Vandaag voor de APK keuring geweest:
Afgekeurd op een kapotte homokineethoes RV en remkrachtverschil achter.
Niet afgekeurd op: alle rubbertjes van de fusees en spoorstangeinden zijn gescheurd, maar nog niet door. Stabilisator koppelstang heeft speling en de kunststof blokken (stoot'rubber's) onder de achterveren zijn kapot; de keurmeester haalde zijn vingers bijna open.
Remkrachtverschil zou veroorzaakt kunnen worden door een niet goed functionerende wielremcilinder, de voeringen zijn vorig jaar vervangen. Beide kanten maar vervangen dacht ik.
Aandrijfhoes wielzijde vervangen, leuke klus.
Tja, zal ik dan ook meteen de fusees enzo vervangen of gewoon doorrijden tot de rubbers echt kapot zijn?
Verder heb ik ook nog steeds gekraak, de stabilisatorstangrubbers moet ik ook maar even checken. Ook ga ik de tip van de kabeldoorvoer even uitproberen: krakend-geluid-uit-de-motorruimte-eindelijk-weg-t3341.html
En nog een vraag aan de forumleden: Ik neem altijd mijn instrumenten+installatie van de rockband mee en ik heb het idee dat de auto wat begint door te hangen. Iemand ervaring met zwaardere veren achter?
Als er goede ideeën of tips zijn hoor ik het graag!
Afgekeurd...
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Die van mij was ook eerst afgekeurd op verschil in remkracht.
Ik had simpel weg lucht in de remleiding rechtsachter.
Voor minder "konthangen" kun je kiezen uit een loadjuster, veren voor a2 met OSS of van die nylon blokjes tussen de veren.
Dat laatste weet ik niet hoe ze heten, maar ik heb ze vroeger ook gebruikt onder mijn Opel Ascona en dat beviel erg goed.
Ik had simpel weg lucht in de remleiding rechtsachter.
Voor minder "konthangen" kun je kiezen uit een loadjuster, veren voor a2 met OSS of van die nylon blokjes tussen de veren.
Dat laatste weet ik niet hoe ze heten, maar ik heb ze vroeger ook gebruikt onder mijn Opel Ascona en dat beviel erg goed.
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Berichten: 2325
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
- Locatie: Almere
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Zoals gekkie zei,
veren van oss gebruiken of
Koni load a djusters is goede nastelbare demper als alternatief .
dit zijn dempers met een extra progressive veer om de demper heen meen ik.
Er zijn vele merken zoals Monroe die ook verstevigde dempers verkopen voor zware lasten.
Ook een luchtveer van Mad misschien nog leverbaar een mooi alternatief met standdaard dempers ?
zie link:
http://www.easycarparts.nl/audi/a2-8z-h ... stel/veren
zie
veren van oss gebruiken of
Koni load a djusters is goede nastelbare demper als alternatief .
dit zijn dempers met een extra progressive veer om de demper heen meen ik.
Er zijn vele merken zoals Monroe die ook verstevigde dempers verkopen voor zware lasten.
Ook een luchtveer van Mad misschien nog leverbaar een mooi alternatief met standdaard dempers ?
zie link:
http://www.easycarparts.nl/audi/a2-8z-h ... stel/veren
zie
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
523.200.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Remkrachtverschil achter (trommelrem): alles los gehad, remcilinders zijn goed, remschoenen zijn 1 jaar oud, alles schoongemaakt, vanmorgen op de remtestbank blijkt er nog steeds remkrachtverschil te zijn. Ideeën? Remtrommels van L naar R omwisselen?
Gisteren een nieuwe stofhoes gemonteerd: de spie-as zat helemaal vastgeroest, met enig geweld en poelietrekker losgekregen. Ook een verbindingstang van de stabilisator vervangen.

Gisteren een nieuwe stofhoes gemonteerd: de spie-as zat helemaal vastgeroest, met enig geweld en poelietrekker losgekregen. Ook een verbindingstang van de stabilisator vervangen.

- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Zoals ik al eerder zei: "lucht in de leiding"