Time to say good bye

Algemene discussie over de A2
Gebruikersavatar
chipsoer
Berichten: 1548
Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
Locatie: Schiermonnikoog
Motortype: Weet ik niet

11 mei 2020, 14:29 1 x

Dank voor jullie fijne reacties. Het is geen 12 jaar maar 13 jaar zelfs dat ik de wagen gehad heb. kwam erachter, net toen ik de papieren aan het zoeken was. :) Ik blijf in de VAG groep, heb een wagen van 4 jaar oud gekocht en waarvan het onderstel veel overeenkomsten heeft met dat van de Audi A2, ga er pk,s wel een stuk op vooruit, van 75 naar 110 Het is trouwens best moeilijk om een auto te zoeken, een vergelijking met de A2 is er gewoon niet..
Gebruikersavatar
stefan74
Berichten: 715
Lid geworden op: 07 sep 2013, 21:40
Locatie: Breda
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

11 mei 2020, 17:08 0 x

Een polo/ ibiza/ fabia 1.0 TSI ?
ikzelf zat te denken aan een skoda roomster scout, ook omdat ik onderhand goed bekend ben met de techniek, ook bij deze 'fabia bestel' komt veel overeen met de A2.
Gebruikersavatar
chipsoer
Berichten: 1548
Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
Locatie: Schiermonnikoog
Motortype: Weet ik niet

11 mei 2020, 18:20 1 x

stefan74 schreef:
11 mei 2020, 17:08
Een polo/ ibiza/ fabia 1.0 TSI ?
ikzelf zat te denken aan een skoda roomster scout, ook omdat ik onderhand goed bekend ben met de techniek, ook bij deze 'fabia bestel' komt veel overeen met de A2.
Je zit heel warm Stefan, een Skoda Fabia 1.2 niet deze op de foto maar wel exact dezelfde.
Bijlagen
skoda mocca.jpg
skoda mocca.jpg (341.11 KiB) 2695 keer bekeken
audiJan
Berichten: 376
Lid geworden op: 24 jan 2013, 21:39

16 mei 2020, 23:36 1 x

He Eric en nu van het gas af dat gaat even wennen zijn.

Ik rijd nog door met de lpg instalatie, dat ding trekt nog steeds volgepakt met daktent incl motor op de aanhanger door de bergen.
Oke zal niet liegen heb elke versnelling nodig en vaak.


PS denk je aan de ketting van 1.2 das niet een beste onderdeel van de auto zullen we maar zeggen
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

17 mei 2020, 10:41 0 x

De Olie dikte is voor deze nieuwere VAG groep niet voldoende, koop waar de juiste VAG waarde op staat, want 90% van alle kapot gedraaide motoren had wel de juiste Viscositeit maar niet die duurdere rest op de olie staan.

Bij een garantie Claim is een olie monster nemen uit kapotte blok voor afwijzen van deze dure claim, doen meerdere merken de laatste jaren.
Bijvullen met Action Olie is dus groot en duur risico.... maar ook verkeerde Castrol uit de aanbieding online!

Daarom heb ik een Kroon Oil gekocht van juiste soort met factuur als bewijs.
Zowel bon als 5L Jerrycan bewaren is mijn advies.
De Crafter moet wel heel blijven, en de oude Post NL bus heeft nu nog maar 325.000 Km afgelegd.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Thck
Berichten: 1171
Lid geworden op: 07 jul 2009, 16:31
Locatie: Zevenaar
Motortype: (nog) geen Audi A2

17 mei 2020, 14:46 0 x

Hallo Eric,
Wij kennen elkaar nog uit de tijd dat ik ook nog een A2 had en actief lid was van dit forum.(o.a. moderator)
Ook van de meeting die jij georganiseerd had in Reuver en een sleuteldag in Duitsland.
Je schrijft dat je een Skoda hebt gekocht, heb ik inmiddels ook de nodige ervaring mee opgedaan (dochter en schoonzoon hebben er allebei een).
Aanrader is lid worden van het Skoda Forum.
Jammer dat je geen A2 meer hebt, (krijg je net als ik waarschijnlijk wel heimwee naar en je blijft er naar kijken ha, ha)
Hopenlijk net zoveel plezier met de Skoda.
Theo
Gebruikersavatar
chipsoer
Berichten: 1548
Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
Locatie: Schiermonnikoog
Motortype: Weet ik niet

17 mei 2020, 16:09 0 x

Thck schreef:
17 mei 2020, 14:46
Hallo Eric,
Wij kennen elkaar nog uit de tijd dat ik ook nog een A2 had en actief lid was van dit forum.(o.a. moderator)
Ook van de meeting die jij georganiseerd had in Reuver en een sleuteldag in Duitsland.
Je schrijft dat je een Skoda hebt gekocht, heb ik inmiddels ook de nodige ervaring mee opgedaan (dochter en schoonzoon hebben er allebei een).
Aanrader is lid worden van het Skoda Forum.
Jammer dat je geen A2 meer hebt, (krijg je net als ik waarschijnlijk wel heimwee naar en je blijft er naar kijken ha, ha)
Hopenlijk net zoveel plezier met de Skoda.
Theo
Hoi Theo, ja ik ken je nog wel, de eerste keer ontmoet in De Meern, jij hebt toch een groene A2 gehad ?? dat van de heimwee zal ongetwijfeld komen maar ik blijf het hier volgen en ook Legden zal ik niet links laten liggen.
Plaats reactie