Taxeren audi A2

Algemene discussie over de A2
Pocoloco

26 sep 2014, 12:47 0 x

Heeft iemand hier op het forum wel eens overwogen om zijn A2 te laten taxeren wat de daad werkelijke waarde is??
Zit eraan te denken om dit toch te laten doen omdat ik al aardig wat duiten in de A2 heb zitten en de dag waarde van de RDW APP is tussen de 5495 en de 6750 euro
Afbeelding
Zelf denk ik dat dat wel ietsje opgeschroefd kan worden ivbm met totaal los risico :?

Misschien kunnen we er een quiz van maken wie er het dichtste bij zit en daar een prijs aan hangen :mrgreen:
zoop

26 sep 2014, 13:07 0 x

Wat bedoel je met total loss risico? Je wilt een andere uitkeringswaarde van de verzekering? Ik wist niet eens dat dat kon :) Ik wacht met gokken even af tot ik je auto gezien heb ;)
Pocoloco

26 sep 2014, 13:15 0 x

Totaal los risico? de waarde die je krijg van de verzekering na een aanrijding.
De A2 staat bekent om zijn moeilijke reparatie ivbm het aluminium space frame daar door gaat hij eerder totaal los.
Dan wordt er de dag waarde uitgekeerd ,dit kan gunstig of ongunstig uitpakken want je wil natuurlijk weer een gelijkwaardige er voor terug kopen. ;)

Wacht niet te lang want het gaat 3okt gebeuren :mrgreen:
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

26 sep 2014, 14:40 0 x

6500 euries
HansJan
Moderator

26 sep 2014, 14:52 0 x

Interessant onderwerp. Op het aanbod dat we op MP of andere sites aantreffen hebben we met elkaar altijd wel een bepaald oordeel over de waarde. Richtlijnen zijn er echter beperkt, auto's uit Dld hebben een andere (rijkere) samenstelling die in die periode in NL niet bestonden en ze zijn over het algemeen genomen ouder dan 10 jaar. Meestal hanteren we de regel "wat een gek ervoor geeft".

Ik ben erg benieuwd naar de taxatiewaarde van jouw auto @pocoloco. De uitslag zal vermoedelijk wel iets gaan vertellen over de richtlijnen van het RDW versus taxateur.

Jouw auto is 11 jaar oud, in CS uitvoering die toen in NL niet bestond, heeft een 1.6 met relatief weinig kilometers en staat er spik en span bij. Ik schat €7250, dat is €500 bovenop de maximale marktwaarde van RDW.

Het is wel interessant als je van de taxatie een verslag kunt maken en tevens kunt aangeven hoe de berekening tot stand is gekomen. Ook belangrijke en minder belangrijke zaken zijn interessant.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

26 sep 2014, 14:57 0 x

Laat ik optimistisch blijven...5750.

Het is geen youngtimer (of oldtimer), en de auto is niet echt zeldzaam (daar bedoel ik mee, er zijn er nog maar een paar honderd tot 1000 van) en het is ook geen exoot. Ligt de tax. waarde altijd lager.
stefan74
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

26 sep 2014, 16:51 0 x

De audi A2 is een lastige qua dagwaarde.
Omdat de auto best zeldzaam is (4000 exemplaren in NL) is de marktwaarde een stuk hoger dan de dagwaarde.

Wat wel gunstig is , is dat veel dagwaarde rekenmodules geen berekeningen doen voor een auto ouder dan 10 jaar.
Wellicht kun je dit laatse feit dan toch gebruiken om via een taxateur een hoge(re) waarde toe te kennen.

Echter, dit is een wassen neus.
Stel je krijgt hem getaxeerd op 8000 euro; een maand later rijdt je hem total loss; op dat moment gaat de verzekeringsinstantie gewoon weer een nieuwe taxatie uitvoeren om de dagwaarde toe te kennen.
Is dus niet zo dat jou taxatie van 8000 heilig is , en dan als leidraad gebruikt wordt.
Als hun taxatie een stuk lager uitkomt, kun je natuurlijk wel jou taxatie aandragen en bezwaar aantekenen.

Daarom is een rechtsbijstand voor je auto altijd een aanrader. (als je niet all risk verzekerd bent)

Mijn ruim 13 jaar oude A2 is allrisk verzekerd voor 21 euro per maand.
Voor dat geld kun je niet sukkelen ( WA voor mij is vanaf 12 euro en WA+ vanaf een euro of 16)
Bij verzekeringmaatschappij 'de nederlanden van nu'
Komt trouwens niet voor in het lijstje als je gaat vergelijken op independer / hoyhoy etc. !

Nadeel is dat volgens hun mijn audi 2750 euro waard is (dagwaarde) terwijl ik er vorig jaar 3900 voor heb betaald, even los van de grote beurt , nieuwe distri + W pomp, nieuwe velgen /banden etc...

Auto total loss rijden wordt je altijd slechter van; tenzij je een auto rijdt van minder dan 3 jaar oud met allrisk en nieuwwaarde regeling; dan kun je er zelfs beter van worden.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

26 sep 2014, 17:07 0 x

[quote="HansJan"]
Jouw auto is 11 jaar oud, in CS uitvoering die toen in NL niet bestond, heeft een 1.6 met relatief weinig kilometers en staat er spik en span bij. Ik schat €7250, dat is €500 bovenop de maximale marktwaarde van RDW.[/quote]
Het laatste beetje Color Storm is er met de vervanging van het interieur er wel uitgehaald. ;)

Hier wat gegevens over youngtimer verzekeringen:

http://www.geld.nl/autoverzekering/serv ... erzekering

Zoals ik het hier lees valt de A2 eigenlijk nog niet oud genoeg voor een dergelijke verzekering.
Ook zijn er nog een aantal andere eisen (hobbymatig gebruik, niet als 1e auto in gebruik, beperkt aantal km's) die het
lastig maken om de auto als dagelijks voertuig te gebruiken en tegelijkertijd als youngtimer met taxatierapport te verzekeren.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Pocoloco

26 sep 2014, 17:38 0 x

Leuk om de verschillende meningen te lezen , ik hoop zelf dat het uit komt op 8000 euries :mrgreen:
Maar dat zegt niet veel ,heb dit in het verleden ook mee gemaakt met mijn Fiat 500 abarth 695 esseesse.
Had deze ook laten taxeren omdat het een auto uit 1970 was en gekocht had voor 500 euro.
Hem klaar te hebben gezet in 2 jaar naar mijn smaak ,heb de taxatie rapport nog :s hock:
Na 2 jaar op het circuit er mee te hebben gereden ,kwam er iemand die een bod deed van 3500 euro meer dan het taxatie rapport.
Deze heb ik niet afgeslagen ;)
@ rinus ,jij weet nog al wat van oldtimers ,wat denk jij waar hij op getaxeerd werd.
Andere mogen ook antwoorden hoor :D
Hier wat gegevens , het antwoord post ik later.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
zoop

26 sep 2014, 18:55 0 x

Ik zet in op €7229,-
Plaats reactie