Storing muziek (telefoonlader in 12v)
- YellowFellow
Bedoel je 2.6 KW elektriciteit uit 3 KWp panelen? Dat zou een systeem-efficiency van 87% betekenen. DC/AC omvormers alleen al hebben een max. efficiency van 91%, dan zouden de panelen een efficiency van 96% hebben. Daarmee zouden ze 16% efficienter zijn dan onze.
Zijn dat blauwe of zwarte panelen?
Zijn dat blauwe of zwarte panelen?
@yellow en co: er zit wel degelijk verschil in auto laders. Geschakelde voedingen heb je ook in verschillende kwaliteiten zoals je weet. De ene kan meer storing veroorzaken als de andere. even wat componenten voor de onderdrukking eruit (om een paar centen te sparen) en je kan last van ruis hebben.
Btw, in mijn audi heb/had ik hetzelfde probleem. De orginele Samsung lader doet het prima maar een goedkope die ik ook heb ruist als een ach*****e.
Btw, in mijn audi heb/had ik hetzelfde probleem. De orginele Samsung lader doet het prima maar een goedkope die ik ook heb ruist als een ach*****e.
- YellowFellow
[quote="lem"]De ene kan meer storing veroorzaken als de andere[/quote]
Precies, dat zeg je goed; meer of minder. Doet niet af aan het feit dat ALLE geschakelde voedingen ultiem een restruis over houden. Die groter of kleiner wordt naar mate de lader meer of minder stroom moet leveren. Het kritische oor heeft daar last van, het minder kritische oor niet. En daar komt dan nog bij dat de ene telefoon de ander niet is qua ontkoppeling.
Precies, dat zeg je goed; meer of minder. Doet niet af aan het feit dat ALLE geschakelde voedingen ultiem een restruis over houden. Die groter of kleiner wordt naar mate de lader meer of minder stroom moet leveren. Het kritische oor heeft daar last van, het minder kritische oor niet. En daar komt dan nog bij dat de ene telefoon de ander niet is qua ontkoppeling.
het kritisch oor ja, maar in een auto met een geluid installatie zit je nog altijd niet in een geluids ideale omgevening zoals de Dolby bioscoop in San Francisco (en die is pas gaaf, ongelovelijk geluid
). Dus een "goede" lader doet het prima voor 95% van de gevallen voor in de auto. Je kan het altijd overdrijven. (of de telefoon moet zowiezo al een slechte DAC + voeding design hebben dat de beste lader (zelfs een LM'tje als lader) hier niet helpt.
Maar goed, nu weten we nog niet hoe het de TS vergaat...... ?

Maar goed, nu weten we nog niet hoe het de TS vergaat...... ?