Heeft het zin om een A2 1.4 benzine te chiptunnen
Hoi Theo of iemand anders die er wat van weet,
Heeft het zin om een A2 1.4 benzine te chiptunnen. Heeft dit al eens iemand gedaan. Het schijnt dat het kan. http://www.vtune.nl/tags/chiptuning-benzine. Ik vind zelf dat een A2 1.4 benzine onderin een beetje kracht mist als men zwaar geladen is en bijv. wegrijd met warme motor dan wil hij bij mij wel eens afslaan. Ik zou het prettig vinden als dat opgelost kan worden. Je kan er een 10 pk meer winst uit halen maar of dat merkbaar is en vooral onderin! Loopt de motor dan niet meer kans op schade!
Groetjes Sjors.
Heeft het zin om een A2 1.4 benzine te chiptunnen. Heeft dit al eens iemand gedaan. Het schijnt dat het kan. http://www.vtune.nl/tags/chiptuning-benzine. Ik vind zelf dat een A2 1.4 benzine onderin een beetje kracht mist als men zwaar geladen is en bijv. wegrijd met warme motor dan wil hij bij mij wel eens afslaan. Ik zou het prettig vinden als dat opgelost kan worden. Je kan er een 10 pk meer winst uit halen maar of dat merkbaar is en vooral onderin! Loopt de motor dan niet meer kans op schade!
Groetjes Sjors.
Ik kreeg vanmorgen van dit bedrijf een offerte binnen. Wat moet moet men hier van denken. Doen of niet doen!!
Groetjes Sjors.
VTune Piggyback.jpg
Offerte Augustus 2010 NIEUW ADRES; HAVENSTRAAT 50 1271AG HUIZEN.!!!!!!
Geachte heer Hoeben,
Namens VTune Chiptuning hartelijk dank voor uw offerteaanvraag.
U bent met uw Audi A2 1.4 aan het juiste adres en van harte welkom bij VTune Chiptuning!
Wat kan VTune Chiptuning voor u betekenen?
Uw Audi A2 1.4 komt in aanmerking voor een '"VTune Piggyback".
Een Piggyback is een externe programmeerbare computer dat belangrijke elementen van de motor van uw auto aanstuurt.
De Piggyback wordt zorgvuldig middels speciale kabel tussen de kabelboom de auto gemonteerd.
De Power Piggyback van VTune zal speciaal voor uw auto geprogrammeerd worden.,
Het vermogen van uw Audi A2 1.4 zal van 75pk stijgen naar 85pk.
Naast het vermogen zal ook de trekkracht toenemen, van 126Nm naar 142Nm.
U zult merken dat na de montage van de Piggyback uw auto direct vlotter en soepeler zal aanvoelen, meteen merkbaar.
Vtune offerte chiptuning specialist in tuning-300pix.JPG
De VTune Piggyback
ü Is géén standaard voorgeprogrammeerde Powerbox;
ü Wordt specifiek voor uw motor-type op maat geprogrammeerd;
ü Is 100% veilig, deze formule wordt al 12 jaar probleemloos wereldwijd toegepast;
ü Wordt vakkundig geplaatst en afgemonteerd
ü Kunt u meenemen naar uw volgende auto, ongeacht het merk of model.
VTune Chiptuning.jpg
Installatie VTune Piggyback
· De “Piggyback” wordt geprogrammeerd;
· Na het programmeren wordt de “Piggyback” netjes afgemonteerd;
· De laatste stap is het leukste; tijdens een proefrit ervaart u de verschillen!
Het gehele proces zal ongeveer 1 tot 1.5 uur beslag nemen.
U kunt hier onder het genot van een kop koffie in onze vestiging op wachten.
vtune offerte showroom 2000pix.JPG
VTune Chiptuning staat voor gegarandeerd succes!
ü 5 jaar software garantie van de “Piggyback”.
ü Aanvullende garanties mogelijk.
VTune Chiptuning all- in tarief
U geniet van de voordelen van de VTune Piggyback voor € 299,99
Inclusief: montage, BTW en de hierboven vermelde garanties
Nu ACTIE € 50,00 retour bij het aanbrengen van een nieuwe klant!
Direct een afspraak inplannen?
Bel VTune! 035 52 47 334 of bel de HOTLINE 0652315031en plan uw Chiptuning in bij één van onze medewerkers.
VTune Chiptuning helpt u graag van maandag tot en met zaterdag.
image003
VTune Piggyback.jpg
VTune Chiptuning = Meer dan alleen optimalisatie
VTune chiptuning
Havenstraat 50
1271AG Huizen.
A27, Afslag Huizen richting centrum.
