Pagina 1 van 1
Milileuzones NL vanaf 2020
Geplaatst: 29 jun 2018, 22:20
door mercy200
DIt artikel las ik zojuist op DT:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2238809 ... ilieuzones
Gemeentes mogen gaan kiezen tussen Euro3 (gele) of Euro4 (groene) zones vanaf 2020. Meer kleurtjes komen er niet in NL.
Dat zou betekenen dat alle A2's overal in de Nederlandse steden mogen gaan/blijven rijden. Of heb ik dat mis?
Het lijkt alsof het niet om een wetsvoorstel, maar om een besluit gaat. Weet iemand er meer van?
Re: Milileuzones NL vanaf 2020
Geplaatst: 30 jun 2018, 19:22
door eekhoorntje
Dit bericht is al elders besproken, en naast de huidige zullen ook andere alleen nog maar voor de Blauwe 2006 kiezen waardoor vrijwel elke A2 diesel te smerig is... tussen geel of blauwe kiezen, doe dan gelijk die blauwe maar zullen ze dan wel zeggen..... gezien de kosten die vrijwel gelijk zijn voor de gemeentes.
Ik kijk nu in Rusland naar Diesels die naar zowel Aardgas als LPG omgebouwd zijn en vooral de LPG ondanks de hoge kosten is een manier om toch een Diesel te behouden.
Dan komt er alleen LPG in en herkeuring, maar geen G3 eisen nog op dit moment dus geen belastingvoordeel.... echter, als iemand dit hier wil keuren en als G3 kan registreren is er tevens een belastingvoordeel van de huidige niet bepaald goedkope motorrijtuig belasting mogelijk om het ooit bij langer gebruik terug te halen.
De Diesel op LPG zou 60% zuiniger zijn dan een van Benzine... maar bij 40% werkelijk is het al terug te verdienen.... wel moeten ze nog diverse probleempjes oplossen en is het niet echt betrouwbaar maar als dit er komt, Diesel tank eruit, uitlaat verplaatsen en 50 liter gastank eronder bij achteras.....
Ik zoek het nu uit hoe ver ze in St. Petersburg zijn en ga proefrit maken.
Als ik op 50 liter LPG tank geen 600 maar 1000 Km kan rijden..... dan gaat ook bij Eekhoorntje wel weg en koop ik ondanks de 100Kg zwaardere wel een diesel voor ombouw.
Re: Milileuzones NL vanaf 2020
Geplaatst: 30 jun 2018, 21:44
door jaapje
Nou, ik kan het niet anders lezen dat vanaf de Rijksoverheid enige druk komt op de gemeente ‘s om te kiezen voor een groen of een geel vignet en dat lijkt mij goed nieuws!
Want dan speelt bouwjaar geen grote rol meer.
En fantastische verhalen over inbouwen van gas in Rusland? ........ ik laat het aan mij voorbij gaan.
Re: Milileuzones NL vanaf 2020
Geplaatst: 01 jul 2018, 11:51
door eekhoorntje
Beste Jaapje,
De Russische verhalen zijn nog niet voldoende uitontwikkeld, maar als het daar betrouwbaar en goed ging bij Skoda Fabia die ongeveer dezelfde motor heeft...... nog niet vrij leverbaar en tering eind rijden voor ombouw....
Maar de Milieu zone, Geel of Groen en ik verwacht dat dan vele gemeentes gelijk voor Groene gaan en niemand de gele nog wil aanleggen!
Dat betekende volgens een andere krant die iets meer info gaf geen 2001 maar 2006 grens... en dan vallen alle A2 diesels af, ook de 1.2 Tdi met Euro 4 wegens bouwjaar.
Ik heb deze staatssecretaris gevraagd of ze een aanpassing wil doen aan die nu al aan Euro 4 voldoen of die er naar toe omgebouwd worden of hoger.
Dan kunnen alle oude diesels schoner worden zoals in Duitsland tegen betaling ook vaak gedaan word.
Daarmee word niet alleen het Centrum grote steden schoner meer geheel Nederland.
Een vuile stink diesel die je op de Milieu zone grens parkeerde is nog altijd vuil tot de Milieu grenzen geven en bij schonere voertuigen die omgebouwd en gekeurd worden bereiken we meer.
Hopelijk wil zij wel luisteren en Nederland schoner maken.
Mijn Diesel naar LPG ombouw verhaal is dat ze er mee bezig zijn, maar of je dan ook de G3 keur kunt krijgen voor halvering Motorrijtuigen belasting? Diesel en G is duur en voor G3 betaal je maar helft!