Westervoort
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

21 okt 2019, 23:40 2 x

Ik kwam op internet de navolgende vergelijkings"test" tegen. Ook hier de strekking van het verhaal: De A2 was zijn tijd (ver) vooruit...

https://www.autozeitung.de/audi-a2-bmw- ... 97308.html#
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

22 okt 2019, 16:47 1 x

Handige mensen die van flinke klus houden,
de BMW i3 vanaf €2999,- maar ik zie het niet zitten.
Bijlagen
i3.jpg
i3.jpg (579.18 KiB) 12450 keer bekeken
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

22 okt 2019, 19:37 1 x

Huh... € 2.999 voor een grote klont gesmolten plastic met hier en daar een beetje aluminium? Vasat een 9 teveel getypt :mrgreen:
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

22 okt 2019, 21:54 2 x

Wat heeft een uitgebrande BMW I3 te maken met testverslagen van de A2? ;)
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

22 okt 2019, 21:59 1 x

jaapje schreef:
10 okt 2019, 16:28
Helaas de auto liep tijdens de test op Ron 95
Wat gebeurt er dan? De motor ecu krijgt een signaal van de klopsensor dat er “ pingelen” geconstateerd is.
Pingelen is een ongewenste en niet door de bougies ingezette verbranding . Kan motorschade opleveren in de vorm van afbrokkelende zuigers.
De motorecu lost dat zelf op , aan de hand van het doorgegeven signaal van de pingelsensor wordt het ontstekingstijdstip, stand van de inlaat nokkenas en brandstof hoeveelheid teruggegesteld tot de motor normaal loopt.
Het is dus heel jammer dat de testers niet de moeite genomen hebben om de juiste brandstof er in te gooien ( Ron 98)
Nb.bij normaal ( licht belast) rijden zal het verschil tussen de brandstofsoorten wat minder merkbaar zijn.


De pingelsensor:

7B85ED83-A1BD-4374-8550-
2095E02CD7FF.jpeg
220.000 km gelopen, wellicht is het inlaatgedeelte al flink vervuild door de uitlaatgasrecirculatie in combinatie met de directe benzine-inspuiting. De RON 95 benzine doet dan de rest.

Gezien het overgebleven vermogen zal deze A2 nog een hele kluif hebben
aan een goed losgereden 1.4 16V benzine ...
Plaats reactie