brandstof verbruik a2
@vegamobiel: Indrukwekkende waarden!
Ik red zo'n 1 op 15 (6 a 7 L per 100 km), ligt een beetje aan waar we het meeste rijden, vaak korte stukjes.
Laatst wat snelweg gedaan en 1 op 18 gehaald! (5,5L per 100km), best goed, voor een 1.4 benzine!
Ik red zo'n 1 op 15 (6 a 7 L per 100 km), ligt een beetje aan waar we het meeste rijden, vaak korte stukjes.
Laatst wat snelweg gedaan en 1 op 18 gehaald! (5,5L per 100km), best goed, voor een 1.4 benzine!
Het valt mij enorm op dat zodra je 120 of harder rijd, het wel gedaan is met de zuinigheid. Daaronder echter kun je écht indrukwekkende waardes halen, een goede 1 op 16/17 is dan makkelijk te doen.
Mijn 1 op 18 van laatst was 's avonds; de gehele weg tussen Utrecht en Zaanstad wegwerkzaamheden, met een max van 70 ... dan gaat het snel natuurlijk!
Mijn 1 op 18 van laatst was 's avonds; de gehele weg tussen Utrecht en Zaanstad wegwerkzaamheden, met een max van 70 ... dan gaat het snel natuurlijk!
Ook ik heb dit al regelmatig gelezen in diverse bladen dat de A2 een c label heeft. Ik denk dat het niet alleen met het verbruik te maken heeft maar ook hoeveel uitstoot van schadelijke deeltjes een auto produceert. Dat zal een stuk hoger zijn als van de nieuwere auto's. Je ziet zelfs veel zwaardere auto's met een dikkere motor waarvan het verbruik hoger licht een a of een B label krijgen.