BMW I3 ingeruild voor een ..... Audi A2 :-)
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3867
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Kwam deze review tegen op Autoweek: https://www.autoweek.nl/reviews/artikel ... line-2004/
- Spits
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
- Locatie: Rotterdam
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Grappig, een BMW I3 wordt gezien als een goede opvolger voor en A2........ Leuk dat andersom ook goed mogelijk is!
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3867
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ben eerlijk gezegd wel nieuwsgierig of deze A2-bezitter zich al op het forum heeft aangemeld.
De auto komt me op een of andere manier heel bekend voor.
De review van de BMW I3 is via de gebruikersnaam gemakkelijk terug te vinden, wel
interessant om even te lezen ...
Quote uit de Review:
De verdere opmerkingen uit de review over de A2 komen mij wel bekend voor: de gevoelloze koppeling en weinig trekkracht bij lage toeren (1.4 16V benzine)
De auto komt me op een of andere manier heel bekend voor.
De review van de BMW I3 is via de gebruikersnaam gemakkelijk terug te vinden, wel
interessant om even te lezen ...

Quote uit de Review:
Maak uit het bovenstaande op, dat het meer met de omliggende zaken, dan met de auto zelf had te maken.Maarrr! hij (De BMW I3) is toch weg omdat de afschrijving, de problemen met laden nu en in de nabije toekomst en de zeer slechte ervaringen met de Bmw dealers mij de keel uit gingen hangen.
De verdere opmerkingen uit de review over de A2 komen mij wel bekend voor: de gevoelloze koppeling en weinig trekkracht bij lage toeren (1.4 16V benzine)
- Spits
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
- Locatie: Rotterdam
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Mee eens, maar......... Het lijkt me niet een auto die je zelf "eventjes" zelf of bij een universele garage in onderhoud doet.Peter_Audi_A2 schreef: ↑15 jul 2019, 16:54Ben eerlijk gezegd wel nieuwsgierig of deze A2-bezitter zich al op het forum heeft aangemeld.
De auto komt me op een of andere manier heel bekend voor.
De review van de BMW I3 is via de gebruikersnaam gemakkelijk terug te vinden, wel
interessant om even te lezen ...
Quote uit de Review:
Maak uit het bovenstaande op, dat het meer met de omliggende zaken, dan met de auto zelf had te maken.Maarrr! hij (De BMW I3) is toch weg omdat de afschrijving, de problemen met laden nu en in de nabije toekomst en de zeer slechte ervaringen met de Bmw dealers mij de keel uit gingen hangen.
De verdere opmerkingen uit de review over de A2 komen mij wel bekend voor: de gevoelloze koppeling en weinig trekkracht bij lage toeren (1.4 16V benzine)
Als er zo'n promotie en duw richting elektrisch rijden wordt gegeven, dan zou je ook mogen verwachten dat daar iets meer energie in wordt gestoken door dealers in aftersales, om het zodoende goed van de grond te krijgen.
Overigens alle kudo's voor de mensen die welwillend zijn om het elektriek rijden uit te proberen/ervaren en zo eigenlijk als proefkonijn zijn ingezet........ Voorlopig zie ik mijzelf nog wel even door stomen op diesel.
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
- rolf
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
- Locatie: Noorwegen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
De Leaf komt nooit bij een garage, garantie is toch verlopen.
1x in de 2 jaar APK, onderhoud doe ik zelf.
Remvloeistof en interieur filter lukt zelf prima, en elk voorjaar even de remmen uit elkaar en goed gangbaar houden en de remslangen checken, gebruik je in een EV niet zoveel.
Onder de "motorkap" koelvloeistof nivo controleren, verder is er niets te zien.
Olie lekkage zul je niet vinden..........
Dus er is niet zo veel te doen aan een EV...........En als er wat mis is dan meld de auto dat zelf wel.
1x in de 2 jaar APK, onderhoud doe ik zelf.
Remvloeistof en interieur filter lukt zelf prima, en elk voorjaar even de remmen uit elkaar en goed gangbaar houden en de remslangen checken, gebruik je in een EV niet zoveel.
Onder de "motorkap" koelvloeistof nivo controleren, verder is er niets te zien.
Olie lekkage zul je niet vinden..........
Dus er is niet zo veel te doen aan een EV...........En als er wat mis is dan meld de auto dat zelf wel.
