Aanslag fijnstoftax
- CvP
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Gisteren de brief over de fijnstoftax in de bus gekregen.
Nu is de auto wel 15 jaar oud maar hij heeft wel de BHC motor en milieucategorie 4.
Volgens mij gaat het niet helemaal goed.
Maar eens uitzoeken hoe de regels zijn en hoe ik evt. bezwaar kan maken.
Nu is de auto wel 15 jaar oud maar hij heeft wel de BHC motor en milieucategorie 4.
Volgens mij gaat het niet helemaal goed.
Maar eens uitzoeken hoe de regels zijn en hoe ik evt. bezwaar kan maken.
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Kijk even verder op het forum. De normen en redenen waarom je de brief in de bus hebt gehad staan erin vermeld. Gaat niet om euronorm, maar om uitstoot fijnstof partikelen. Je overschrijdt de genoemde norm ruim—> dus betalen.
Ik heb zelf een ATL, euronorm 4, uitstoot 0,022g/km is meer als 0,005g/km
Helaas
Ik heb zelf een ATL, euronorm 4, uitstoot 0,022g/km is meer als 0,005g/km
Helaas
- Spits
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
- jmkoole
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Met de RDW app kun je de fijnstofuitstoot opzoeken, die voor je auto staat geregistreerd. Mijn A2 is in 2015 uit Germania geimporteerd. Bij 'uitstoot deeltjes (licht)' staat 'niet geregistreerd'. Ik heb geen brief gehad en heb nog wat ijdele hoop dat ik de dans ontspring 

VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Alle Euro 5 , Euro 6 en Euro 6D staat er iets van uitstoot, de rest mag betalen maar ze sturen maar beperkt aantal brieven per dag....
Jammer he!
Jammer he!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- jensvos
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Het spijt me. Je krijgt de brief nog wel. Ik heb die van mij gisteren in de bus gekregen. Flink balen. Ook staat er bij mij ‘niet geregistreerd’, maar ze gaan alle diesels na en vragen de informatie bij de fabrikant op of pakken soortgelijke A2s met zelfde motoren.jmkoole schreef: ↑01 dec 2019, 21:17Met de RDW app kun je de fijnstofuitstoot opzoeken, die voor je auto staat geregistreerd. Mijn A2 is in 2015 uit Germania geimporteerd. Bij 'uitstoot deeltjes (licht)' staat 'niet geregistreerd'. Ik heb geen brief gehad en heb nog wat ijdele hoop dat ik de dans ontspring
Screenshot_20191201-212007_RDW Voertuig.jpg
1.4 TDI | 75pk | 2003 | AMF | S-Line | Kobaltblauw Metallic | FIS | Trekhaak