Pagina 1 van 3
A2 met Porsche-sloffen
Geplaatst: 03 sep 2015, 00:45
door NicolasVDW
[LINK](
http://www.autojunk.nl/2015/09/audi-a2- ... he-sloffen)
Wat denken jullie ervan? Wel een leuke discussie onder de foto...
A2 met Porsche-sloffen
Geplaatst: 03 sep 2015, 00:52
door okuki
Staat helemaal niet mis, nu nog zo'n motor achterin

A2 met Porsche-sloffen
Geplaatst: 03 sep 2015, 09:09
door Gribaldi
Dan steigert ie, wel mooie auto en velgen
A2 met Porsche-sloffen
Geplaatst: 03 sep 2015, 09:37
door HansJan
Deze auto stond vorig jaar nog te koop op Marktplaats. Sloffen misstaan niet, maar een setje sportveren zou het afmaken.
A2 met Porsche-sloffen
Geplaatst: 03 sep 2015, 14:12
door stefan74
ben benieuwd wat dit weegt met de 5x130 adapters erbij.
A2 met Porsche-sloffen
Geplaatst: 03 sep 2015, 18:31
door Pocoloco
Leuk dat verhaal over gewicht van de velgen , zal er een keer een stukje over schrijven over die onzin.

A2 met Porsche-sloffen
Geplaatst: 03 sep 2015, 21:11
door stefan74
Onafgeveerd gewicht
Onafgeveerd gewicht bestaat uit de onderdelen van een auto die het oppervlak van de weg volgen en zodoende bij elke hobbel en bobbel van de weg mee op- en neer bewegen (afgezien van de flexibiliteit van de banden). Anders gezegd; het is dat deel van de auto dat niet wordt “gedragen” door de vering. Dit is een van de meest kritieke factoren die de wegligging van een voertuig beïnvloeden.
In het algemeen bestaat het onafgeveerd gewicht bij een auto uit velgen, banden, remschijven en –klauwen en fusees.
A2 met Porsche-sloffen
Geplaatst: 03 sep 2015, 21:41
door AudiFanSedert1971
Eigenlijk off topic...masr wpu het even kwijt.
Belangrijker voor goede wegligging voor auto's op de openbare weg:
Zorgen dat je goede dempers,banden,veren,fusee,stuurkogels ,stabilisatorstang met goede rubberlagers,taatspot's ,uitlijning hebt.
Maar lichtere velgen ?
Ja als je over een kinderkopjesweg met 80 km/uur of hoger gaat rijden met kuilen erin ja dan zijn lichtere velgen mischien beter in dat geval..
Vanwege dat de ophanging voor zijn kiezen krijgt om de boel op te vangen.
Maar wanneer komt dit voor en zou je dat doen?
Maar mischien op circuit of met autorally zou een lager onafgeeveerde gewicht misschien van belang zijn aangezien extreem hoge snelheden behaald worden met korte en snelle bochten achterelkaar.
Maar het gaat ook fout zelfs in de F1 waar eens een keer te lichte velgen op een F1 wagen voor een crash zorgde tijdens een race.
Ieder zijn ding en mening.
Grt
Rolf
:-h
A2 met Porsche-sloffen
Geplaatst: 03 sep 2015, 21:53
door Pocoloco
Onafgeveerd gewicht
Onafgeveerd gewicht bestaat uit de onderdelen van een auto die het oppervlak van de weg volgen en zodoende bij elke hobbel en bobbel van de weg mee op- en neer bewegen (afgezien van de flexibiliteit van de banden). Anders gezegd; het is dat deel van de auto dat niet wordt “gedragen” door de vering. Dit is een van de meest kritieke factoren die de wegligging van een voertuig beïnvloeden.
In het algemeen bestaat het onafgeveerd gewicht bij een auto uit velgen, banden, remschijven en –klauwen en fusees.
Heel leuk onderwerp dit , op het duitse forum zijn ze hier ook heel veel mee bezig wat een wiel weegt.
Dan hebben ze een wiel wat 2kilo minder weegt om het onafgeveerd gewicht zo laag mogelijk te maken, en om daarna grotere remmen te monteren die in totaal 10kilo zwaarder zijn dan standaard.
Dan wordt er niet meer over gewicht gepraat , het is wat Rolf zegt geld alleen in de racerij voor onze a2 maak en merk je er niets van .
A2 met Porsche-sloffen
Geplaatst: 03 sep 2015, 22:04
door stefan74
Even goeie vrienden pocoloco, maar ik heb geen 1.6 maar een 1.4 die lijdt aan het fenomeen 'abfahrschwache'.
Het is echt een wereld van verschil, voor mij dan, of ik met 12.5 kg telefoonvelgen rij of met de huidige 19+ kg 17".
Hoe komt met lichte wielen echt veel makkelijker van zijn plek. Ook even een straatje keren of scherp sturen merk je echt veel verschil.
Het enige wat er echt op vooruit gaat bij de mijne als ik zwaardere wielen monteer, is dat ie beter/strakker op de weg ligt als je rechtdoor gaat.
Voor de rest alleen maar nadelen is mijn ervaring.
Maar ik heb de nadelen er wel voor over want dikke grote wielen staat mn a2 gewoon veel beter.