nieuwe a2 komt niet.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3867
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Hier het oorspronkelijke bericht:
http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/audi-a2-axed
De verkopen van elektrische auto's vallen nog steeds tegen, dit wordt als reden
door Audi aangegeven, lees ook dit bericht van de conculega Renault:
http://www.autocar.co.uk/car-news/indus ... nt-renault
http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/audi-a2-axed
De verkopen van elektrische auto's vallen nog steeds tegen, dit wordt als reden
door Audi aangegeven, lees ook dit bericht van de conculega Renault:
http://www.autocar.co.uk/car-news/indus ... nt-renault
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Rinus
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: 20 feb 2012, 10:56
- Locatie: Alblasserdam
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Al dat electrische en alternatieve gedoe. Windenergie breekt ook al geen potten (en ook nog eens behoorlijk milieubelastend).
Electricitiet in de huidige vorm gaat het toch echt niet worden in de autoindustrie, let maar op. Electrische auto's zijn tijdens hun gehele levenscyclus, dus incl. productie en later demontage, op dit moment milieubelastender dan normale auto's. Zie bijvoorbeeld de Prius (dat lelijke hok). De Ampera van Opel wordt ook never nooit geen kassucces, en zo ken ik er nog wel meer. En we kunnen nog honderden jaren mee met de zogenaamde fossiele brandstof, Alleen is van het echt makkelijk winbare spul de voorraad minder geworden, maar is nog steeds veel meer, dan dat men 10 tot 20 jaar geleden dacht. Ondanks het verbruik van de de opkomende economieen zoals China en India. Het makkelijk winbare spul is alleen maar de toplaag van wat er allemaal daadwerkelijk aanwezig is in moeder Aarde.
Maar milieu en zogenaamde groene energie (bestaat nog geen eens) brengt geld in het laatje.
Gewoon in de nieuwe A2 een conventioneel, maar zuinige en milieuontlastende aandrijflijn stoppen. Klaar.
En met alternatieve energie wachten, totdat men er een ECHT goede, renderende vorm van gevonden heeft.
Electricitiet in de huidige vorm gaat het toch echt niet worden in de autoindustrie, let maar op. Electrische auto's zijn tijdens hun gehele levenscyclus, dus incl. productie en later demontage, op dit moment milieubelastender dan normale auto's. Zie bijvoorbeeld de Prius (dat lelijke hok). De Ampera van Opel wordt ook never nooit geen kassucces, en zo ken ik er nog wel meer. En we kunnen nog honderden jaren mee met de zogenaamde fossiele brandstof, Alleen is van het echt makkelijk winbare spul de voorraad minder geworden, maar is nog steeds veel meer, dan dat men 10 tot 20 jaar geleden dacht. Ondanks het verbruik van de de opkomende economieen zoals China en India. Het makkelijk winbare spul is alleen maar de toplaag van wat er allemaal daadwerkelijk aanwezig is in moeder Aarde.
Maar milieu en zogenaamde groene energie (bestaat nog geen eens) brengt geld in het laatje.
Gewoon in de nieuwe A2 een conventioneel, maar zuinige en milieuontlastende aandrijflijn stoppen. Klaar.

En met alternatieve energie wachten, totdat men er een ECHT goede, renderende vorm van gevonden heeft.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3867
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
De meningen zijn hierover verdeeld, zie ook het volgende topic:
http://www.audi-a2.nl/a2-met-alternatie ... t2127.html
Ik kan uit het bericht van Autocar niet opmaken dat er helemaal geen nieuwe A2 komt,
alleen dat de elektrische uitvoering niet komt.
zie ook dit bericht:
http://www.autokopen.nl/autonieuws/2012 ... de-audi-a2
http://www.audi-a2.nl/a2-met-alternatie ... t2127.html
Ik kan uit het bericht van Autocar niet opmaken dat er helemaal geen nieuwe A2 komt,
alleen dat de elektrische uitvoering niet komt.
zie ook dit bericht:
http://www.autokopen.nl/autonieuws/2012 ... de-audi-a2
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- rolf
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
- Locatie: Noorwegen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
De meeste (semi) electrieke auto's zien er ook niet uit, afzichtelijke hokken waar je niet dood in gevonden wilt worden.