Tel: 035 52 47 334 van Maandag tot en met Zaterdag
Mob: 06 52 31 50 31
E-mail: <!-- e -->[url=mailto:info@vtune.nl]info@vtune.nl[/url]<!-- e --> 7 dagen in de week
Website: www.vtune.nl
Groetjes Sjors.
VTune Piggyback.jpg
Offerte Augustus 2010 NIEUW ADRES; HAVENSTRAAT 50 1271AG HUIZEN.!!!!!!
Geachte heer Hoeben,
Namens VTune Chiptuning hartelijk dank voor uw offerteaanvraag.
U bent met uw Audi A2 1.4 aan het juiste adres en van harte welkom bij VTune Chiptuning!
Wat kan VTune Chiptuning voor u betekenen?
Uw Audi A2 1.4 komt in aanmerking voor een '"VTune Piggyback".
Een Piggyback is een externe programmeerbare computer dat belangrijke elementen van de motor van uw auto aanstuurt.
De Piggyback wordt zorgvuldig middels speciale kabel tussen de kabelboom de auto gemonteerd.
De Power Piggyback van VTune zal speciaal voor uw auto geprogrammeerd worden.,
Het vermogen van uw Audi A2 1.4 zal van 75pk stijgen naar 85pk.
Naast het vermogen zal ook de trekkracht toenemen, van 126Nm naar 142Nm.
U zult merken dat na de montage van de Piggyback uw auto direct vlotter en soepeler zal aanvoelen, meteen merkbaar.
Vtune offerte chiptuning specialist in tuning-300pix.JPG
De VTune Piggyback
ü Is géén standaard voorgeprogrammeerde Powerbox;
ü Wordt specifiek voor uw motor-type op maat geprogrammeerd;
ü Is 100% veilig, deze formule wordt al 12 jaar probleemloos wereldwijd toegepast;
ü Wordt vakkundig geplaatst en afgemonteerd
ü Kunt u meenemen naar uw volgende auto, ongeacht het merk of model.
VTune Chiptuning.jpg
Installatie VTune Piggyback
· De “Piggyback” wordt geprogrammeerd;
· Na het programmeren wordt de “Piggyback” netjes afgemonteerd;
· De laatste stap is het leukste; tijdens een proefrit ervaart u de verschillen!
Het gehele proces zal ongeveer 1 tot 1.5 uur beslag nemen.
U kunt hier onder het genot van een kop koffie in onze vestiging op wachten.
vtune offerte showroom 2000pix.JPG
VTune Chiptuning staat voor gegarandeerd succes!
ü 5 jaar software garantie van de “Piggyback”.
ü Aanvullende garanties mogelijk.
VTune Chiptuning all- in tarief
U geniet van de voordelen van de VTune Piggyback voor € 299,99
Inclusief: montage, BTW en de hierboven vermelde garanties
Nu ACTIE € 50,00 retour bij het aanbrengen van een nieuwe klant!
Direct een afspraak inplannen?
Bel VTune! 035 52 47 334 of bel de HOTLINE 0652315031en plan uw Chiptuning in bij één van onze medewerkers.
VTune Chiptuning helpt u graag van maandag tot en met zaterdag.
image003
VTune Piggyback.jpg
VTune Chiptuning = Meer dan alleen optimalisatie
VTune chiptuning
Havenstraat 50
1271AG Huizen.
A27, Afslag Huizen richting centrum.
Tel: 035 52 47 334 van Maandag tot en met Zaterdag
Mob: 06 52 31 50 31
E-mail: <!-- e -->[url=mailto:info@vtune.nl]info@vtune.nl[/url]<!-- e --> 7 dagen in de week
Website: www.vtune.nl
Ik denk dat je beter eens kunt controleren of de laatste softwareversie op je ECU zit. Er zijn bij de 1.4 wat modificaties geweest, juist vanwege de geringe trekkracht onderin. Als ik goed inschat is dat je enige reden om naar chiptuning te kijken.
Hoi Romulus,
Wat jij schrijft over die softwareversie op je ECU daar weet ik niets van. Ik heb daar trouwens geen verstand van maar heb een jaar of 2 terug dit bij de dealer aangekaart. Zij vertelde dat dit probleem bij de A2 bekend was maar men kon er niets aan doen ook niet softwarematig. Jij rijd ook een 1.4 benzine, is dat bij jouw wagen opgelost!
Ik heb gisteren nog een mail naar dat tunning bedrijf gestuurd met de vraag of dan mijn probleempje (want meer is het niet) opgelost zou zijn. Daar kreeg ik een positief antwoord op terug. Zij schreven dat ik het maar 10 dagen moest uitproberen en als het niet werkt halen zij het er weer uit en krijg ik mijn poen terug. Maar ja het is natuurlijk veel geld. En het zou voor mij ook de enigste rede zijn dit te doen. Maar als het op een andere manier zou kunnen zoals jij zegt de software op de ECU aanpassen heeft dat natuurlijk mijn voorkeur. Daar komt bij dat ik retour een 350 km moet rijden en daar dan een dag voor uit moet trekken en als het niet werkt dat probleem nog een keer heb. Als het weggegooid geld is wat Peter hier op dit forum zegt is dat natuurlijk zonde.
