We hebben een
lijstje met aankooptips. Note to self: misschien moeten we die eens als sticky bovenaan deze categorie zetten?
Algemeen:
- Distributieriem/spanrollen/waterpomp
- Onderhoudsboekjes (te checken bij Audi dealer)
- NAP
Per model specifiek:
1.2 TDI:
- Schakelrobot versnellingsbak
1.4 Benzine:
- Olieverbruik
1.4 TDI (55 kW):
- Tussenkoeler (motorcode AMF)
1.4 TDI (66 kW):
- Turbolader
- Roest aan de remschijven achter
1.6 FSI:
- Penbobines
- Roest aan de remschijven achter
Vaker voorkomend bij alle modellen: (sortering willekeurig)
- EGR gescheurd (geur uitlaatgassen in motorruimte)
- Expansievaatje koelvloeistof lek
- Vocht in koplampen
- Kentekenverlichting lek of defect (schroeven roesten, glaasjes worden bros)
- Ruimte op koppelstangen voorwielophanging ("klonk" op oneffenheden met ingestuurde wielen)
- Stabilisatorstangrubbers gescheurd/verschoven (nakijken achter het voorwiel)
- Gebroken veren - stuur draaien bij stilstaande auto. Pas op bij metalige geluiden.
- Scheurtjes in de deuren boven de bovenste deurschanieren.
- Knakkende deurvangers.
- Defekte volumeknop origineel Audi Concert I radio
- Defekt comfortregelapparaat (fouten bij openen tankdop, centr. vergrendeling, elektr. ramen)
- Water onder klep in kofferruimte door kapotte ontluchtingskleppen achter achterbumper
- Microswitch kofferklep (opent/sluit onregelmatig)
- Softwareproblemen in BNS4.2 (TravelPilot DX) -> Update naar SW0060
- Klapperende leuningen van gedeelde achterbank door uitgesleten rubbers
- Temperatuurmeter dashboard valt uit (sensor vernieuwen)
- Softlack o.a. ruitbediening, lichtschakelaar, airco beschadigt snel
Laat je door deze hele lijst niet ontmoedigen, de A2 is een bovengemiddeld goede auto. Ik hoop dat jouw ervaringen dat ook gaan bevestigen. Tot binnenkort!
