Inmiddels mijn "nieuwe schade" auto weer lopend en alle beschadigde onderdelen vervangen.
Nu heb ik ook de koelvloeistof in het systeem gedaan, maar hoeveel liter gaat er eigenlijk in de 1.2 tdi?
Koelvloeistof afvullen
- eekhoorntje
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
4 of 5 liter?
Ja, bij verversen bleef de kachel vol zitten!
Dan krijg je dus 0,7 liter die daar achter bleef zitten en een ramp is met ontluchten.
Als je met perslucht een zwaar vervuilde door ging blazen komt die ook droog te staan,
en mag je 5 liters G12 bijvullen, geen goedkopere blauwe nemen want daar kunnen bepaalde delen niet tegen en is deze binnen 8 jaren lek!
Als je een volledig lege moet vullen zal de moeilijk bereikbare kachel een luchtbel vormen.
Dat is met kachel aan,( niet in zomer doen) en de voorraad tank zal na ritje dalen.
Dat is makkelijker dan knijp en pomp werk en als je op Max vulde, het kan dus na flinke rit gedaald zijn tot onder minimale pijl.
Stationair draaiende motor gaat de pomp niet snel genoeg dus even met warme motor 2500 diesel of 3000 toeren benzine rijden en de lucht gaat er dan wel uit.
Ja, bij verversen bleef de kachel vol zitten!
Dan krijg je dus 0,7 liter die daar achter bleef zitten en een ramp is met ontluchten.
Als je met perslucht een zwaar vervuilde door ging blazen komt die ook droog te staan,
en mag je 5 liters G12 bijvullen, geen goedkopere blauwe nemen want daar kunnen bepaalde delen niet tegen en is deze binnen 8 jaren lek!
Als je een volledig lege moet vullen zal de moeilijk bereikbare kachel een luchtbel vormen.
Dat is met kachel aan,( niet in zomer doen) en de voorraad tank zal na ritje dalen.
Dat is makkelijker dan knijp en pomp werk en als je op Max vulde, het kan dus na flinke rit gedaald zijn tot onder minimale pijl.
Stationair draaiende motor gaat de pomp niet snel genoeg dus even met warme motor 2500 diesel of 3000 toeren benzine rijden en de lucht gaat er dan wel uit.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- 4$$
- Berichten: 515
- Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:22
- Locatie: Voerendaal
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
En jullie hebben het over dezelfde vloeistof? Het gaat om koelvloeistof en niet om olie.
Audi A2 1.4 75PK(2001 AUA) | OSS black top | RNS-D navigation plus | Parc Distance Control | Cruise Control | BT | Mistlampen |
- Trizone
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 25 jan 2020, 14:50
- Locatie: Zwolle
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Er ging in eerste instantie ruim 4 liter in, na een kort rondje warm rijden, met de kachel vol aan, ging de rest van de kan er in en zit er 5 liter in.eekhoorntje schreef: ↑26 feb 2020, 07:554 of 5 liter?
Ja, bij verversen bleef de kachel vol zitten!
Dan krijg je dus 0,7 liter die daar achter bleef zitten en een ramp is met ontluchten.
Als je met perslucht een zwaar vervuilde door ging blazen komt die ook droog te staan,
en mag je 5 liters G12 bijvullen, geen goedkopere blauwe nemen want daar kunnen bepaalde delen niet tegen en is deze binnen 8 jaren lek!
Als je een volledig lege moet vullen zal de moeilijk bereikbare kachel een luchtbel vormen.
Dat is met kachel aan,( niet in zomer doen) en de voorraad tank zal na ritje dalen.
Dat is makkelijker dan knijp en pomp werk en als je op Max vulde, het kan dus na flinke rit gedaald zijn tot onder minimale pijl.
Stationair draaiende motor gaat de pomp niet snel genoeg dus even met warme motor 2500 diesel of 3000 toeren benzine rijden en de lucht gaat er dan wel uit.
Het systeem was 100 leeg, zat werkelijk geen druppel meer in. Nu weer vol, heb gekozen voor G12+ van Kroon. De geel/groene variant, ziet er lekker chemisch uit.