- Spits
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
- Locatie: Rotterdam
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Yup, en dan?rolf schreef: ↑15 jul 2019, 18:56De Leaf komt nooit bij een garage, garantie is toch verlopen.
1x in de 2 jaar APK, onderhoud doe ik zelf.
Remvloeistof en interieur filter lukt zelf prima, en elk voorjaar even de remmen uit elkaar en goed gangbaar houden en de remslangen checken, gebruik je in een EV niet zoveel.
Onder de "motorkap" koelvloeistof nivo controleren, verder is er niets te zien.
Olie lekkage zul je niet vinden..........
Dus er is niet zo veel te doen aan een EV...........En als er wat mis is dan meld de auto dat zelf wel.
Er komt hier elke maandag een jochie van de buren langs, want pa en ma hebben eigen zaken en willen (waarschijnlijk) geen buitenschoolse opvang nemen/betalen.
Nu heeft mijn frau dat aangenomen, gratis en voor niks omdat ze het zielig vind (voor dat joch).
Lang verhaal kort, er staat wel een spiksplinternieuwe Opel Ampera voor de deur, naast de bedrijfsauto's van pa.
Nu was dat slopel geval dus stuk, iets met contactslot module, en natuurlijk net buiten de garantie. Of ie even 2500,- wou afrekenen bij de dealert..... Nah, steen en been klagen, en dat het transport naar de garage er ook nog bij kwam, zus en zo.
Zou mij het gevoel geven in een tikkende tijdbom rond te rijden......
Laat mij dan maar lekker skeer in een A2 en m'n vrouw in een oude Volvo 945 rondrijden waar ik echt (!) alles zelf aan kan doen, plus dat ik van het geld wat overblijft heel veel leuke dingen met de kinders van kan doen......... en ja wij hebben wel 1 dag in de week BSO voor de kinders.
En nogmaals "chapeau!" voor lansbrekers die een elektriek voertuig uit proberen (dus ook voor jou Rolf!), maar ik ben er nog te bang van!
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
- jos_br
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 01:20
- Locatie: Midden-Drenthe
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Vergis je niet in de "moderne" auto's met verbrandingsmotor. Wij hebben hier een 2006!! A8 staan waarvan de starttoelating (keyless entry) stuk is (waterschade) en dat is minstens zo vervelend als die Ampera. En in de toekomst hebben ze het er zelfs over om de obd stekker compleet uit de auto te laten verdwijnen, dus een draadloze manier van communicatie en software aanpassingen uitvoeren.
Mijn 2 cent's v.w.het elektrisch rijden betreft, na wat gereden te hebben in een Tesla en een Nissan Leaf ben ik nog steeds niet enthousiast. Bij zowel de Tesla als de Nissan zie je de reikwijdte terug lopen als een grote wanneer je wat harder rijdt. De Tesla is t/m de 120km/u wel snel, daarna duidelijk minder. De Leaf vind ik een draak van een auto. Ben meer benieuwd naar de toekomstige dieseltechniek, en dan vooral elektro i.c.m. deze diesels die NOx vrij zijn en dus minstens zo schoon als de EV.
Jos.
Mijn 2 cent's v.w.het elektrisch rijden betreft, na wat gereden te hebben in een Tesla en een Nissan Leaf ben ik nog steeds niet enthousiast. Bij zowel de Tesla als de Nissan zie je de reikwijdte terug lopen als een grote wanneer je wat harder rijdt. De Tesla is t/m de 120km/u wel snel, daarna duidelijk minder. De Leaf vind ik een draak van een auto. Ben meer benieuwd naar de toekomstige dieseltechniek, en dan vooral elektro i.c.m. deze diesels die NOx vrij zijn en dus minstens zo schoon als de EV.
Jos.
- Spits
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
- Locatie: Rotterdam
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Je moet ook niet gaan varen met zo'n A8jos_br schreef: ↑15 jul 2019, 19:47Vergis je niet in de "moderne" auto's met verbrandingsmotor. Wij hebben hier een 2006!! A8 staan waarvan de starttoelating (keyless entry) stuk is (waterschade) en dat is minstens zo vervelend als die Ampera. En in de toekomst hebben ze het er zelfs over om de obd stekker compleet uit de auto te laten verdwijnen, dus een draadloze manier van communicatie en software aanpassingen uitvoeren.