Groetjes, Sjors
Wat jij schrijft over die softwareversie op je ECU daar weet ik niets van. Ik heb daar trouwens geen verstand van maar heb een jaar of 2 terug dit bij de dealer aangekaart. Zij vertelde dat dit probleem bij de A2 bekend was maar men kon er niets aan doen ook niet softwarematig. Jij rijd ook een 1.4 benzine, is dat bij jouw wagen opgelost!
Ik heb gisteren nog een mail naar dat tunning bedrijf gestuurd met de vraag of dan mijn probleempje (want meer is het niet) opgelost zou zijn. Daar kreeg ik een positief antwoord op terug. Zij schreven dat ik het maar 10 dagen moest uitproberen en als het niet werkt halen zij het er weer uit en krijg ik mijn poen terug. Maar ja het is natuurlijk veel geld. En het zou voor mij ook de enigste rede zijn dit te doen. Maar als het op een andere manier zou kunnen zoals jij zegt de software op de ECU aanpassen heeft dat natuurlijk mijn voorkeur. Daar komt bij dat ik retour een 350 km moet rijden en daar dan een dag voor uit moet trekken en als het niet werkt dat probleem nog een keer heb. Als het weggegooid geld is wat Peter hier op dit forum zegt is dat natuurlijk zonde.
Groetjes, Sjors
Hoi Sjors,
Wij hebben onze A2 pas 5 maanden en na wat wennen in het begin hebben wij eigenlijk helemaal geen klachten over het wegrijden, trekkracht etc. Al moet ik zeggen dat we weinig met de airco aan rijden. Ik ben er nog niet toe gekomen om te achterhalen welke softwareversie er bij ons in zit.
Aan de hand van een print van het geheugen kun je de versie van de ECU en de software achterhalen. Bij de nieuwere ECU's kan de software updated worden. Dat kost kennelijk (in D) € 60-90 en duurt 3 kwartier, de auto moet dan bij Audi aan de kast.
Zie http://www.a2-freun.de/forum/showthread.php?t=28654 voor meer details. Meer informatie heb ik ook niet. Er zijn zo te zien wel veel mensen die ook de kracht bij het wegrijden missen. Misschien toch eens bij een (andere) Audi-dealer informeren of er iets te updaten valt.
Ik deel de mening van Peter en A2-D2 over chiptuning op benzinemotoren zonder turbo:
Bij turbomotoren is het een heel ander verhaal doordat daar op de laaddruk kan worden ingegrepen, wat al snel een groot effect sorteert.
Succes!
Thijs
Wij hebben onze A2 pas 5 maanden en na wat wennen in het begin hebben wij eigenlijk helemaal geen klachten over het wegrijden, trekkracht etc. Al moet ik zeggen dat we weinig met de airco aan rijden. Ik ben er nog niet toe gekomen om te achterhalen welke softwareversie er bij ons in zit.
Aan de hand van een print van het geheugen kun je de versie van de ECU en de software achterhalen. Bij de nieuwere ECU's kan de software updated worden. Dat kost kennelijk (in D) € 60-90 en duurt 3 kwartier, de auto moet dan bij Audi aan de kast.
Zie http://www.a2-freun.de/forum/showthread.php?t=28654 voor meer details. Meer informatie heb ik ook niet. Er zijn zo te zien wel veel mensen die ook de kracht bij het wegrijden missen. Misschien toch eens bij een (andere) Audi-dealer informeren of er iets te updaten valt.
Ik deel de mening van Peter en A2-D2 over chiptuning op benzinemotoren zonder turbo:
Beim 1.4er bzw beim Ottomotor generell bringt chippen aber in den meisten Fällen sowieso nichts was den Preis rechtfertigen würde außer dem Gewissen dass du Geld ausgegeben hast und nun etwas mehr in deine Signatur schreiben kannst.
Bij turbomotoren is het een heel ander verhaal doordat daar op de laaddruk kan worden ingegrepen, wat al snel een groot effect sorteert.
Succes!
Thijs
Ik sluit me aan bij Peter; rollenbank meting vooraf en achteraf eisen om zeker te zijn van resultaat voordat je € 299,- over de balk smijt. Indien je dit doet mag je ons op de hoogte brengen van de resultaten, want er wordt op internet al veel gepraat over chiptuning voor non-turbo motoren, maar echte resultaten ontbreken tot op heden.
