[quote="Gompie"]Au, dat ziet er duur uit! Ik spreek uit ervaring, begin dit jaar waaide mij een stuk vrachtauto tegen de
A2 voorgevel. Optisch leek het mee te vallen, maar de aircoradiateur was lek. Er werd een nieuwe radiateur
geplaatst, systeem opnieuw gevuld, nieuwe bumper + spuitwerk. Dit was rond €1800. Gelukkig was ik all-risk
verzekerd want dader onbekend.
Als er in het geval van de link ook nog motorkap evt. koplamp(en), koelradiateur bijkomen en er ook achter schade is?
Helaas worden veel A2's na een aanrijding total loss verklaard als er ook nog wat aluminium verbogen is...
Ieder voordeel heb z'n nadeel. Ik raad iedereen aan om all risk te verzekeren als dat enigszins haalbaar is!
Gompie[/quote]
Dat all-risk verzekeren is zeker de moeite waard. Met 80% no-claim korting vallen de kosten in mijn geval dan ook erg mee, maar de reparatiekosten kunnen behoorlijk uit de hand lopen. Zo heb ik met mijn vorige A2 iemand achterin gehad met 140 km/uur terwijl ik zelf maar 100 reed (de achterligger zat op z'n laptop te werken). En de schade kon niet bij het eerste beste herstelbedrijf gerepareerd worden door het aluminium werk wat ermee gemoeid was. Uiteindelijke kosten weet ik niet meer (was een leaseauto), maar ik weet wel dat het in de vele duizenden euro's liep, terwijl er uiterlijk niet veel mis leek te zijn. De schade zat vooral onderhuids achter de bumper. De reparateur zei toen ook dat het prijzige reparatie was vergeleken met een stalen carroserie en frame.
Met de huidige dagwaardes van de A2's komt het dan snel op een total-loss verklaring aan.
Misschien toch iets voor de mensen om over na te denken en niet zomaar besluiten zelf maar voor de schade op te gaan draaien.

A2 Kristallblau; 1.4 benzine; 16" Style velgen; Open Sky System (werkt!); Concert 2 Radio/CD...