Met de A2 op vakantie naar Italië geweest.
Geplaatst: 07 jul 2010, 18:56
Hoi,
Wij zijn met onze A2 op vakantie naar het meer van Lugano in Italië geweest.
En hoe ging dat!! Ik kan alleen maar zeggen grandioos.
Hieronder mijn verslag:
Daags voor vertrek de auto een flinke poetsbeurt gegeven. Hij stond er bij als nieuw. Olie (volgens de klote peilstok, iets anders kan ik er niet van zeggen)stond op max. , koelvloeistof prima, ruitenwisservloeistof helemaal bij gevuld, bandenspanning gecontroleerd.
We vertrokken s'morgens om 4 uur. Na ongeveer 65 km te hebben gereden gingen wij in Duitsland bij Mönchengladbach de autobaan op richting zuiden. Er was nog niet veel verkeer en de cruisecontrol op 150 vastgezet (volgens mijn Tom Tom 142)waar het ging en mag en gaan met de geit. Na 579km tanken nadat kort daarvoor het tanklampje op het display verscheen en een pieper zich liet horen. 38,1 liter getankt wat neer kwam op 1:15,2. Een prima verbruik kan ik wel zeggen. De tocht ging door Zwitserland en kwamen in de buurt van de Gotthardtunnel (17km lang) en kregen via de radio te horen dat er 6km file stond. Daar had ik dus geen zin in om daar achter aan gaan te staan en we besloten de Gotthardpas te nemen. Ik had wel wat kriebels in mijn buik want nu moest hij echt gaan klimmen. Tot mijn grote verbazing ging hij er erg makkelijk en zonder problemen over heen. De steilste stukken nam hij op zijn gemak in zijn 2. Dit had ik nooit verwacht. Na 10 uur rijden en 895 km van huis te zijn kwamen we aan te Porlezza aan het meer van Lugano. Ik heb een zeer slechte rug maar tot mijn verbazing was het perfect gegaan, ook mijn vrouw had geen klagen. Na een prachtige week en op de dag van vertrek zaterdag morgen olie gecontroleerd en stond tot mijn verbazing nog op max. Wat ik lees over oliegebruik op de site is bij mijn A2 absoluut niet aan de orde maar moet wel zeggen dat de teller pas op 50.000 staat). Wat Joris1980 meld op dit forum dat het oliepeil het beste in het midden kan staan van de peilstok klopt volgens mij niet en zo heb ik het ook niet geleerd. Als de motor zwaar belast wordt is het beste het oliepeil op max. te houden. Dit staat trouwens ook in het instructie boekje. Voor vertrek naar huis de wagen weer volgetankt maar vergat een tankbon te vragen zodat ik niet meer wist hoeveel ik getankt had. We vertrokken richting de Bodensee in Duitsland naar het bloemen eiland Mainau, met de airco aan op 21gr. in die hitte (34gr. op het display) was het heerlijk vertoeven in de wagen. Na 326 km en bijna 4 uur rijden kwamen wij om 11.30 in Mainau aan. Na daar 4 uur gewandeld te hebben in de hitte op dit werkelijk schitterende eiland vertrokken wij met een buitentemperatuur van 34 graden in de schaduw s'middags naar huis ( dit was niet de bedoeling want we zouden daar een hotelletje pakken maar voelde ons zo goed om meteen door naar huis te rijden) , 629km op de navigatie. 15.30uur vertrokken en 21.45uur thuis. We wisten niet wat ons overkwam. Wij waren op wat Nederlanders na zowat de enigste op de autobaan . Duitsland voetbalde om 16.00uur tegen Argentinië en dat was te zien. Tot 19.00uur geen honderd Duitse wagens op de autobaan gezien. Heerlijk zo naar huis rijden. Geen files en bij de bouwstellen gewoon door kunnen rijden was voor ons ongekend. Maar goed na 552km weer te hebben gereden een tankstop gemaakt en 36,9 liter getankt dus een gebruik van 1:14,9. Bedenk dat ik vanaf Mainau tot het tankpunt de cruiscontrole op 150 had staan. En maar af en toe daarvan af ging bij bouwstellen waar je dan een paar km 80 mocht rijden dus weer een prima resultaat. Na die tankstop heb ik tot ongeveer 19.00 uur flink door kunnen rijden, daarna werd het weer drukker maar heb geen file gehad, maar kon die hoge kruissnelheid ook niet meer halen door de drukte. Ik heb de wagen nog niet volgetankt maar zal als dat zo ver is nog even het verbruik doorgeven. We hebben een fijne vakantieweek gehad met een perfect rijdende A2. De kleinste Audi, geen stadsauto maar volgens ons een echte reiswagen .
