Wat tanken jullie euro 95 of 98
- karolography
- Audi A2 clublid
- Berichten: 356
- Lid geworden op: 07 aug 2018, 11:18
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik voorzag m’n BBY 1.4 Audi A2 zo’n 75% van de tijd van 98.
Laatst gewijzigd door karolography op 13 nov 2021, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Audi A2 1.4 benzine 2003 75pk colour.storm imolagelb
BMW i4 eDrive40 2023 340pk M-Sport Sunset Orange
BMW i4 eDrive40 2023 340pk M-Sport Sunset Orange
- TJT
- Berichten: 732
- Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Sinds kort tank ik mijn 1.4 BBY vol met BP ultimate 98 en los van de prijs bevalt dat vooralsnog zeer goed!
Ik denk wel dat ik een beetje ga switchen tussen E5 en E10, afhankelijk van of ik periodes heb dat ik veel moet rijden en mogelijk ook seizoensgebonden.
Ik denk wel dat ik een beetje ga switchen tussen E5 en E10, afhankelijk van of ik periodes heb dat ik veel moet rijden en mogelijk ook seizoensgebonden.
- AudiFanSedert1971
- Berichten: 2314
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
- Locatie: Almere
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
De A2 Bby benzine altijd gereden met 98 BP (nu E5) sinds aankoop 2013 160.000 km altijd keuze premium brandstoffen
Wanneer Bp niet beschikbaar was dan alleen Shell premium 98 mits minimaal dan tank 80 % aanvullen ander merk.
Tank het liefst met 1 merk nooit meerdere mengen.
Helaas Bp station om de hoek opgeheven was sinds 2018 .
Dus Shell premium brandstof ( E5) en niet aftanken met andere brandstof merken.
De fsi 1.6 dus beslist alleen E5 aftanken ! ,dus ook Shell premium..
Wanneer Bp niet beschikbaar was dan alleen Shell premium 98 mits minimaal dan tank 80 % aanvullen ander merk.
Tank het liefst met 1 merk nooit meerdere mengen.
Helaas Bp station om de hoek opgeheven was sinds 2018 .
Dus Shell premium brandstof ( E5) en niet aftanken met andere brandstof merken.
De fsi 1.6 dus beslist alleen E5 aftanken ! ,dus ook Shell premium..
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, 496.230.km, juli '13 161.500.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 287.625.km ,mrt'20 238.200.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 290.550.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02, 496.230.km, juli '13 161.500.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 287.625.km ,mrt'20 238.200.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 290.550.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- Blauwbaard
- Audi A2 clublid
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 23 jul 2015, 00:22
- Locatie: Winsum
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
102 is volgens mij niet verkrijgbaar in NL, wel 100plus, zie mijn post over dit onderwerp.
viewtopic.php?t=9737
Op zich zou een dergelijke poll in drie delen moeten komen: de diesels, aua&bby en fsi. Nu veeg je alle benzinemotoren op een hoop terwijl de fsi's allemaal minimaal 98 zouden moeten tanken of op staande voet geroyeerd moeten worden
viewtopic.php?t=9737
Op zich zou een dergelijke poll in drie delen moeten komen: de diesels, aua&bby en fsi. Nu veeg je alle benzinemotoren op een hoop terwijl de fsi's allemaal minimaal 98 zouden moeten tanken of op staande voet geroyeerd moeten worden
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3779
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik heb de A2 (1.416V BBY) nu 10 jaar (bijna 100.000km gereden), en heb altijd Euro 95 getankt, en tank nu E10.
Tot op heden geen motorische problemen. Ik tank nu ongeveer 1x in de 2 weken en zet de 75 paarden regelmatig aan het werk wanneer dit kan/mag ...
Mijn grootste bezwaar tegen E10 is de kans op verouderen als er weinig km's worden gemaakt. Bij 1x in de weken een volle tank valt dit m.i. wel mee.
Tot op heden geen motorische problemen. Ik tank nu ongeveer 1x in de 2 weken en zet de 75 paarden regelmatig aan het werk wanneer dit kan/mag ...
Mijn grootste bezwaar tegen E10 is de kans op verouderen als er weinig km's worden gemaakt. Bij 1x in de weken een volle tank valt dit m.i. wel mee.
- Lucske
- Audi A2 clublid
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 02 nov 2021, 10:59
- Locatie: Weesp
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Leuke poll.
Ik tank e5 in de 1.6 fsi, met name omdat iedereen dat zo stellig zegt. Hoe en wat mijn voorganger tankte, geen idee..
De bijzondere conclusie van een google-zoektocht:
E10 wordt absoluut ontraden voor de FSI van 2003-2005 (specifiek voor de A2). Over de FSI van 2002 wordt niets gezegd. Er zal vast al veel over gezegd zijn, dat lees ik ook. Maar is er een mogelijkheid dat de FSI of onderdelen in de aandrijftrein van andere makelij zijn in het pre-2003 model?
Anyway, better safe than sorry: E5 blijft de vriend van mijn BAD…
Ik tank e5 in de 1.6 fsi, met name omdat iedereen dat zo stellig zegt. Hoe en wat mijn voorganger tankte, geen idee..
De bijzondere conclusie van een google-zoektocht:
E10 wordt absoluut ontraden voor de FSI van 2003-2005 (specifiek voor de A2). Over de FSI van 2002 wordt niets gezegd. Er zal vast al veel over gezegd zijn, dat lees ik ook. Maar is er een mogelijkheid dat de FSI of onderdelen in de aandrijftrein van andere makelij zijn in het pre-2003 model?
Anyway, better safe than sorry: E5 blijft de vriend van mijn BAD…
1.6 BAD | kastellrot
- eekhoorntje
- Berichten: 3332
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
LPG; Tank ik vaker omdat ik van Woensdrecht naar Het Hogeland moest reizen!
Zo op CNG na compleet of zijn die er nog niet?
Sorry, enkele met Thuis stekker! ( P Maathuis + nog enkele!)
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...