Indicatie aantallen Colorstorms
- Paulus
- Audi A2 clublid
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Beste A2 liefhebbers; ik vraag mij af hoeveel A2's er in Nederland zijn in de Color Storm uitvoering. Vooral PapayaOrange en Lichtsilber. Is er iemand binnen de club die hier iets over kan vertellen? Mocht je een bijzondere (originele) kleur hebben dan hoor ik het graag.
Zelf ben ik nieuw binnen de Audi A2 Club Nederland. Twee jaar geleden kocht ik een zilvergrijze A2 van een vriend, bedoeld als woon/werk vervoersmiddel. In de periode die volgde bleek deze A2 echt een ontdekking en ging ik de auto steeds meer waarderen; maar dan als youngtimer. Ik kwam tot de ontdekking dat er een Color Storm bestond en heb toen een 1.4 benzine in Sprintblau gekocht. Eigenlijk zocht ik een Imolagelb uitvoering, maar deze is een stuk zeldzamer. Afgelopen donderdag heb ik de blauwe A2 bij Jan Eenink ingeruild voor de gele 1.4 Color Storm. Ik ben er heel blij mee.
Vriendelijke groet, Paul
Zelf ben ik nieuw binnen de Audi A2 Club Nederland. Twee jaar geleden kocht ik een zilvergrijze A2 van een vriend, bedoeld als woon/werk vervoersmiddel. In de periode die volgde bleek deze A2 echt een ontdekking en ging ik de auto steeds meer waarderen; maar dan als youngtimer. Ik kwam tot de ontdekking dat er een Color Storm bestond en heb toen een 1.4 benzine in Sprintblau gekocht. Eigenlijk zocht ik een Imolagelb uitvoering, maar deze is een stuk zeldzamer. Afgelopen donderdag heb ik de blauwe A2 bij Jan Eenink ingeruild voor de gele 1.4 Color Storm. Ik ben er heel blij mee.
Vriendelijke groet, Paul
- JdeGroote
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Er staan 8 oranje en de 49 gele geregistreerd. https://voertuig.net/merk/audi/model/au ... ranje,geel
CS Imolagelb 2005 188.000KM
- Paulus
- Audi A2 clublid
Dankjewel! Deze site kende ik nog niet. Ik neem dan dat deze site alleen op kleur selecteert. Een oranje A2 kan dus ook een normale A2 zijn. Dus geen Color Storm?JdeGroote schreef:
Er staan 8 oranje en de 49 gele geregistreerd. https://voertuig.net/merk/audi/model/au ... ranje,geel
- Paulus
- Audi A2 clublid
De gele is er alleen als CS voor zover ik weet, maar er is een standaard uitvoering in oranje.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... &scopeId=C
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... &scopeId=C
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
Maar de kleur die de link naar toe verwijst van te koop staande A2
Is gewoon de kleur
Jaipur rood pareleffect
Kleurcode 5H
Waarschijnlijk of de foto in volle zon genomen of de wagen heeft een poetsbeurt nodig om de kleur op te halen....
Zie bij de A2 club buren...
https://wiki.a2-freun.de/wiki/index.php/Lackierungen
Is gewoon de kleur
Jaipur rood pareleffect
Kleurcode 5H
Waarschijnlijk of de foto in volle zon genomen of de wagen heeft een poetsbeurt nodig om de kleur op te halen....
Zie bij de A2 club buren...
https://wiki.a2-freun.de/wiki/index.php/Lackierungen
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.630.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.180.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.180.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- HansJan
- Moderator
Hier nog een gele CS bezitter. Ik ken er totaal 3 in NL. Een recent geïmporteerde 1.6FSI van @RobinRotterdam, een diesel in NH en eentje in Zeeland (ook ooit forumlid).
De CS in deze bijzondere Papaya kleur is een zeldzaamheid, maar het verbaast me dat er totaal 8 in NL op kenteken staan. Controle van de kentekens op voertuig.net leert dat er zeker 7 zijn geïmporteerd.
De laatste is in in sept-2000 op de weg gekomen en toen bestond de CS nog niet. Er staat ook een 1.2TDI 3L als oranje geregistreerd, die is niet als CS geleverd. Ik vermoed dat de kleur bij de import is aangepast, maar dat zou me bevreemden. Jaipurrot is echt root met een vleug oranje metallic.
De CS in deze bijzondere Papaya kleur is een zeldzaamheid, maar het verbaast me dat er totaal 8 in NL op kenteken staan. Controle van de kentekens op voertuig.net leert dat er zeker 7 zijn geïmporteerd.
De laatste is in in sept-2000 op de weg gekomen en toen bestond de CS nog niet. Er staat ook een 1.2TDI 3L als oranje geregistreerd, die is niet als CS geleverd. Ik vermoed dat de kleur bij de import is aangepast, maar dat zou me bevreemden. Jaipurrot is echt root met een vleug oranje metallic.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Paulus
- Audi A2 clublid
Dank voor jullie reacties. Wat betreft de Papayaoranje CS; ik ben er nog nooit eentje tegengekomen. De Sprintblauwe CS zie ik soms, Misanorood slechts 2 keer ( Duitsland en Frankrijk) en Imolageel 1 keer, behalve de mijne dan.
De waarde van een CS lijkt momenteel te stijgen, waarschijnlijk vanwege de geringe aantallen. Er staat trouwens op Mobile.de een zilvergrijze CS in Duitsland te koop. S-line, 170.000 km. Voor 8000 euro. Ook een echte zeldzaamheid!
De waarde van een CS lijkt momenteel te stijgen, waarschijnlijk vanwege de geringe aantallen. Er staat trouwens op Mobile.de een zilvergrijze CS in Duitsland te koop. S-line, 170.000 km. Voor 8000 euro. Ook een echte zeldzaamheid!