opvolger A2

Algemene discussie over de A2
Plaats reactie
grijsgevaar

13 jan 2011, 23:07 0 x

zeer vreemd dat een fabrikant als AUDI niet met een opvolger van de A2 komt.
De concurrentie probeert dat namelijk wel.
( Sommige stijlelementen vindt je hier en daar in andere kleine auto's terug: onder andere is bij de KIA Venga goed naar de A2 gekeken..maar kan er toch niet aan tippen )
De A2 was zijn tijd ver vooruit en zou nu een verkoopklapper zijn in het iets duurder segment.
In deze tijd van zuiniger en high tech moet de opvolger van dit type auto
toch niet aan te slepen zijn dunkt me.
Gerrit-Jan

14 jan 2011, 10:52 0 x

[quote="grijsgevaar"]zeer vreemd dat een fabrikant als AUDI niet met een opvolger van de A2 komt.
De concurrentie probeert dat namelijk wel.
( Sommige stijlelementen vindt je hier en daar in andere kleine auto's terug: onder andere is bij de KIA Venga goed naar de A2 gekeken..maar kan er toch niet aan tippen )
De A2 was zijn tijd ver vooruit en zou nu een verkoopklapper zijn in het iets duurder segment.In deze tijd van zuiniger en high tech moet de opvolger van dit type auto
toch niet aan te slepen zijn dunkt me.[/quote]

tja, een beetje leuke auto die belastingvrij is kost rond de 12.000 a 13.000 euro.
als je dan gaat kijken waarvoor de A2 destijds is verkocht, die van mij koste geloof ik 23.000 euro.... de A2 is ook niet voor niets erg weinig verkocht.

de A2 liep ver maar dan ook ver vooruit op zijn concurentie! nadeel was wel een hoge prijs :D

dus ik denk dat iemand die wil besparen op zijn autokosten niet even 10K extra neerlegt voor een auto die eigelijk het zelfde te bieden heeft. en ja ik weet ook dat er weinig auto's van onder de 900 kilo kunnen tippen aan het comfort van de A2 ;)
grijsgevaar

14 jan 2011, 14:51 0 x

Dank voor reactie:
In mijn bericht sprak ik ook al van: "iets duurder segment".
Een auto van een wat intelligenter ontwerp en mooiere materialen mag m.i. ook iets meer kosten.
Zolang het maar niet absurd wordt uiteraard.
Deze auto's wil je niet om het goedkoopst uit te zijn, maar zijn meer een statement.
j.hoeben1

14 jan 2011, 15:45 0 x

[quote="grijsgevaar"]Dank voor reactie:
In mijn bericht sprak ik ook al van: "iets duurder segment".
Een auto van een wat intelligenter ontwerp en mooiere materialen mag m.i. ook iets meer kosten.
Zolang het maar niet absurd wordt uiteraard.
Deze auto's wil je niet om het goedkoopst uit te zijn, maar zijn meer een statement.[/quote]

Hoi grijsgevaar,

De A2 heeft een paar flinke nadelen en die zijn, ik heb een heel grote kennissen kring en daar is er niet een bij die hem mooi vindt, en daar komt bij dat ze hem veel te duur vinden! Ik kan ook niet zeggen dat ik hem echt mooi vind maar heb deze wagen puur gekocht om zijn kwaliteit, binnenruimte, rijgenot en zuinigheid, en op die punten scoort hij heel hoog. Als Audi destijds eerst vooraf meer onderzoek had gedaan naar wat de mensen mooi vinden was de A2 een schot in de roos geworden. Dat de wagen goed in de handel ligt is ook niet zo. Het zijn maar een paar mensen zoals wij hier op dit forum die de wagen ook op andere punten beoordelen als mooi. Iedereen vindt hem te duur navenant je ziet!! Dus was hij hier in Nederland nooit een bestseller.

Sjors
mister

14 jan 2011, 22:31 0 x

Graag wil ik ook mijn mening geven over de A2.

