Ervaringen gevraagd Bilstein B4 + B3

Algemene discussie over de A2
Gebruikersavatar
chipsoer
Berichten: 1548
Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
Locatie: Schiermonnikoog
Motortype: Weet ik niet

04 okt 2021, 05:40 0 x

Bij mij zitten alleen nieuwe dempers, de veren zijn 163.00km oud. Een originele veer kost rond de 100 euro per stuk (audi tradition) dempers voor de vooras staan daar ook vermeld, weet ik zo gauw de prijs niet van.
Gebruikersavatar
Rein
Audi A2 clublid
Berichten: 420
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:15
Locatie: Leidschendam-Voorburg
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

04 okt 2021, 20:31 0 x

Ik rij al een flink aantal kilometers met de combi Koni FSD en standaard veren. Het blijft natuurlijk van persoonlijke voorkeur afhangen, voor mij comfortabel genoeg terwijl je ook goed enthousiast ;) een bocht kan nemen.

Ik heb er overigens een tijdje verlaagde veren (bilstein) onder gehad, ook ism de FSD. Daarmee kwam de auto te laag te liggen, ook iets te stevig geveerd naar mijn smaak, dus toen terug naar standaard veren.

@Spinazie mocht je een rondje in mijn A2 willen rijden om te kijken of deze combi je bevalt, dan kan dat wat mij betreft tijdens de sleutelmeeting.
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

05 okt 2021, 12:01 1 x

Dank voor de reacties. Lastige is dat vering inderdaad erg persoonlijk is. Snelle bochtjes zijn aan mijn vriendin niet besteed, ik ben al lang blij dat ik als bijrijder niet met m'n hoofd tegen het dak aanzit als er een heuveltje snel wordt gepakt.
Rein schreef:
04 okt 2021, 20:31
@Spinazie mocht je een rondje in mijn A2 willen rijden om te kijken of deze combi je bevalt, dan kan dat wat mij betreft tijdens de sleutelmeeting.
Daar ga ik graag op in! Kan ik tijdens de meeting gelijk de staat van de originele veren bekijken.
Plaats reactie