Autoverzekering

Algemene discussie over de A2
marcelaudi
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

18 feb 2019, 18:19 0 x

Na de schade de polis van de A2 eens goed doorgenomen.
De A2 is als 2e auto verzekerd en wa verzekerd met inzittende verzekering , na nu blijkt betaal ik Rond de 27 euro per maand voor de verzekering.

Omdat ik het bedrag nogal hoog vindt ben ik benieuwd wat jullie voor de verzekering betalen.
Graag hoe verzekerd en bij welke maatschappij .
bjmeengs
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 feb 2019, 18:53 0 x

Betaal als ANWB lid, met maximale no-claim voor WA beperkt casco met inzittende €24,73 per maand.
Eigen risico voor ruitreparatie €0,- en voor ruitvervanging €75,- door aangesloten reparateur.
Bedrag is inclusief assurantiebelasting .
trebbor77
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

19 feb 2019, 06:45 0 x

ik betaal € 22,01 voor wa beperkt casco (geen aanvullingen) met 6 schadevrije jaren en een eigen risico van € 500,- en een no-claim garantie via De Nederlanden van Nu die nu net van naam zijn veranderd naar SV direct.
Via vergelijkingssites is het vrij makkelijk om op zoek te gaan naar de beste/meest voordelige verzekering voor jezelf en dit gewoon 1x per jaar doen. En volgens mij krijg je bij overstappen altijd een extra schadevrij jaar wat overstappen sowieso interessant maakt.
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

19 feb 2019, 08:59 0 x

Let op!

Voor jongeren onder de 24 gelden hogere tarieven en hoger eigen risico.
Ook is de gratis gekregen korting bij overstap gelijk weg dus die mag je nooit rekenen en opgeven.
Doe je dat wel komt er een correctie van werkelijke schadevrije jaren bij de meeste verzekeraars.

Zelf betaal ik maar €254 per jaar voor beide voertuigen voor WA+ tot 12.000 km per jaar, als ik meer ga rijden... word het daar ook duurder.
kale WA is goedkoper maar brand- diefstal en vooral eerste is helaas in bepaalde steden harde noodzaak.
Wel heeft 1 auto nu 19 schadevrije jaren en no claim beschermer en de nr2 is met maar 4 jaren dus wel goedkoop, maar niet elke verzekeraar wil beide onder deze voorwaarden overnemen.
Voor de 2e auto met slechts 4 jaren betaal ik nu ook het lage 19 schadevrije jaren tarief!

Ik zit bij Unive, soms zijn andere tijdelijk goedkoper maar die gaan vaak na klant binnenhalen volgende jaar flink omhoog, en 1 auto goedkoper, 2e flink duurder dus ik keek en hard weggelopen bij die ook op TV aanbieding!

Wel mag ik volgend jaar bij hun langs als de eerste A2 dan 20+ is, deze van Augustus 1999 word dit jaar dus al 20 maar op de vervaldatum kan ik deze pas op 1 april 2020 voor nog lagere prijs verzekeren tot 5000 Km per jaar. Maar nu nog geen Youngtimer polis....

De jongeren toeslag, mijn 12.000 km maximaal per jaar en de WA+ toeslag, en mijn persoonlijke korting.... en niet elke verzekeraar behandelde de 2e auto op deze manier.

Dus 1 of 2 A2ś kan al flink verschil in keuze geven, en voor een paar euro minder ga ik echt niet over omdat mijn familie na 1 jaar weer snel terug kwam nadat die goedkopere volgende jaar flink omhoog ging.... ten daarbij tevens de no claim beschermer kwijt was!

Vooral de No Claim beschermer, ik mag dus iemand rammen zonder kosten!
Die word zelden overgenomen!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
HansJan
Moderator

19 feb 2019, 11:21 1 x

We moeten voorkomen dat we hier appels met peren vergelijken.

De premie is sterk afhankelijk van een aantal factoren: provincie, leeftijd bestuurder, opgebouwde schadevrije jaren (no-claim), keuze eigen risico, aantal kilometers, brandstofsoort, inzittenden, pech-hulp, etc.

Aan de nieuwe hype om jaarlijks te switchen tussen allerlei verzekeraars doen wij niet mee; geeft enkel een hoop rompslomp. Wij gaan niet voor de goedkoopste maar uit ervaring wel een van de betere: Univé. Al meer dan 20 jaar een tevreden klant.

Dan onze verzekering: 15 schadevrije jaren, 80% no-claim, geen ER, pech-hulp, inzittenden, WA beperkt casco tot 12.000km: €30 per maand.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Antonius

19 feb 2019, 12:04 1 x

Mijn Porsche al jaren als klassieker verzekerd bij Turien. Nu mijn A2 ook bij die maatschappij in WA met inzittenden. Het was niet de voordeeligste maar kreeg 2 jaren no claim 'cadeau'. Met een klassieker verzekering bouw je die niet op. Ik heb Turien gelukkig nooit bij schade hoeven aan te spreken. Dan zul je een verzekeraar of tussenpersoon pas leren kennen.

Turien biedt ook voor jongere auto's een klassiekerverzekering aan. Zeker als de A2 een tweede auto is kan dat interessant zijn. Groot voordeel is dat deze verzekeringen op basis van een taxatierapport werken. Dat is een investering die om de 2 of 3 jaar terugkomt maar de taxatie waarde van je auto geldt als uitgangspunt bij schade en niet de dagwaarde. Er zijn wel beperkingen (naast de klassieker een eerste auto, beperkte kilometrage, geen opbouw schadevrije jaren).

Kijk maar: https://www.turien.nl/producten-particu ... ssieker-33
Audi A2 1.4 CS blauw 2005
Porsche 924S my 1987
Simplex Amsterdam 50 'er jaren
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

19 feb 2019, 12:30 0 x

Unive heeft vrijwel dezelfde voorwaarden, alleen Taxatie toegestaan en niet verplicht.
Maar... die groep 10~20 jaren ontbreekt dus ik moet nog jaartje wachten....
Verder wil ik na ruim 40 jaren liever niet overstappen wegens de No Claim bescherming op huidige voertuig en lage premie...

Wel wil ik binnenkort een Taxatie Meeting organiseren als er voldoende belangstelling zou zijn.
Voor €85,- voor 3 jaren en her taxeren daarna voor maar €55,- per keer.

Dat is voor WA+ of All Risk beide handig want vaak gaan verzekeraars van de Jet Cars waarde uit, want daar staat op papier een gelijkwaardige roepen ze vaak. :confounded:
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Peter_Maathuis
Moderator

19 feb 2019, 12:52 0 x

Ik betaal bij Centraal Beheer € 36,50 per maand voor WA+Casco ("All Risks") gebaseerd op:
- 18 jaren schadevrij
- 75% bonus/malus korting
- 10% (ex)werkgever korting
- eigen risico € 150
- oorspronkelijke nieuwprijs € 25.700
JJR
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

19 feb 2019, 19:28 1 x

Bij VVAA:

WA + inzittenden
8 schade vrije jaren = 82.5% korting
10% young professional korting
gewoon verzekerd voor dagwaarde ( 3500 euro)

17,10 euro per maand.
Ljouwert
Audi A2 clublid

19 feb 2019, 22:28 0 x

€ 23,57 voor casco dekking (19 jr schadevrij). Ik denk dat de kosten in het noorden wat lager zijn voor de verzekeringsmaatschappijen :mrgreen:

Ik vraag me af of er maatschappijen zijn die een taxatie uberhaupt accepteren, zal eens navraag doen bij mijn tussenpersoon.
Plaats reactie