We moeten de A2 maar verkopen
word steeds gekker:
http://www.ondernemersplein.nl/wetswijz ... ilieuzone/
De nieuwe regel biedt de mogelijkheid om, naast oudere vrachtwagens, de volgende motorvoertuigen te weren:
bestelauto's die op diesel rijden en vóór 1 januari 2006 zijn toegelaten;
personenauto's die op diesel rijden en vóór 1 januari 2006 zijn toegelaten;
personenauto's die op benzine rijden en vóór 1 juli 1992 zijn toegelaten.
http://www.ondernemersplein.nl/wetswijz ... ilieuzone/
De nieuwe regel biedt de mogelijkheid om, naast oudere vrachtwagens, de volgende motorvoertuigen te weren:
bestelauto's die op diesel rijden en vóór 1 januari 2006 zijn toegelaten;
personenauto's die op diesel rijden en vóór 1 januari 2006 zijn toegelaten;
personenauto's die op benzine rijden en vóór 1 juli 1992 zijn toegelaten.
- Audi_gekkie
Professionele staat tussen ()!
Geldt alleen voor bedrijven.
Geldt alleen voor bedrijven.
- Audi_gekkie
Ze kunnen moeilijk alle particuliere autobezitters van auto's van 10 jaar en ouder uit een stad weren. Deze maatregel is echt een wassenneus!
Op de snelwegen veel 130km/pu rijden en dan in de stad auto's weren. :-q
Op de snelwegen veel 130km/pu rijden en dan in de stad auto's weren. :-q
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Alle milieuzone's in Nederland:
https://www.milieuzones.nl/locaties-milieuzones
De beperking geldt vooral voor de diesels van 10 jaar en ouder.
Niet elke particulier rijdt een diesel ...
Voor benzine zijn de grenzen veel ruimer (van voor 1992), die auto's zijn dus al 23 jaar oud ..
Blijf het trouwens wel vreemd vinden dat men (vracht)auto's, die toegelaten zijn voor de Nederlandse markt, alsnog kan weren uit een milieuzone. En dat op basis van een bouwjaar,
niet op basis van het voldoen aan een bepaalde (euro)norm voor uitstoot.
https://www.milieuzones.nl/locaties-milieuzones
De beperking geldt vooral voor de diesels van 10 jaar en ouder.
Niet elke particulier rijdt een diesel ...

Voor benzine zijn de grenzen veel ruimer (van voor 1992), die auto's zijn dus al 23 jaar oud ..
Blijf het trouwens wel vreemd vinden dat men (vracht)auto's, die toegelaten zijn voor de Nederlandse markt, alsnog kan weren uit een milieuzone. En dat op basis van een bouwjaar,
niet op basis van het voldoen aan een bepaalde (euro)norm voor uitstoot.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Deze regel gaat ook in Rotterdam gelden. Een onzin regel, want je kunt op hele andere manieren de vervuiling binnen de stadskern omlaag brengen, door bijvoorbeeld autovrije of luwe gebieden te maken. Weer alle auto's van de Coolsingel, die dwars door het winkelgebied van R'dam gaat, en je bent al een heel eind.
Zoals het er nu staat, zou ik me dus alleen nog met de A2 in die zones mogen rijden. Al mijn andere auto's komen er niet meer in, al hebben die zelfs een kat, als het ook voor particulieren zou gaan gelden.
Maar net zoals in Duitsland, met die Umweltstickers, is het een wassen neus. Die stickers worden ook uitgegeven op bouwjaar, niet op emissie. Maar zelfs de Duitsers houden zich er niet aan, en het is alleen maar geldklopperij onder de noemer milieu. Ik word niet goed van al die milieurakkers. Milieu is het toverwoord en trigger om maar de meest belachelijke regels te kunnen dicteren, en ondertussen veel geld op te strijken.
En als nabrander ..... Doe dan ook maar wat aan al die scootertjes. Die stoten vele malen meer fijnstof uit dan een normale auto of zelfs diesel. Maar daar doen ze niets aan.
Zoals het er nu staat, zou ik me dus alleen nog met de A2 in die zones mogen rijden. Al mijn andere auto's komen er niet meer in, al hebben die zelfs een kat, als het ook voor particulieren zou gaan gelden.
Maar net zoals in Duitsland, met die Umweltstickers, is het een wassen neus. Die stickers worden ook uitgegeven op bouwjaar, niet op emissie. Maar zelfs de Duitsers houden zich er niet aan, en het is alleen maar geldklopperij onder de noemer milieu. Ik word niet goed van al die milieurakkers. Milieu is het toverwoord en trigger om maar de meest belachelijke regels te kunnen dicteren, en ondertussen veel geld op te strijken.
En als nabrander ..... Doe dan ook maar wat aan al die scootertjes. Die stoten vele malen meer fijnstof uit dan een normale auto of zelfs diesel. Maar daar doen ze niets aan.
- Audi_gekkie
Voor uitstoot geldt één scooter zijn 50 moderne auto's (volgens een uitspraak gedaan in een autoprogramma op tv)
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Maar dan heb je het over 2 takt maar toch niet 4 takt?
Ze zijn toch bezig om aanschaf nieuwe 2 takt te verbieden dacht ik?
Ze zijn toch bezig om aanschaf nieuwe 2 takt te verbieden dacht ik?
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
523.200.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl