Dashcam hardwire aansluiting
- BlauweA2
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Op m'n iPhone heb ik een app (Action Cam Suite) om de Gopro (Session) te bedienen en de beelden (eventueel live) te bekijken. De opnames maak ik in looping mode (oudste opnames worden automatisch door nieuwe overschreven).
Opgenomen beelden wil ik ook niet delen (tenzij het een opname van een ongeluk betreft, dan zal ik deze kunnen delen met politie en/of verzekeringsmaatschappij).
Omdat ik de iPhone voor andere zaken gebruik wil ik deze niet ook nog als camera gebruiken.
Opgenomen beelden wil ik ook niet delen (tenzij het een opname van een ongeluk betreft, dan zal ik deze kunnen delen met politie en/of verzekeringsmaatschappij).
Omdat ik de iPhone voor andere zaken gebruik wil ik deze niet ook nog als camera gebruiken.
For those with an eye for the finer detail, I salute you.
- trebbor77
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Mijn gedachte is juist dat als je je mobiel toch al gebruikt in de auto (net zoals ik bijv. voor muziek streamen en navigatie) het net zo handig is om ook de camera te gebruiken voor de dashcam functie. Enige "nadeel" is dat je je mobiel wel zo moet bevestigen dat de camera voldoende zicht heeft. Afhankelijk van je wensen zijn beide goede opties.
- BlauweA2
Trebbor77,
Je hebt inderdaad een punt, de mobiel is prima geschikt als dashcam.
Voor mij werkt het alleen niet aangezien ik mijn mobiel o.a. niet in het zicht wil monteren.
Nu heb ik geen beugels, zuignappen o.i.d. in de auto, als ik de auto parkeer is er ook werkelijk niets dat in de auto zichtbaar is of achter blijft (behalve soms een onopvallend) usb kabeltje. Ik wil de heren van het autoinbrekersgilde liefst geen enkele aanleiding geven...
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Je hebt inderdaad een punt, de mobiel is prima geschikt als dashcam.
Voor mij werkt het alleen niet aangezien ik mijn mobiel o.a. niet in het zicht wil monteren.
Nu heb ik geen beugels, zuignappen o.i.d. in de auto, als ik de auto parkeer is er ook werkelijk niets dat in de auto zichtbaar is of achter blijft (behalve soms een onopvallend) usb kabeltje. Ik wil de heren van het autoinbrekersgilde liefst geen enkele aanleiding geven...
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
For those with an eye for the finer detail, I salute you.
- trebbor77
- Audi A2 clublid
@BlauweA2,
Snap precies wat je bedoelt, ik wil dat ook niet. Vooral omdat ik het lelijk en niet praktisch vind. Momenteel gebruik ik een magnetische houder op het ventilatierooster wat echt perfect is omdat het heel makkelijk is om je telefoon te bevestigen en weer los te halen. Zie: https://www.bol.com/nl/p/shop4-telefoon ... 055669285/.
Nadeel is dat je zo de camera niet kunt gebruiken als dashcam omdat je camera dan te laag zit en vooral je dashboard filmt.
Oplossing is een matje met houder die je boven op je dashboard kan plaatsen en ook weer heel makkelijk je telefoon in kan zetten. Bijv: https://burmex.be/product/universele-da ... on-houder/
Toevallig kwam ik deze vd week bij Action tegen, blijft alleen niet zo goed plakken.
Snap precies wat je bedoelt, ik wil dat ook niet. Vooral omdat ik het lelijk en niet praktisch vind. Momenteel gebruik ik een magnetische houder op het ventilatierooster wat echt perfect is omdat het heel makkelijk is om je telefoon te bevestigen en weer los te halen. Zie: https://www.bol.com/nl/p/shop4-telefoon ... 055669285/.
Nadeel is dat je zo de camera niet kunt gebruiken als dashcam omdat je camera dan te laag zit en vooral je dashboard filmt.
Oplossing is een matje met houder die je boven op je dashboard kan plaatsen en ook weer heel makkelijk je telefoon in kan zetten. Bijv: https://burmex.be/product/universele-da ... on-houder/
Toevallig kwam ik deze vd week bij Action tegen, blijft alleen niet zo goed plakken.
- trebbor77
- Audi A2 clublid
Wat trouwens ook een voordeel is van een mobiele telefoon is dat het een "slimmer" apparaat is. Indien je bluetooth in de auto hebt kan je via apps als Takser allerlei dingen automatiseren.
- HansJan
- Moderator
Ik heb gisteravond toevallig Atooma geinstalleerd met als doel om mijn hotspot en Spotify automatisch te starten zodra mijn telefoon met BT is verbonden. Das overigens niet voor de A2 maar de leaseauto :3. Moet dit nog testen. Tasker (niet Takser?) klinkt als een goed alternatief!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- trebbor77
- Audi A2 clublid
Atooma ken ik dan weer niet maar er zijn nog wel meer alternatieven. Tasker is volgens mij de meest uitgebreide maar ook de meest ingewikkelde. De basis is niet heel moeilijk en er zijn heel veel filmpjes op youtube te vinden. Je kan het zo gek maken als je wilt, bijv. dat als je instapt je toegesproken wordt, het filenieuws en weersvoorspelling voorgelezen worden.