Geinspireerd door de bovenstaande advertentie en de opmerking van Henk Maris in een eerder item kom ik tot het volgende plan:
Met ingang van volgend jaar wordt er behalve de ongeveer €10 aan bijdrage voor de A2CN ook een A2
INSTANDHOUDINGSBIJDRAGE geheven van €10
Deze bijdrage wordt gebruikt om A2tjes op te kopen die door de laatste eigenaar aan de kant geschoven zijn wegens motor of versnellingsbak problemen.
Deze auto' s worden voorbereid op ombouw tot electrische auto.
Dwz motor eruit, versnellingsbak, uitlaat , benzinetank ed verwijderen.
Omdat het praktisch niet te doen is om in een lege varkenstal auto's te gaan demonteren( mileu eisen),zal er
kontakt gelegd moeten worden met een bestaand demontage bedrijf.
In ruil voor de gedemonteerde onderdelen worden de toekomstige A2E daar beheerd.
Omdat het op dit moment nog vrij duur is om om te bouwen naar electrisch en de actieradius ook nog niet echt goed is, zie ik het wel voor me dat daar de eerste 2 jaar een rijtje A2 staat te wachten.
Waarschijnlijk zal een deel van de instandhoudingsbijdrage gebruikt moeten worden bij het opstarten van een ombouw bedrijf.
Nu is het meestal zo dat degene die het plan bedenkt het ook moet uitvoeren, dat kan helaas in dit geval niet. In de binnenvaart is de planning altijd op het laatste moment rond en afspraken kunnen niet ver vooruit gemaakt worden.
Hoe groot het budget moet worden? En wie gaat de aankopen doen? Dat moet nog uitgewerkt worden.
Het idee is ontstaan omdat er de laatste tijd veel A2tjes om economische redenen naar de sloop gaan die nog best een goed leven als electro A2 hadden kunnen hebben.