Groetjes,
Sjors
Wij zijn met onze A2 op vakantie naar het meer van Lugano in Italië geweest.
En hoe ging dat!! Ik kan alleen maar zeggen grandioos.
Hieronder mijn verslag:
Daags voor vertrek de auto een flinke poetsbeurt gegeven. Hij stond er bij als nieuw. Olie (volgens de klote peilstok, iets anders kan ik er niet van zeggen)stond op max. , koelvloeistof prima, ruitenwisservloeistof helemaal bij gevuld, bandenspanning gecontroleerd.
We vertrokken s'morgens om 4 uur. Na ongeveer 65 km te hebben gereden gingen wij in Duitsland bij Mönchengladbach de autobaan op richting zuiden. Er was nog niet veel verkeer en de cruisecontrol op 150 vastgezet (volgens mijn Tom Tom 142)waar het ging en mag en gaan met de geit. Na 579km tanken nadat kort daarvoor het tanklampje op het display verscheen en een pieper zich liet horen. 38,1 liter getankt wat neer kwam op 1:15,2. Een prima verbruik kan ik wel zeggen. De tocht ging door Zwitserland en kwamen in de buurt van de Gotthardtunnel (17km lang) en kregen via de radio te horen dat er 6km file stond. Daar had ik dus geen zin in om daar achter aan gaan te staan en we besloten de Gotthardpas te nemen. Ik had wel wat kriebels in mijn buik want nu moest hij echt gaan klimmen. Tot mijn grote verbazing ging hij er erg makkelijk en zonder problemen over heen. De steilste stukken nam hij op zijn gemak in zijn 2. Dit had ik nooit verwacht. Na 10 uur rijden en 895 km van huis te zijn kwamen we aan te Porlezza aan het meer van Lugano. Ik heb een zeer slechte rug maar tot mijn verbazing was het perfect gegaan, ook mijn vrouw had geen klagen. Na een prachtige week en op de dag van vertrek zaterdag morgen olie gecontroleerd en stond tot mijn verbazing nog op max. Wat ik lees over oliegebruik op de site is bij mijn A2 absoluut niet aan de orde maar moet wel zeggen dat de teller pas op 50.000 staat). Wat Joris1980 meld op dit forum dat het oliepeil het beste in het midden kan staan van de peilstok klopt volgens mij niet en zo heb ik het ook niet geleerd. Als de motor zwaar belast wordt is het beste het oliepeil op max. te houden. Dit staat trouwens ook in het instructie boekje. Voor vertrek naar huis de wagen weer volgetankt maar vergat een tankbon te vragen zodat ik niet meer wist hoeveel ik getankt had. We vertrokken richting de Bodensee in Duitsland naar het bloemen eiland Mainau, met de airco aan op 21gr. in die hitte (34gr. op het display) was het heerlijk vertoeven in de wagen. Na 326 km en bijna 4 uur rijden kwamen wij om 11.30 in Mainau aan. Na daar 4 uur gewandeld te hebben in de hitte op dit werkelijk schitterende eiland vertrokken wij met een buitentemperatuur van 34 graden in de schaduw s'middags naar huis ( dit was niet de bedoeling want we zouden daar een hotelletje pakken maar voelde ons zo goed om meteen door naar huis te rijden) , 629km op de navigatie. 15.30uur vertrokken en 21.45uur thuis. We wisten niet wat ons overkwam. Wij waren op wat Nederlanders na zowat de enigste op de autobaan . Duitsland voetbalde om 16.00uur tegen Argentinië en dat was te zien. Tot 19.00uur geen honderd Duitse wagens op de autobaan gezien. Heerlijk zo naar huis rijden. Geen files en bij de bouwstellen gewoon door kunnen rijden was voor ons ongekend. Maar goed na 552km weer te hebben gereden een tankstop gemaakt en 36,9 liter getankt dus een gebruik van 1:14,9. Bedenk dat ik vanaf Mainau tot het tankpunt de cruiscontrole op 150 had staan. En maar af en toe daarvan af ging bij bouwstellen waar je dan een paar km 80 mocht rijden dus weer een prima resultaat. Na die tankstop heb ik tot ongeveer 19.00 uur flink door kunnen rijden, daarna werd het weer drukker maar heb geen file gehad, maar kon die hoge kruissnelheid ook niet meer halen door de drukte. Ik heb de wagen nog niet volgetankt maar zal als dat zo ver is nog even het verbruik doorgeven. We hebben een fijne vakantieweek gehad met een perfect rijdende A2. De kleinste Audi, geen stadsauto maar volgens ons een echte reiswagen .
Groetjes,
Sjors