rijervaring wie?

Algemene discussie over de A2
Bart

26 jun 2014, 11:14 0 x

Wie heeft er ervaring met zowel een 1,4 als een 1,6? Ik overweeg of een 1,6FSI wat zou kunnen zijn voor ons. Dit is omdat ik graag een trekhaak zou willen....Op onze huidige 1,4 zou dat ook wel kunnen misschien maar dat is ook niet gratis en misschien komt hij dan ook wel vermogen te kort en is het nog een gedoe met een verklaring van geen bezwaar ivm bouwjaar.
Nu heb ik al gelezen dat een 1,6FSI veel meer volwassen aan zou voelen, vandaar mijn vraag aan de ervaringsdeskundigen. Is er wellicht iemand in de buurt van Poortugaal (net onder rotterdam) met een FSI waar ik eens een stukje in zou kunnen rijden? Ben er wel erg benieuwd naar eigenlijk......
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

26 jun 2014, 11:21 0 x

Heb geen 1.6, maar de 1.6 kan je veel vervelende problemen opleveren.
Als je op de duitse en engelse fora leest is het aantal problemen vele malen groter met de 1.6 dan met de andere type motoren.
Houd dit in het achterhoofd.........
Uiteraard merk je het verschil in die meer peekaas heel goed.

Maar wat wil je aan die trekhaak gaan hangen?
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid

26 jun 2014, 13:03 0 x

Als je regelmatig grote lasten wilt trekken.
Koop dan een diesel de 90 pk of 75 pk versie.

Door de hogere koppel dat je bij laag toeren al over beschikt komt hij vlot weg.

Problemen kunnen opgelost van de Fsi 1.6 worden door een goede diagnose en de recentste software.

Maar ook de 1.4 versie die hier rondrijden heeft zijn eigen storingen.
Er zijn zat automerken die zulke euveltjes ook hebben.

Er zijn vast goede doorgewinterde monteurs die de kennis hebben specifiekr "A2' problemen adequaat op te lossen met of zonder eventuele modificaties etc.

succes met je keuze.

[quote="Bart"]Wie heeft er ervaring met zowel een 1,4 als een 1,6? Ik overweeg of een 1,6FSI wat zou kunnen zijn voor ons. Dit is omdat ik graag een trekhaak zou willen....Op onze huidige 1,4 zou dat ook wel kunnen misschien maar dat is ook niet gratis en misschien komt hij dan ook wel vermogen te kort en is het nog een gedoe met een verklaring van geen bezwaar ivm bouwjaar.
Nu heb ik al gelezen dat een 1,6FSI veel meer volwassen aan zou voelen, vandaar mijn vraag aan de ervaringsdeskundigen. Is er wellicht iemand in de buurt van Poortugaal (net onder rotterdam) met een FSI waar ik eens een stukje in zou kunnen rijden? Ben er wel erg benieuwd naar eigenlijk......[/quote]
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 522.850.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.180.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
rolf

26 jun 2014, 14:46 0 x

Zij het niet dat er maar een heel klein aantal 1.6 in NL verkocht zijn, dus veel specifieke kennis is er niet.
In DE en de UK zijn de 1.6 uitvoeringen vele malen meer verkocht, als je de topics doorbladerd met de 1.6 problemen is dat er toch bovengemiddeld veel problemen niet door een "normale" garage opgelost worden en de eigenaar wordt geconfronteerd met een berg vervangen onderdelen zonder dat zijn probleem opgelost is.
De 1.6 is toch storingsgevoeliger dan de 1.4.