Jos.

Maar het is waar, de techniek schrijdt voort en we hebben het er maar mee te doen.
Voor hobby sleutelaar wordt het lastiger of onmogelijk, tenzij je wil investeren in (uitlees, dure(?)) apparatuur en diep in de materie wil duiken (als dat tegen die tijd nog mogelijk is als hobbyist).
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
- jos_br
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 01:20
- Locatie: Midden-Drenthe
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Wij proberen als niet hobbyist inderdaad stevig te investeren om deze techniek zo goed mogelijk bij te houden. Er is absoluut heel veel verandert. "Vroeger" stond een garage er niet op te wachten, en waren ze blij dat het onderhoud elders gebeurde. Nu moet de werkplaats het gaan verdienen en gaan de fabrikanten alles doen om dit dus dealergebonden te maken. Iets wat ze behoorlijk lukt!Spits schreef: ↑15 jul 2019, 20:39
Je moet ook niet gaan varen met zo'n A8![]()
Maar het is waar, de techniek schrijdt voort en we hebben het er maar mee te doen.
Voor hobby sleutelaar wordt het lastiger of onmogelijk, tenzij je wil investeren in (uitlees, dure(?)) apparatuur en diep in de materie wil duiken (als dat tegen die tijd nog mogelijk is als hobbyist).
Jos.
Ik zal de eigenaar van de A8 een soort advies mee geven.........

- rolf
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
- Locatie: Noorwegen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Opel?Spits schreef: ↑15 jul 2019, 19:24Yup, en dan?rolf schreef: ↑15 jul 2019, 18:56De Leaf komt nooit bij een garage, garantie is toch verlopen.
1x in de 2 jaar APK, onderhoud doe ik zelf.
Remvloeistof en interieur filter lukt zelf prima, en elk voorjaar even de remmen uit elkaar en goed gangbaar houden en de remslangen checken, gebruik je in een EV niet zoveel.
Onder de "motorkap" koelvloeistof nivo controleren, verder is er niets te zien.
Olie lekkage zul je niet vinden..........
Dus er is niet zo veel te doen aan een EV...........En als er wat mis is dan meld de auto dat zelf wel.
Er komt hier elke maandag een jochie van de buren langs, want pa en ma hebben eigen zaken en willen (waarschijnlijk) geen buitenschoolse opvang nemen/betalen.
Nu heeft mijn frau dat aangenomen, gratis en voor niks omdat ze het zielig vind (voor dat joch).
Lang verhaal kort, er staat wel een spiksplinternieuwe Opel Ampera voor de deur, naast de bedrijfsauto's van pa.
Nu was dat slopel geval dus stuk, iets met contactslot module, en natuurlijk net buiten de garantie. Of ie even 2500,- wou afrekenen bij de dealert..... Nah, steen en been klagen, en dat het transport naar de garage er ook nog bij kwam, zus en zo.
Zou mij het gevoel geven in een tikkende tijdbom rond te rijden......
Laat mij dan maar lekker skeer in een A2 en m'n vrouw in een oude Volvo 945 rondrijden waar ik echt (!) alles zelf aan kan doen, plus dat ik van het geld wat overblijft heel veel leuke dingen met de kinders van kan doen......... en ja wij hebben wel 1 dag in de week BSO voor de kinders.
En nogmaals "chapeau!" voor lansbrekers die een elektriek voertuig uit proberen (dus ook voor jou Rolf!), maar ik ben er nog te bang van!
Daar is niks Duits aan.
De hele aandrijflijn en accu + electronics komt rechtstreeks uit Korea en de rest wordt bij GM gemaakt in de US.
Vraag maar eens wat een achterlicht kost van een Ampera.......ongeveer de helft van een contact slot module.... Ik hoef er geen 1.
GM doet er alles aan om ze maar niet te verkopen.
Contact slot? Die heeft de Leaf niet meer, en mijn RAV4 ook niet.
Maar goed, de Leaf is een uiterst betrouwbare auto gebleken en heeft zich onderhand wel bewezen.
Het is nog 1 van de meest verkochte EV's ter wereld.
Dus als 2e auto als je niet meer dan 80 tot 100km per dag hoeft te reizen een perfect en comfortabele auto.
Tot nu toe alleen maar positieve ervaring na ruim 70k op de teller.