Pagina 1 van 2
Au!! Dat doet pijn!
Geplaatst: 03 nov 2012, 16:57
door Marc
http://112hm.nl/2012/11/01/kop-staart-b ... more-52554
Kwam ik toevallig tegen... Balen! Maar wellicht nog in orde te brengen.
Au!! Dat doet pijn!
Geplaatst: 04 nov 2012, 00:04
door joris1980

hock: :o Dat is bij mij/ons om de hoek!
Hopelijk blijft het voor de A2-eigenaar bij een nieuwe bumper, motorkap & wat onderliggende montagedelen!
Is een sneu gezicht, de a2 zo te zien!
Joris1980
Au!! Dat doet pijn!
Geplaatst: 04 nov 2012, 01:22
door Audi_gekkie
Link doet het niet...
Au!! Dat doet pijn!
Geplaatst: 04 nov 2012, 10:12
door Rinus
Lijkt me goed te herstellen.
Au!! Dat doet pijn!
Geplaatst: 04 nov 2012, 14:25
door Gompie
Au, dat ziet er duur uit! Ik spreek uit ervaring, begin dit jaar waaide mij een stuk vrachtauto tegen de
A2 voorgevel. Optisch leek het mee te vallen, maar de aircoradiateur was lek. Er werd een nieuwe radiateur
geplaatst, systeem opnieuw gevuld, nieuwe bumper + spuitwerk. Dit was rond €1800. Gelukkig was ik all-risk
verzekerd want dader onbekend.
Als er in het geval van de link ook nog motorkap evt. koplamp(en), koelradiateur bijkomen en er ook achter schade is?
Helaas worden veel A2's na een aanrijding total loss verklaard als er ook nog wat aluminium verbogen is...
Ieder voordeel heb z'n nadeel. Ik raad iedereen aan om all risk te verzekeren als dat enigszins haalbaar is!
Gompie
Au!! Dat doet pijn!
Geplaatst: 04 nov 2012, 16:45
door Audi_gekkie
Ziet er inderdaad niet goed uit.
Weer één minder....
Au!! Dat doet pijn!
Geplaatst: 04 nov 2012, 19:47
door Peter_Audi_A2
Ik vraag me af of de A2 de laatste in het rijtje was.
Ik kan op de foto de neus van de bestelbus achter de Audi niet zien.
Met een beetje pech is er ook nog achterschade ....
Au!! Dat doet pijn!
Geplaatst: 04 nov 2012, 23:54
door Marc
[quote="Gompie"]Au, dat ziet er duur uit! Ik spreek uit ervaring, begin dit jaar waaide mij een stuk vrachtauto tegen de
A2 voorgevel. Optisch leek het mee te vallen, maar de aircoradiateur was lek. Er werd een nieuwe radiateur
geplaatst, systeem opnieuw gevuld, nieuwe bumper + spuitwerk. Dit was rond €1800. Gelukkig was ik all-risk
verzekerd want dader onbekend.
Als er in het geval van de link ook nog motorkap evt. koplamp(en), koelradiateur bijkomen en er ook achter schade is?
Helaas worden veel A2's na een aanrijding total loss verklaard als er ook nog wat aluminium verbogen is...
Ieder voordeel heb z'n nadeel. Ik raad iedereen aan om all risk te verzekeren als dat enigszins haalbaar is!
Gompie[/quote]
Dat all-risk verzekeren is zeker de moeite waard. Met 80% no-claim korting vallen de kosten in mijn geval dan ook erg mee, maar de reparatiekosten kunnen behoorlijk uit de hand lopen. Zo heb ik met mijn vorige A2 iemand achterin gehad met 140 km/uur terwijl ik zelf maar 100 reed (de achterligger zat op z'n laptop te werken). En de schade kon niet bij het eerste beste herstelbedrijf gerepareerd worden door het aluminium werk wat ermee gemoeid was. Uiteindelijke kosten weet ik niet meer (was een leaseauto), maar ik weet wel dat het in de vele duizenden euro's liep, terwijl er uiterlijk niet veel mis leek te zijn. De schade zat vooral onderhuids achter de bumper. De reparateur zei toen ook dat het prijzige reparatie was vergeleken met een stalen carroserie en frame.
Met de huidige dagwaardes van de A2's komt het dan snel op een total-loss verklaring aan.
Misschien toch iets voor de mensen om over na te denken en niet zomaar besluiten zelf maar voor de schade op te gaan draaien.

Au!! Dat doet pijn!
Geplaatst: 05 nov 2012, 01:15
door Drenthe
De reparateur zei toen ook dat het prijzige reparatie was vergeleken met een stalen carroserie en frame.
Klopt.. Heb een keer een deukje laten verwijderen met de vorige A2 bij een plaathersteller, die man zei ook; als je bij metaal 3x moet duwen om het deukje er uit wil halen, moet je bij alu 10x duwen. Taai materiaal
Au!! Dat doet pijn!
Geplaatst: 05 nov 2012, 08:55
door Rinus
Mijn plaatwerker heeft pas de onze uitgedeukt (paar maanden geleden), en die heeft een cursus alu-plaatwerken gedaan. Juist ook vanwege het feit, dat alu langzaam aan het opkomen is in de auto-industrie.