Hoe ruim is een A2?

Algemene discussie over de A2
Plaats reactie
robin

23 jan 2010, 16:28 0 x

Hey,

Doch mijn vriendin en ik nog ijverig aan het rondkijken zijn welke auto te kopen, denken we toch zeker aan een A2 TDi.

De alternatieven zijn een VW Touran en een Golf Variant voor hun ruimte. We vervoeren nogal dikwijls "vanalles" voor een vereniging (jeugdwerk enzo). Vanalles kan van dozen, geluidsinstallaties, tapijten, stoelen, ... gaan.

Mijn vraag is nu. In welke mate is een A2 klein te noemen en met welke auto kan je de koffer vergelijken (dan bedoel ik natuurlijk indien de achterbank plat ligt of eruitgehaald is) ?

Tegenwerping is dat we in Gent centrum wonen en ik denk dat we met een A2 sneller ons in een kleine parkeerruimte kunnen zetten dan een Touran of Golf Variant...

Alvast bedankt om me van mijn twijfels te verlossen ! :)
Vegamobiel

23 jan 2010, 18:10 0 x

..............
@lf

24 jan 2010, 11:38 0 x

Ten eerste is de ruimte van een A2 natuurlijk kleiner dan een Touran en Golf variant dus als je echt ruimte nodig bent om zaken te vervoeren dan zou dat een betere keuze zijn. Toch is de ruimte van de A2 praktisch goed bruikbaar gemaakt door slimme voorzieningen. De uitvoering die ik heb heeft twee achterzittingen die eenvoudig en afzonderlijk uitgenomen kunnen worden. Dit levert een vlakke laadruimte op. Daarbij is het ook mogelijk om de zitting er niet uit te nemen maar om deze even rechtop tegen de voorzitting aan te klappen. Dit levert ook een handige ruimte op om zaken te vervoeren. Onlangs verbaasde ik nog enkele medewerkers van Leenbakker door het complete pakket van een complete 3 deurs kast in één keer in mijn A2 te stoppen en nog met 2 personen er gewoon in te zitten. Hiervoor had ik de linker achterzitting thuis gelaten en de leuning van de linkervoorstoel volledig vlak gelegd. Ook vervoerde ik onlangs nog 4 complete wielen.

Succes!
Peter

25 jan 2010, 08:49 0 x

Kofferbakinhoud:

A2: 390-1085 l
Touran: 695-1989 l
Golf Variant: 460-1470 l
Golf Plus: 395-1450 l
Golf V: 350-1305 l
robin

25 jan 2010, 09:56 0 x

Goede morgen,

Alvast bedankt voor de reacties! De A2 is nog altijd in de running, maar de Touran en Golf Variant zijn intussen vervangen door de Golf Plus.

Voordeel aan de A2 tegenover die, is dat de kosten (verzekering, tax en verbruik) nog altijd een beetje lager liggen. Ik zal proberen beide auto's eens te zien in real live met de zetels plat om te vergelijken. Mijn voorkeur gaat nog altijd wel een beetje meer naar de A2, maar we moeten realistisch blijven ook. :roll:

Peter: heb je zo de cijfers in liter van een Golf en van een Golf Plus ook? Ben wel es benieuwd..

groeten,

Robin
tom28nl

29 jan 2010, 00:48 0 x

Hoi,

Tja klein of groot.... lastige begrippen! Iedereen lacht als ze het A2-tje zien want daar kan niks in! Ik heb wel eens een complete racefiets in een A2 zien verdwijnen en ook nog 3 passagiers erbij! Zelf heb ik een familielid die ca 2 meter lang is hij zit achterin ruim, houd zelfs beenruimte over! je zit ruim, an ga ik wel uit van de achterbank met 2 zitplaatsen, maar ik vind zowiso dat je niet met zn drienen achterin een auto meot zitten haha. Ik heb de dubbele bodem inde koffer erg handig. en als je grote dingen moet vervoeren de bank plat dan heb je met die extra bodem een vlakke laadvloer. nog grotere zaken te vervoeren tussenbodemeruit stoelen eruit en je hebt een minivrachtwagentje!

Een ding geef ik wel toe, de drempel is dan wel hoog om spullen in te tillen.
Romulus

08 mar 2010, 22:08 0 x

Om een indruk te geven van hoe groot de A2 achterin is, heb ik het onderstel van onze kinderwagen EasyWalker SKY gefotografeerd. Zoals je ziet, past het er makkelijk in als je de moeite wilt nemen om de wielen af te nemen (5 seconden werk). Met de wielen eraan kun je de bank half platklappen, dan past het nog makkelijker. :lol:
De wagen kan er zelfs overhoog in!
<!-- ia4 -->album100.jpg<!-- ia4 -->
<!-- ia3 -->album101.jpg<!-- ia3 -->
<!-- ia2 -->album102.jpg<!-- ia2 -->
<!-- ia1 -->album103.jpg<!-- ia1 -->
En voor alle muzikanten: een trombonekoffer past precies dwars tussen de wielkasten!
<!-- ia0 -->album104.jpg<!-- ia0 -->
winnieandbuzz

22 apr 2010, 00:40 0 x

Dank je wel voor de foto's. Ik wil heel graag een Audi A2 maar mijn vrouw was nog niet overtuigd of er voldoende ruimte zou zijn voor bijv. een kinderwagen. Dit helpt weer een klein beetje om haar te overtuigen!
Romulus

22 apr 2010, 13:24 0 x

[quote="winnieandbuzz"]Dank je wel voor de foto's. Ik wil heel graag een Audi A2 maar mijn vrouw was nog niet overtuigd of er voldoende ruimte zou zijn voor bijv. een kinderwagen. Dit helpt weer een klein beetje om haar te overtuigen![/quote]

Fijn! We hebben deze nu zo'n anderhalve maand, hiervoor een Golf III Variant (440 liter onder de rollo) maar het verschil is effectief helemaal niet zo groot als je aan de buitenkant zou verwachten. De bak is minder lang (in lengte van de wagen) maar veel dieper (hoogte).
En ik ben er (hoewel niet opgemeten) van overtuigd dat de wagen van gaspedaal tot hoofdsteun achterbank minstens even groot is. We kunnen allebei voorin riant zitten en dan gaat de Maxi-Cosi nog prima op de achterbank - precies zoals in de Golf.
Ga er anders eens eentje bekijken bij een garage in de buurt, en neem (net als wij) de kinderwagen en de Maxi-Cosi mee om te proberen. Dat overtuigt!

Succes, Thijs
lemoi

22 apr 2010, 14:07 0 x

wat betreft kinderen en de A2. Onze A2 is van voor de geboorte van onze nu inmiddels 5 jaar oude dochter. Toen ze nog een baby was en dus in de maxi cosi waren wij blij met de A2: niet zo diep bukken om de maxi cosi erin te zetten en hem vast te zetten. als kinderwagen hadden wij een bugaboo. Ging prima in de kofferbak.
en ja bij ons denken ze ook nog wel eens dat ie klien is en dat ze dan verbaasd zijn wat erin gaat. Zeker als de twee stoelen achter eruit zijn en de dubbele vloer weg is.
Hij (de ruimte) is niet groot maar zeker ook niet klein!!
Plaats reactie