Dan vinden ze het gek dat het niet verkoopt........zou je er zelf 1 kopen? nee dus!
Alleen in de lease doen ze het aardig door de geringere bijtelling.
Er zijn wel modellen voledig electriek die wel verkopen, neem de Tesla model S maar, jaarproductie 2013 is al uitverkocht.
Die auto's zijn gewoon mooi om te zien ook met een behoorlijke actie radius.
Als Audi een volledig electrische A4/ A5 zou maken ala tesla zou die best verkopen, maar de drive van de autofabrikanten is er blijkbaar nog niet genoeg.....
Dan vinden ze het gek dat het niet verkoopt........zou je er zelf 1 kopen? nee dus!
Alleen in de lease doen ze het aardig door de geringere bijtelling.
Er zijn wel modellen voledig electriek die wel verkopen, neem de Tesla model S maar, jaarproductie 2013 is al uitverkocht.
Die auto's zijn gewoon mooi om te zien ook met een behoorlijke actie radius.
Als Audi een volledig electrische A4/ A5 zou maken ala tesla zou die best verkopen, maar de drive van de autofabrikanten is er blijkbaar nog niet genoeg.....
- rolf
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
- Locatie: Noorwegen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
En ondanks dat ze duur zijn ze niet aan te slepen, vergis je niet, emotie is na een goede marketing mischien wel de grootste verkoop factor bij de aanschaf van een auto.
Daarom verkopen die aftandse modellen van Niksan, misdebusniet en Renoolt niet, emotieloze transportmiddelen.
Daarom verkopen die aftandse modellen van Niksan, misdebusniet en Renoolt niet, emotieloze transportmiddelen.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3867
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Tesla en Fisker pakken het slim aan, ze gaan met hun auto's in het bovenste segment van de markt zitten.
Hier zijn de marges het grootst en geeft een land als Nederland nog extra marge door het BPM-voordeel.
Hiermee krijgt men ruimte om er een mooie (en dus begerenswaardige) auto van te maken die kan
concurreren met de bestaande auto's.
Merken als Nissan/Renault zitten in een veel lager segment met heel andere marges/aantallen.
Dan is het veel moeilijker om een goed alternatief te bieden.
Uiteindelijk zal de omschakeling naar de EV-auto uit de auto's moeten komen met de grote produktieaantallen.
Auto's die goedkoop zijn en praktisch in gebruik, en niet per definitie mooi.
De T-ford en de volkswagen Kever heeft de mensheid mobiel gemaakt, en niet de Duesenberg of de Bugattia Royale,
hoe mooi en technisch geavanceerd de laatstgenoemde auto's ook waren.
Voor mij is de vraag of Fisker/Tesla de stap naar het lagere segment weten te maken, de tijd zal het leren ...
Hier zijn de marges het grootst en geeft een land als Nederland nog extra marge door het BPM-voordeel.
Hiermee krijgt men ruimte om er een mooie (en dus begerenswaardige) auto van te maken die kan
concurreren met de bestaande auto's.
Merken als Nissan/Renault zitten in een veel lager segment met heel andere marges/aantallen.
Dan is het veel moeilijker om een goed alternatief te bieden.
Uiteindelijk zal de omschakeling naar de EV-auto uit de auto's moeten komen met de grote produktieaantallen.
Auto's die goedkoop zijn en praktisch in gebruik, en niet per definitie mooi.
De T-ford en de volkswagen Kever heeft de mensheid mobiel gemaakt, en niet de Duesenberg of de Bugattia Royale,
hoe mooi en technisch geavanceerd de laatstgenoemde auto's ook waren.
Voor mij is de vraag of Fisker/Tesla de stap naar het lagere segment weten te maken, de tijd zal het leren ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- rolf
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
- Locatie: Noorwegen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Maar waarom kan je op 10km afstand al zien dat het een electrisch of hybride auto is? (welke er niet uit zien, paar uitzonderingen daargelaten)
Waarom geen model gebruiken die normaal ook goed verkocht worden?
Maar nee, we gaan weer een geitenwollensokken verantwoord hok op de markt zetten die niemand wil............
Waarom geen model gebruiken die normaal ook goed verkocht worden?
Maar nee, we gaan weer een geitenwollensokken verantwoord hok op de markt zetten die niemand wil............