Ik heb hem gekocht omdat ik het een aparte auto vindt. En graag in een aparte auto rijdt. Wat je niet zo vaak tegenkomt zeg maar...

Ik zat te twijfelen tussen de A2 en Polo. Voor het zelfde geld wat ik voor mijn A2 heb gegeven kon ik zeker een Polo met meer opties of een veel jongere met minder kilometers op de teller kopen.

Ik heb tot de dag van vandaag nog geen spijt gehad.

Wat ook gezegd mag worden is. Je rijdt immers in een echte AUDI. Naam zegt genoeg denk ik.
Woco

16 jan 2011, 10:55 0 x

De Audi A2:

je vind hem mooi, of je vind het helemaal niks.

Gelukkig horen wij bij de 1e categorie.
Ik denk dat de A2 vooral voor "aparte mensen" ontwikkeld is.
Mensen die af en toe graag hun hoofd boven het maaiveld uitsteken.

Ik hoor daar met veel plezier bij!

Dat de A2 nog geen opvolging krijgt is niet geheel zeker. Vooral omdat Volkswagen volgend jaar met de UP komt... klein platform, waar wellicht Audi van mee kan profiteren
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

16 jan 2011, 12:22 0 x

Ik heb al enige tijd geleden gelezen dat er in 2014 een opvolger komt! Zie bijgaande foto's.

Theo
Donckerwolke

21 jan 2011, 18:37 0 x

Ik vind een A2 een erg leuke en bijzondere auto. Praktisch, zuinig, kwaliteit, geheel van aluminium, dus werkelijk uniek.

Wat lastig is: als je een TDI-90 zoekt vind je die nauwelijks. Iets met rond de 100.000 op de klok kost ongeveer 11 bij de Oosterburen, tel daar iets van 2000 bij op voor transport, invoer, bpm etc. Zit je al snel op 13 voor zo'n A2.

Kan je dus bijna een nieuwe Grande Punto met 4 cilindri en wegenbelasting vrij voor kopen, of een volgeladen Polo Cross met weinig km uit 2006, of al bijna een Mini Cooper D in Duitsland.

Kortom, de liefde moet wel diep zitten om dan nog zo'n A2 aan te schaffen ...
joris1980
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

21 jan 2011, 21:10 0 x

[quote="Donckerwolke"]Ik vind een A2 een erg leuke en bijzondere auto. Praktisch, zuinig, kwaliteit, geheel van aluminium, dus werkelijk uniek.

Wat lastig is: als je een TDI-90 zoekt vind je die nauwelijks. Iets met rond de 100.000 op de klok kost ongeveer 11 bij de Oosterburen, tel daar iets van 2000 bij op voor transport, invoer, bpm etc. Zit je al snel op 13 voor zo'n A2.

Kan je dus bijna een nieuwe Grande Punto met 4 cilindri en wegenbelasting vrij voor kopen, of een volgeladen Polo Cross met weinig km uit 2006, of al bijna een Mini Cooper D in Duitsland.

Kortom, de liefde moet wel diep zitten om dan nog zo'n A2 aan te schaffen ...[/quote]

FF een vraagje; waarom wil je perse een tdi-90pk?

Ik heb hier ook naar gezocht, maar uiteindelijk een 75pk versie gekocht.
Deze laten chippen naar 100pk & 240nm! Rijdt echt geweldig! :P
En gemiddeld verbruik van 1:21 :D

Vriendelijke groet, Joris
Donckerwolke

22 jan 2011, 17:15 0 x

Ik heb verschillende proefritten gemaakt en die TDI-90 vond ik met kop en schouders boven de 2 TDI-75's uitsteken die ik ook proefgereden had.

Als je zo kijkt op Mobile zijn er slechts rond de 25 stuks te koop in Duitsland met rond de 100K. En echt goedkoper worden ze ook weer niet met de jaren...
Plaats reactie