En als je regelmatig "zware lasten" moet trekken is het denk ik verstandiger om naar een andere auto om te kijken.......een A2 is nu niet bepaald een ideale trekauto.
Een 90pk diesel is nog het meest prettig denk ik door het hogere koppel zoals audifan al opmerkte.
Bart

26 jun 2014, 19:11 0 x

Het is zeker niet de bedoeling om heel vaak een aanhanger te gebruiken. Het is bedoeld om een KLEINE smalle caravan of aanhanger er achter te kunnen hangen. Ik ga zeker geen andere (grotere) auto kopen maar wil de aanhanger aanpassen aan de A2. Volgens mij kan er meestal tot 1000 kg achter en dat moet genoeg zijn.
Een diesel is niet (meer) interessant voor ons. Zou voor een aanhanger inderdaad beter zijn.
Als ik ergens een trekhaak op de kop kan tikken voor redelijk geld dan koop ik die en kan ik het gewoon proberen. Maar ja, wie wil er nou van een trekhaak af....De kans dat ik wat vind is erg klein natuurlijk.
Heb daarom ook al een beetje op Mobile zitten kijken maar daar lijken de prijzen van A2-tjes (compleet met trekhaak) steeds hoger te worden. Wel redelijk aanbod van lage km standen. Die van ons staat nu op bijna 74000 en wil natuurlijk niet heel veel hoger.
rolf

26 jun 2014, 20:45 0 x

1000kg achter een A2.......zou ik nooit doen, dan is je aanhangsel nog zwaarder dan je auto. :? K
Zou het bij 500 a 600 laten.
Maar trekhaken kan je toch gewoon krijgen voor een A2?

Qua vakantie: 3dog is een duitse vouwwagenfabrikant die gebaseerd zijn op normale aanhangwagens en die ook zodanig kan gebruiken.
Het kampeerdeel kan er eenvoudig uitgehaald worden en dan hou je een aanhanger over.
Dus een multifunctionele vouwwagen!
Pocoloco

26 jun 2014, 20:51 0 x

[quote="Bart"]Wie heeft er ervaring met zowel een 1,4 als een 1,6? Ik overweeg of een 1,6FSI wat zou kunnen zijn voor ons. Dit is omdat ik graag een trekhaak zou willen....Op onze huidige 1,4 zou dat ook wel kunnen misschien maar dat is ook niet gratis en misschien komt hij dan ook wel vermogen te kort en is het nog een gedoe met een verklaring van geen bezwaar ivm bouwjaar.
Nu heb ik al gelezen dat een 1,6FSI veel meer volwassen aan zou voelen, vandaar mijn vraag aan de ervaringsdeskundigen. Is er wellicht iemand in de buurt van Poortugaal (net onder rotterdam) met een FSI waar ik eens een stukje in zou kunnen rijden? Ben er wel erg benieuwd naar eigenlijk......[/quote]

Jij wil gewoon een keer in mijn dikke rode 1.6fsi rijden Bart ,wanneer spreken we af. ;)
Audi_gekkie

26 jun 2014, 21:46 0 x

[quote="Bart"].... Een diesel is niet (meer) interessant voor ons. Zou voor een aanhanger inderdaad beter zijn.
Als ik ergens een trekhaak op de kop kan tikken voor redelijk geld dan koop ik die en kan ik het gewoon proberen. Maar ja, wie wil er nou van een trekhaak af....[/quote]

Zoek en gij zult vinden :D
http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=anh ... cat=131090
Kye a2

27 jun 2014, 01:53 0 x

Ben ooit met een golf 4 1.4 16v 75pk met een vouwwagen van plm 650 kg naar italie geweest,
geen doen vrachtwagens halen je zelfs in berg op :oops: :oops:

Voor onze benzine a2 1.4 vind ik dit ook te zwaar.
Met onze a2 tdi 75 pk ging het een stuk soepeler, maar we zijn over gegaan op daxara/erde 107 met 30 cm huif. :)
Wagentje weegt leeg 55 kg en je kunt hem beladen tot 400 kg.

Voor onze benzine en diesel a2 de ideale oplossing voor klussen en kamperen.

Succes met je keuze.
rolf

27 jun 2014, 09:01 0 x

Het verbruik is niet zo heel belangrijk als je een paar duizend km per jaar er wat achter heb hangen, kost het je 1 of 2 tanken meer dan normaal.
Al zouden het er 4 zijn.............de rest van het jaar rij je niet met een sleurhut rond en rij je weer zoals normaal zonder diesel wegenbelasting.
Plaats reactie