Al vaker naar gekeken en geprobeerd er iets aan te verbeteren maar ik ben het nu echt beu!
Toen mijn super BMW eruit moest vanwege de lage in/uitstap (tja mijn vrouw heeft nu eenmaal een slechte rug) hebben we dus de A2 gekocht. Helaas was die voorzien van een of ander prul ding met veel te veel wazige en veel te kleine knopjes. Daarom had ik de originele BMW radio weer omgeruild met de BMW Traffic Pro die ik een half jaar eerder had gekocht.
In de BMW zat een, in de achterruit ingebouwde, antenne en in de A2 ook dus dat zou net zo goed moeten werken, dacht ik.
Nou, helaas wat een tegenvaller. In de BMW deed de radio het nog prima en in de Audi stoort het continue en als hij niet stoort dan zelfs is de ontvangst maar zeer mager. Natuurlijk he
Radio ontvangst niet Audi waardig.
- VerA2
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Natuurlijk heb ik de aansluitingen, ook op de achterruit, nagekeken en ook de spanning op de fantoomaansluiting gecontroleerd. Tot nu toe lijkt alles goed, behalve de ontvangst.
Wie heeft dit probleem ook al gehad en een oplossing gevonden?
Voor de duidelijkheid, ik heb dus de BMW Traffic Pro in de A2 zitten. Het is in principe dezelfde radio/CD speler/Navigatie als de Becker Traffic Pro maar dan met oranje verlichting en het BMW logo bij opstarten.
Wie heeft dit probleem ook al gehad en een oplossing gevonden?
Voor de duidelijkheid, ik heb dus de BMW Traffic Pro in de A2 zitten. Het is in principe dezelfde radio/CD speler/Navigatie als de Becker Traffic Pro maar dan met oranje verlichting en het BMW logo bij opstarten.
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Deze heb ik recent geïnstalleerd, dwz mij lukte het niet en koop9 heeft het werkend gekregen.Een draad waar ik 12 volt uit gemeten had bleek toch niet goed.Sindsdien uitstekend ruis vrij ontvangst!www.cum-cartec-shop.de/index.php?cat=c4 ... .htmlkrijg de link niet werkend..
- HansJan
- Moderator
@VerA2: als je deze bij cum-cartec wilt bestellen dan kan je hem eventueel op de gezamenlijke inkoop plaatsen in het draadje:
http://www.audi-a2.nl/discussion/3335/g ... etc#latest
http://www.audi-a2.nl/discussion/3335/g ... etc#latest
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- VerA2
@foppe, zoals je in het tweede deel van mijn (gebroken) post kunt lezen heb ik al een fantoom voeding gemonteerd en heb zelfs een andere geprobeerd. ik krijg ook 12V achter op de versterker maar de ontvangst is nog steeds ondermaats.Ik heb het idee dat de link die jij in de andere post hebt aangevuld een versterker is en geen fantoom voeding, is dat zo?
bedankt alvast voor de reakties.
bedankt alvast voor de reakties.
nee hoor is geen versterker, het is echt een fantoomvoeding. dit zou je kunnen testen:- Heb je al eens een andere radio geprobeerd?<div>- 12V is echt goed aangesloten?</div>- geen draadbreuk in de coaxkabel?- antenneversterker uitwisselen met een andere A2?
als dit niet helpt, zou dan de raamantenne niet meer goed zijn? lijkt me stug, maar dan moet je minitieus kijken of je breukjes ziet in de sporen op het raam.
Probeer eerst eens een originele radio, als je dat niet al hebt gedaan zou ik zeggen.
als dit niet helpt, zou dan de raamantenne niet meer goed zijn? lijkt me stug, maar dan moet je minitieus kijken of je breukjes ziet in de sporen op het raam.
Probeer eerst eens een originele radio, als je dat niet al hebt gedaan zou ik zeggen.
- VerA2
Ik moet maar eens de bekleding van de achterraam weghalen om te kijken of ik er een draad bij kan leggen als "antenne", misschien dat ik daar wijzer van wordt. Voorlopig heb ik echter nog een aantal projecten die ook aandacht nodig hebben. Maar eens kijken wanneer ik er aan toe kom.