Hallo allemaal,
Na een tijdlang een telefoonklemmetje in de ventilatieroosters gehad te hebben was ik die helemaal beu. De bekerhouder was niet bruikbaar, het was hannesen om de telefoon er in én uit te krijgen en ik vond het foeilelijk. Ik wilde geen telefoon op de ruit of bovenop het dashboard i.v.m. oververhitten in de zon in de zomer. Bleef in mijn ogen alleen een brodit houder naast de radio over. Maar dat vond ik toch wel prijzig...
Daarom ben ik aan de knutsel gegaan.
Ik heb in een tekenpakket een telefoonhoudertje ontworpen wat middels 3D printen gemaakt is. Deze past in het rechthoekige vakje in het dashboard onder de airco bediening. Ik gebruik dat vakje verder nergens voor. Een magneethouder erop geplakt van Amazon (linkje: https://amzn.eu/d/j50Yw4U) en klaar is kees. Na uitgebreid testen over de afgelopen 1500 km kan ik niets anders dan tevreden zijn. Makkelijk plaatsen, aangename plek net voor de versnellingspook (uit de weg, niet afleidend en goed genoeg voor navigeren) en vooral erg stevig.
Mocht iemand enthousiast geworden zijn kan ik de .stl bestanden wel toemailen. Printtijd is totaal ca. 8-12 uur. Ik heb simpel PLA gebruikt.
Telefoonhouder in rechthoekig vakje
- grijze_gebakje
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Audi A2 1.4 BBY (2004) | Pepperpots | Blijft een hobby
- SaluG
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Vet laag.
Ik heb gewoon een magneet houder centraal op het dashboard, net boven de roosters. Nooit last gehad van oververhitting in de zomer. En m.i. door de hoogte ook veiliger en praktischer, omdat je zo niet wegkijkt van de weg.
Ik heb gewoon een magneet houder centraal op het dashboard, net boven de roosters. Nooit last gehad van oververhitting in de zomer. En m.i. door de hoogte ook veiliger en praktischer, omdat je zo niet wegkijkt van de weg.