gewicht op kenteken 1.4tdi met OSS?
Toen ik in mei 2010 mijn a2 uit Duitsland geïmporteerd had moest deze bij de RDW gewogen worden omdat ik geen CVO van de auto kon laten zien. De auto werd vastgesteld op 1213 kg massa rijklaar, voor de wegenbelasting komt dat op 1113 kg. Dat viel me wel een beetje tegen moet ik zeggen, temeer omdat ik altijd een gewicht van onder de 1000 kg zag staan als het om de A2 ging.
Na het opvragen van het CVO in de hoop dat daar een lager gewicht op zou staan zag ik dat ook daar een gewicht van 1205 kg genoteerd staat.
En toch als ik de 55kw tdi's op marktplaats met OSS bekijk zijn deze allen 995 kg leeg gewicht (heb er 4 gevonden). Ik durf er wel iets om te verwedden dat ook deze auto's op de weegbrug net als die van mij op 1200 kg uitkomen maar op een of andere manier heeft de importeur het toentertijd slim gespeeld.
Eigenlijk wil ik er een belletje naar PON aan wagen om eens te informeren of mijn auto niet alsnog naar 995 kg gezet kan worden en hoe ik dat kan realiseren.
edit: gelukt om gewicht op kenteken aan te passen, zie verderop in dit draadje
Heb je ook een 55kw tdi met Open Sky System, laat dan eens weten welk leeg gewicht er op je kenteken vermeld staat.
Na het opvragen van het CVO in de hoop dat daar een lager gewicht op zou staan zag ik dat ook daar een gewicht van 1205 kg genoteerd staat.
En toch als ik de 55kw tdi's op marktplaats met OSS bekijk zijn deze allen 995 kg leeg gewicht (heb er 4 gevonden). Ik durf er wel iets om te verwedden dat ook deze auto's op de weegbrug net als die van mij op 1200 kg uitkomen maar op een of andere manier heeft de importeur het toentertijd slim gespeeld.
Eigenlijk wil ik er een belletje naar PON aan wagen om eens te informeren of mijn auto niet alsnog naar 995 kg gezet kan worden en hoe ik dat kan realiseren.
edit: gelukt om gewicht op kenteken aan te passen, zie verderop in dit draadje
Heb je ook een 55kw tdi met Open Sky System, laat dan eens weten welk leeg gewicht er op je kenteken vermeld staat.
Dat heeft de RDW destijds volgens mij fout gedaan; er wordt niet meer gewogen. Dit type is in NL gewoon bekend, een CVO hoef je dus ook niet meer te laten zien. Onze A2 hebben we in 4-2009 ingevoerd en toen gebeurde dat al niet meer. Ik zou eerst contact op nemen met de RDW.
Oef, dat lijkt wel een aanzienlijk nadeel van een geïmporteerde A2 te zijn, dan. Want als ik het goed begrijp geldt voor een "Nederlander" het gewicht van de typegoedkeuring, maar wordt elke geïmporteerde auto afzonderlijk gewogen? Het prijsverschil in aanschaf pas je dan in MRB per jaar weer bij... :roll:
Ik ben ook net langs de RDW (niet met een TDI maar toch).
Met CVO; hierop staan je chassisnummer en een europees typegoedkeuringsnummer. Daar gaat het volgens mij om?
Het gewicht op het CVO is in mijn geval namelijk 1048 kg, maar op mijn kentekengegevens is 970 rijklaar gekomen, 870 voor de wegenbelasting.
En dat is exact wat een gewone kale 1.4 uit 2001 op kenteken heeft staan die origineel in NL is uitgeleverd.
CVO opvragen in Duitsland, bij Audi, is eerste keer gratis (laat de verkoper het meeleveren....), tweede keer betaal je een paar tientjes administratie. Maar dat heb je dus snel terugverdiend zo te zien.
Wat je nu nog kunt doen???? Begin is met RDW bellen maar voor een eenmaal afgegeven kenteken wordt het lastig ben ik bang.
Groet, Marc
Met CVO; hierop staan je chassisnummer en een europees typegoedkeuringsnummer. Daar gaat het volgens mij om?
Het gewicht op het CVO is in mijn geval namelijk 1048 kg, maar op mijn kentekengegevens is 970 rijklaar gekomen, 870 voor de wegenbelasting.
En dat is exact wat een gewone kale 1.4 uit 2001 op kenteken heeft staan die origineel in NL is uitgeleverd.
CVO opvragen in Duitsland, bij Audi, is eerste keer gratis (laat de verkoper het meeleveren....), tweede keer betaal je een paar tientjes administratie. Maar dat heb je dus snel terugverdiend zo te zien.
Wat je nu nog kunt doen???? Begin is met RDW bellen maar voor een eenmaal afgegeven kenteken wordt het lastig ben ik bang.
Groet, Marc
Dit is hoe onze 1.4 benzine uit 2002 geregistreerd staat:
Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig: 895 kg
Laadvermogen: N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig:1.435 kg
Massa rijklaar: 995 kg
Ik had bij de invoer geen CVO en de auto is niet gewogen. De V70 die ik in 1-2009 heb geimporteerd trouwens ook niet.
Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig: 895 kg
Laadvermogen: N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig:1.435 kg
Massa rijklaar: 995 kg
Ik had bij de invoer geen CVO en de auto is niet gewogen. De V70 die ik in 1-2009 heb geimporteerd trouwens ook niet.
- Donckerwolke
Wat weegt een TDI-90 eigenlijk op kenteken?
- Donckerwolke
Ja, dat had ik ook gezien.
Heb gezocht naar een te koop staande op NL-kenteken om dan via rdw.nl te zien wat massa is maar niks kunnen vinden helaas
Heb gezocht naar een te koop staande op NL-kenteken om dan via rdw.nl te zien wat massa is maar niks kunnen vinden helaas
Bij mijn A2 kon de duitse garagehouder ook de COC/ EWG niet vinden.
Hij heeft hem aangevraagd in Wolfsburg
emailadres: <!-- e -->[url=mailto:COCService@volkswagen.de]COCService@volkswagen.de[/url]<!-- e -->
of postadres: Volkswagen Logistics GmbH & Co OHG
Zentrale Auftragsabwickelung Fahrzeuge
Brieffach 0211
38436 Wolfsburg
Wel je chassisnummer er bij vermelden.
succes pier
Hij heeft hem aangevraagd in Wolfsburg
emailadres: <!-- e -->[url=mailto:COCService@volkswagen.de]COCService@volkswagen.de[/url]<!-- e -->
of postadres: Volkswagen Logistics GmbH & Co OHG
Zentrale Auftragsabwickelung Fahrzeuge
Brieffach 0211
38436 Wolfsburg
Wel je chassisnummer er bij vermelden.
succes pier