Schijnt een fijn ding te zijn, zo'n langere 5 op de TDI. De meesten berichten over 0,3 l/100 km minder verbruik en veel meer rust binnenin. Het is er kennelijk in 2 smaken, namelijk 0,68:1 en 0,65:1 (origineel is 0,75:1 bij de 55kW diesel). Het nadeel is dat je pas bij hogere snelheid (resp. 70 en 80 km/h) naar de 5 kunt en dus langer in de 4 rijdt. Als je veel provinciale weg rijdt en niet zoveel snelweg, heb je dus minder profijt.
Zie
http://www.a2-freun.de/forum/showthread.php?t=23805 en dan vooral reply #16 en #23 waar de nieuwe en oude toerentallen bij verschillende snelheden gegeven zijn. Je gaat bij 130 km/h teller van 2930 naar 2615 rpm (0,68:1). Dat scheelt!
Ombouwen kan kennelijk o.a. in Herne (net achter Gelsenkirchen, een uurtje vanaf Venlo). Zelf heb ik er geen ervaring mee en ik heb er op dit forum ook nog niemand over gehoord. Maar wie weet.