Gezamelijke inkoop Vagcom 12.12.0 VCDS HEX CAN USB kabel
- Audi_gekkie
Leuk initiatief, maar ik ga toch voor Ross-Tech.
Die China kabels kun je ook niet updaten. Ik weet het je kunt er ruim 20 voor kopen tegen één Ross-Tech.
Die China kabels kun je ook niet updaten. Ik weet het je kunt er ruim 20 voor kopen tegen één Ross-Tech.
Klopt, maar wat is het directe nut van de updates als je hier bijvoorbeeld alleen je A2 mee uitleest?Leuk initiatief, maar ik ga toch voor Ross-Tech.
- Audi_gekkie
Geen nut, maar Ross-Tech koop je dan voor je leven voor alle VAG-auto's.
Daar kom ik binnen een maandmisschien rare vraag: Maar wat kan je met zo'n kabel doen? alleen foutcodes uitlezen? of ook dingen "programeren" ? Of moet je dan ook in bezit zijn van VAG-COM zelf?

Zover ik weet kun je hier ook mee programeren.
- rolf
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Het heet eigelijk geen VagCom meer maar VCDS.
Bij de A2 is het vrijschakelen van cruisecontrol een veel voorkomende nadat je een CC handle hebt ingebouwd.
Bij de A2 is niet zo veel te programmeren, maar bij mijn Passat kan dat al veel meer.
Als ik mijn mistlampen als DLR wil gebruiken, geen probleem.
Knippers zachtjes mee laten gloeien bij licht aan, ingeven in procenten etc etc.
Grootste voordeel is uitlezen op een wat gedetaileert nivo, foutcodes wissen.
VCDS is erg uitgebreid, en je kunt het gebruiken bij alle auto's van VAG.
Leesvoer: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Main_Page
Je koopt dus een kabel welke gelijk een dongle is, dus die kabel kan je op elke laptop gebruiken.
Software kun je onbeperkt downloaden op iedere laptop en daar je kabel bij gebruiken.
Updates van de software zijn gratis.
Dus het is een 1 malige uitgave, bij specifieke problemen kun je RossTech benaderen die je dan zover mogelijk verder helpen.
De goedkope kabels is vragen om ellende, heb het allemaal al voorbij zien komen op het VWPassat forum en het Audiforum...........dus als je gefrustreerd wil raken, koop een China kabel.
Bij de A2 is het vrijschakelen van cruisecontrol een veel voorkomende nadat je een CC handle hebt ingebouwd.
Bij de A2 is niet zo veel te programmeren, maar bij mijn Passat kan dat al veel meer.
Als ik mijn mistlampen als DLR wil gebruiken, geen probleem.
Knippers zachtjes mee laten gloeien bij licht aan, ingeven in procenten etc etc.
Grootste voordeel is uitlezen op een wat gedetaileert nivo, foutcodes wissen.
VCDS is erg uitgebreid, en je kunt het gebruiken bij alle auto's van VAG.
Leesvoer: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Main_Page
Je koopt dus een kabel welke gelijk een dongle is, dus die kabel kan je op elke laptop gebruiken.
Software kun je onbeperkt downloaden op iedere laptop en daar je kabel bij gebruiken.
Updates van de software zijn gratis.
Dus het is een 1 malige uitgave, bij specifieke problemen kun je RossTech benaderen die je dan zover mogelijk verder helpen.
De goedkope kabels is vragen om ellende, heb het allemaal al voorbij zien komen op het VWPassat forum en het Audiforum...........dus als je gefrustreerd wil raken, koop een China kabel.
- Audi_gekkie
@rolf Antwoord uit andere topic, omdat die hier beter past.
Zodat ik 'm weer terug kan vinden!
Oké ik begrijp dus van niet.
Dan bestel ik bij de Duiters, incl. koffer usb-stick en handboek.
[enter link description here](http://www.ebay.de/itm/VCDS-VAG-COM-Das ... 4193feb8b7)
Waar heb je een koffer voor nodig dan?</blockquote><blockquote class="Quote" rel="Audi_gekkie">@rolf is dit inclusief koffer?
Zodat ik 'm weer terug kan vinden!

Oké ik begrijp dus van niet.
Dan bestel ik bij de Duiters, incl. koffer usb-stick en handboek.
[enter link description here](http://www.ebay.de/itm/VCDS-VAG-COM-Das ... 4193feb8b7)
- rolf
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Lijkt mij een prima kabeltje..........
Zou de engelse versie gebruiken, die krijgt zijn updates sneller.
Dat er een stick met software bijgeleverd wordt is een beetje overdreven..........waarschijnlijk moet je de boel nog een keer installeren als je die stick gebruikt dmv een download omdat de bijgeleverde versie al verouderd is..........
Dat er een stick met software bijgeleverd wordt is een beetje overdreven..........waarschijnlijk moet je de boel nog een keer installeren als je die stick gebruikt dmv een download omdat de bijgeleverde versie al verouderd is..........
- Bluemotion
Ik heb zelf een 11.11 chinese kabel met dito software,Lijkt mij een prima kabeltje..........
Je moet de bijgeleverde software gebruiken en niet updaten! Dan werkt je kabel niet meer.
Ik heb wel goede ervaringen met de kabel (geluk!?Ik hoor verschillende verhalen)
Heb zelf veel geretrofit in mn Q5, deze heeft een zeer uitgebreide boordcomputer en modules zoals de passat.
Je kan er functies mee toevoegen dimmende spiegels, needle sweep, lichtinstellingen, hideen menu etc et.
Voor de A2 moet ik nog even uitzoeken, maar is zeer beperjt, techniek was toen minder ver, en zelfs in de meest luxe versie in verhouding tot huidig standaard zoal passat of Q5 zeer beperkt