Heb de link naar het duitse forum even geopend en het topic daar gelezen, maar ik moet helaas constateren dat mijn A2 te oud is (AUA motor en geen BBY) voor zo'n software update. :cry:
Michel

Heb de link naar het duitse forum even geopend en het topic daar gelezen, maar ik moet helaas constateren dat mijn A2 te oud is (AUA motor en geen BBY) voor zo'n software update. :cry:
Michel
- Thck
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 07 jul 2009, 16:31
- Locatie: Zevenaar
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Hallo,
Ik heb je verhaal(en de diverse reacties daarop) gelezen.
Wat mij een klein beetje verbaast is het feit dat niemand aan jou vraagt wat je KM-stand is.
Er zijn meerdere oorzaken te geven voor het (geringe) vernogensverlies. Eén van de mogelijkheden is compressieverlies.
Verder is het zo dat het ophogen van je koppel naar 142 Nm wel eens een probleem zou kunnen gaan opleveren bij je aandrijving m.n. de overbrengingen zoals koppeling en aandrijfassen.
Zoals ik de beschrijving lees van dat bedrijf is het eigenlijk alleen een questie van wat parameters aanpassen middels een interventie van een extra ecu. Persoonlijk lijkt mij dit inderdaad zonde geld en kun je beter wat geld besteden aan het vinden van de oorzaak waarom jij een geringer vermogen hebt.
Overigens kun je het vermogen binnen die 10PK al met een heel simpel middel wat verhogen (als je dit zou willen) d.n.v. het plaatsen van een "open" luchtfilter. Dit geeft ook een (zij het gering) verhoging van het motorvermogen.
Theo
Ik heb je verhaal(en de diverse reacties daarop) gelezen.
Wat mij een klein beetje verbaast is het feit dat niemand aan jou vraagt wat je KM-stand is.
Er zijn meerdere oorzaken te geven voor het (geringe) vernogensverlies. Eén van de mogelijkheden is compressieverlies.
Verder is het zo dat het ophogen van je koppel naar 142 Nm wel eens een probleem zou kunnen gaan opleveren bij je aandrijving m.n. de overbrengingen zoals koppeling en aandrijfassen.
Zoals ik de beschrijving lees van dat bedrijf is het eigenlijk alleen een questie van wat parameters aanpassen middels een interventie van een extra ecu. Persoonlijk lijkt mij dit inderdaad zonde geld en kun je beter wat geld besteden aan het vinden van de oorzaak waarom jij een geringer vermogen hebt.
Overigens kun je het vermogen binnen die 10PK al met een heel simpel middel wat verhogen (als je dit zou willen) d.n.v. het plaatsen van een "open" luchtfilter. Dit geeft ook een (zij het gering) verhoging van het motorvermogen.
Theo
Hoi Theo en mede A2 rijders,
Als eerste mijn wagen heeft pas 51000 km gelopen en is van januari 2004. Ik ben wel een vrij rustige rijder maar zoals je in mijn vakantie verslag naar Italië kunt lezen heb ik hem eens op de Duitse autobaan de sporen gegeven en dat ging perfect. Is het niet zo dat als men compressieverlies heeft de motor olie verbruikt!! Dat is bij mijn wagen helemaal niet aan de orde. Ik persoonlijk heb niet zo'n problemen met het wegrijden maar mijn vrouw(die niet zo veel rijd) wel. En als er een van mijn zonen in rijd (dat gebeurd maar eens heel af en toe) klagen ook zij over de kracht onderin bij het wegrijden vooral als men er met vieren inzit. Die Audi garage bij ons in Weert heb ik niet zo'n goed gevoel bij en heb dat in het verleden al eens aangekaart maar zonder resultaat. Ik denk dat ik daar toch nog eens ga vragen of zij via een software modificatie dit probleempje nu wel kunnen oplossen.
Sjors
Als eerste mijn wagen heeft pas 51000 km gelopen en is van januari 2004. Ik ben wel een vrij rustige rijder maar zoals je in mijn vakantie verslag naar Italië kunt lezen heb ik hem eens op de Duitse autobaan de sporen gegeven en dat ging perfect. Is het niet zo dat als men compressieverlies heeft de motor olie verbruikt!! Dat is bij mijn wagen helemaal niet aan de orde. Ik persoonlijk heb niet zo'n problemen met het wegrijden maar mijn vrouw(die niet zo veel rijd) wel. En als er een van mijn zonen in rijd (dat gebeurd maar eens heel af en toe) klagen ook zij over de kracht onderin bij het wegrijden vooral als men er met vieren inzit. Die Audi garage bij ons in Weert heb ik niet zo'n goed gevoel bij en heb dat in het verleden al eens aangekaart maar zonder resultaat. Ik denk dat ik daar toch nog eens ga vragen of zij via een software modificatie dit probleempje nu wel kunnen oplossen.
Sjors